Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)
Sylabus przedmiotu Technologia i organizacja robót instalacyjnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia i organizacja robót instalacyjnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy organizacji robót sanitarnych z I stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | nauka w zakresie planowania i organizacji robót budowlanych/ instalacyjnych |
C-2 | umiejętność zaplanowania podstawowych zasobów oraz kontrola realizacji robót z wykorzystaniem harmonogramów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie technologii i organizacji robót dla określonego zakresu robót instalacyjnych. Opracowanie planu rzeczowo-finansowego wraz określeniem płatności w zadanych miesiącach realizacji | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Technologia wykonania robót instalacyjnych | 2 |
T-W-2 | Planowanie realizacji robót instalacyjnych | 2 |
T-W-3 | Technika planowania realizacji robót- harmonogramy belkowe i sieciowe | 3 |
T-W-4 | Planowanie realizacji - model Ishikawy | 2 |
T-W-5 | Wymogi i ograniczenia przy realizacji przedsięwzięcia | 2 |
T-W-6 | Planowanie realizacji w fazie przedwykonawczej-plan bazowy | 2 |
T-W-7 | Kontrola robót w fazie wykonawczej | 1 |
T-W-8 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Opracowanie projektu | 11 |
A-P-3 | udział w konsultacjach | 3 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
33 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielna analiza treści wykładów | 6 |
A-W-3 | udział w konsultacjach | 1 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-W-5 | Zaliczenie | 1 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/C/04_W01 student zna technologię robót oraz metody planowania i identyfikacji krytycznych parametrów przedsiewzięcia dla terminowego wykonania robót | IS_2A_W08, IS_2A_W07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/C/04_U01 student potrafi planować proces technologiczny przedsięwzięcia oraz określa sposób jego realizacji, potrafi ocenić parametry projektu- czas, koszt, jakośc i wprowadza odpowiednie działania korygujące Potrafi zarządzać czasem projektu, potrafi sporządzić homogram rzeczowo- finansowy inwestycji oraz harmonogram sieciowy | IS_2A_U22, IS_2A_U23 | — | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-3, T-P-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/C/04_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | IS_2A_K04, IS_2A_K02 | — | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-6, T-W-3 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/C/04_W01 student zna technologię robót oraz metody planowania i identyfikacji krytycznych parametrów przedsiewzięcia dla terminowego wykonania robót | 2,0 | |
3,0 | Znajomość zagadnień technologii i organizacji robót w podstawowym zakresie: sporządzenie WBS i planu realizacji przedsiewzięcia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/C/04_U01 student potrafi planować proces technologiczny przedsięwzięcia oraz określa sposób jego realizacji, potrafi ocenić parametry projektu- czas, koszt, jakośc i wprowadza odpowiednie działania korygujące Potrafi zarządzać czasem projektu, potrafi sporządzić homogram rzeczowo- finansowy inwestycji oraz harmonogram sieciowy | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaplanować kolejność wykonywania robót i określić sposób jego realizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/C/04_K01 student jest gotowy do postępowania w sposób odpowiedzialny i etyczny za wspólnie realizowane zadania oraz wykazuje się kreatywnością i komunikatywnością w rozwiązywaniu problemów inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności pracy w zespole i za realizowane zadania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Szarkowski, A.Iwanow, Analiza inwestycji w budownictwie i inżynierii środowiska, Politechnika Koszalińska, Koszalin, 2011
- S. Biruk, P.Jaworski, A.Sobotka, Zarządzanie w budownictwie, Politechnika Lubelska, Lublin, 2003
- red. Mieczysław Połoński, Kierowanie budowlanym procesem inwestycyjnym, SSGW, 2011
- J. Chudzicki, Instalacje wodociągowe:projektowanie,wykonanie, eksploatacja, Seidel, Krzywicki, Watszawa, 2011
- Agnieszka Siewiera, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, WNUS, Szczecin, 2018
Literatura dodatkowa
- Praca zbiorowa, Technologia budownictwa, REA, Warszawa, 2012
- K.M. Jaworski, Podstawy organizacji budowy, PWN, Warszawa, 2004
- Agnieszka Siewiera, Kryteria oceny efektywności projektów inwestycyjnych, WNUS, Szczecin, 2020