Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs Matematyki |
W-2 | Ukończomy kurs Fizyki |
W-3 | Ukończony kurs Materiałów i wyrobów budowlanych |
W-4 | Ukończony kurs Budownictwa ogólnego i konstrukcji drewnianych - 1 |
W-5 | Ukończony kurs Chemii budowlanej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumie istotę konstrukcji żelbetowych i ich nieliniowej charakterystyki. |
C-2 | Umiejetność rozwiązywania prostych schematów statycznych |
C-3 | Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stropu płytowo-żebrowego. Obliczenia statyczne i wymiarowanie elementów stropu: płyty wieloprzęsłowej ciągłej, jednokierunkowo pracującej i żebra. Sprawdzenie zarysowania i ugięcia elementów stopu - metoda uproszczona. Rysunki konstrukcyjne obliczanych elementów stropu. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje konstrukcji z betonu - konstrukcje betonowe, żelbetowe, sprezone, zespolone, betonowe ze sztywnym zbrojeniem. Systemy technologiczne. | 2 |
T-W-2 | Właściwości betonu. Klasy i wytrzymałości betonów. Obliczeniowe zależności naprężenie- odkształcenie przy ściskaniu. Odkształcalność betonu. | 3 |
T-W-3 | Właściwości stali zbrojeniowej. Wspólpraca zbrojenia z betonem. Kotwienie prętów zbrojeniowych. | 2 |
T-W-4 | Trwałość konstrukcji żelbetowych - klasy ekspozycji środowiska, otulina zbrojenia, odporność ogniowa konstrukcji żelbetowych. | 2 |
T-W-5 | Założenia metody stanów granicznych. Fazy pracy elementu żelbetowego zginanego. | 3 |
T-W-6 | Idealizacja konstrukcji i metody analizy konstrukcyjnej. | 1 |
T-W-7 | Projektowanie elementów zginanych. Założenia ogólne. | 2 |
T-W-8 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju prostokątnym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju. | 2 |
T-W-9 | Projektowanie elementów zginanych o przekroju teowym. Wymiarowanie zbrojenia i określenie nośności przekroju. | 2 |
T-W-10 | Sprawdzanie zarysowania komstrukcji. Wymagania ogólne, minimalne zbrojenie ze względu na zaryswanie. Uproszczona kontrola zarysowania elementów. | 2 |
T-W-11 | Sprawdzanie ugięć konstrukcji. Wymagania ogólne w zakresie ugięć elementów. Uproszczona kontrola ugięcia. | 1 |
T-W-12 | Projektowanie elementów na siłę poprzeczną: nośność na ścinanie elementu bez zbrojenia poprzecznego, model kratownicowy, nośność na ścinanie elementu ze zbrojeniem poprzecznym. | 4 |
T-W-13 | Zasady konstruowania zbrojenia płyt i belek | 2 |
T-W-14 | Zaliczenie pisemne wykładów. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Opracowanie materiału - studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia | 28 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzanie stanu zaawansowania pracy projektowej i ewentualna korekta błedów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_W01 Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności. Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu. | BIE-NL_1A_W07, BIE-NL_1A_W15, BIE-NL_1A_W08, BIE-NL_1A_W17 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego. | BIE-NL_1A_U17, BIE-NL_1A_U01, BIE-NL_1A_U02, BIE-NL_1A_U07 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | BIE-NL_1A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_W01 Zna i rozumie założenia teoretyczne konstrukcji żelbetowych, założenia stanów granicznych nośności i użytkowalności. Zna zasady konstruowania podstawowych elementów konstrukcji budowlanych z betonu. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej z wyraźnie widocznymi błedami. Z analizy przedstawionej pracy wynika, że student po wskazaniu błedów, będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_U01 Projektuje proste elementy konstrukcji budowlanych z betonu i betonu zbrojonego. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, ze student po wskazaniu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE-NL_1A_C/14-1_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego uczenia się. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujace podstawowe wymagania poprawnosci merytorycznej i formalnej. Z analizy pracy wynika, że student po wskazaniu mu błedów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje Żelbetowe wg Eurokodu 2 i norm związanych, PWN, Warszawa, 2015, 16, t.1
- Knauff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według Eurokodu 2, PWN, Warszawa, 2012
- Knauff M., Golubińska A., Knyziak P., Przykłady obliczania konstrukcji żelbetowych. Budynek ze stropami płytowo-żebrowymi, PWN, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe wg Eurokodu 2. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2019, 2
- Golubińska A., Knauff M., Knyziak p., Tablice i wzory do projektowania konstrukcji żelbetowych z przykładami obliczeń, PWN, Warszawa, 2020, 2
- Horszczaruk E., O projektowaniu estakad kolei dużych prędkości w Chinach. Inżynieria i Budownictwo, Sigma-NOT, Warszawa, 2017, 73(5)