Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Modernizacja i remonty fundamentów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modernizacja i remonty fundamentów | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Kozłowski <Tomasz.Kozlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Roman Bednarek <Roman.Bednarek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs MGiF |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania fundamentów w noowych warunkach. |
C-2 | Poznanie podstawowych zasad projektowania fundamentów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt modernizacji fundamentu | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd metod posadowienia. | 3 |
T-W-2 | Fundamenty obiektów budowlanych | 5 |
T-W-3 | Posadowienie w obrębie istniejących fundamentów | 4 |
T-W-4 | Modernizacja fundamentów | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielne wykonywanie projektu modernizacji fundamentu | 33 |
A-P-3 | konsultacje | 3 |
A-P-4 | zaliczenie | 1 |
52 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | własne studia literaturowe | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
A-W-4 | konsultacje | 3 |
A-W-5 | Zaliczenie | 1 |
40 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/12_W01 Student zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów. | B_2A_W11 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/12_U01 Student potrafi wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie | B_2A_U25, B_2A_U16 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/12_K01 Student jest gotów profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników | B_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/12_W01 Student zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo zna zasady projektowania, wykonawstwa i modernizacji fundamentów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/12_U01 Student potrafi wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student z pomocą prowadzącego umie wykorzystując odpowiednie metody i narzędzia, przeprowadzić analizy, przy dodatkowym poinstruowaniu potrafi sformułować hipotezy, zestawić złożone zagadnienia, związane z zagadnieniami eksploatacji obiektów w budownictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/12_K01 Student jest gotów profesjonalnie rozwiązać postawione zadanie i jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników | 2,0 | |
3,0 | Potrafi słabo ocenić stan techniczny fundamentu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Wiłun, Zarys geotechniki, WKiŁ, Warszawa, 2005
- 2011, Prawo budowlane
Literatura dodatkowa
- Tomasz Kozłowski, Geotechnika w infrastruktrze komunikacyjnej na przykładzie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, Inżynieria Morska i Getechnika, Gdańsk, 2016, 6/2016