Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie prezentacji41
A-SD-3konsultacje5
91

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_W01
Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę związaną z inżynierią środowiska, alternatywnymi źródłami energii w budownictwie i przemyśle. Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska.
IS_2A_W06, IS_2A_W13, IS_2A_W12, IS_2A_W07C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_U01
Potrafi przygptować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe w języku polskim i obcym. Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemu i urządzenia z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania w stosunku do istniejących systemów. Potrafo rozwiązać oroblemy związane z eksploatacją obiektów.
IS_2A_U04, IS_2A_U20, IS_2A_U25, IS_2A_U15, IS_2A_U21C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_K01
Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działąń z zakresu inżynierii środowiska. Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej. Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonwgo rozwoju w inżynierii środowiska. Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy.
IS_2A_K04, IS_2A_K02, IS_2A_K05, IS_2A_K09C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_W01
Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę związaną z inżynierią środowiska, alternatywnymi źródłami energii w budownictwie i przemyśle. Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska.
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę ozwiązaną z kluczowymi zagadnieniami z Inżynierii środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_U01
Potrafi przygptować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe w języku polskim i obcym. Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemu i urządzenia z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania w stosunku do istniejących systemów. Potrafo rozwiązać oroblemy związane z eksploatacją obiektów.
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_K01
Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działąń z zakresu inżynierii środowiska. Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej. Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonwgo rozwoju w inżynierii środowiska. Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy.
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura specjalistyczna dotycząca zagadnień omawianych przez studentów

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków45
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie prezentacji41
A-SD-3konsultacje5
91
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S2/D/07-2_W01Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę związaną z inżynierią środowiska, alternatywnymi źródłami energii w budownictwie i przemyśle. Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
IS_2A_W13Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska
IS_2A_W12Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną na temat możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii w budownictwie i przemyśle
IS_2A_W07Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu kluczowych zagadnień przyporządkowanych do kierunku inżynierii środowiska. Zna specjalistyczną terminologię w języku obcym, zgodną ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę ozwiązaną z kluczowymi zagadnieniami z Inżynierii środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S2/D/07-2_U01Potrafi przygptować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe w języku polskim i obcym. Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemu i urządzenia z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania w stosunku do istniejących systemów. Potrafo rozwiązać oroblemy związane z eksploatacją obiektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_U04Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
IS_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
IS_2A_U25Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
IS_2A_U15Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
IS_2A_U21Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięS_2A_S2/D/07-2_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działąń z zakresu inżynierii środowiska. Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej. Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonwgo rozwoju w inżynierii środowiska. Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_2A_K04Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko w powiązaniu z odpowiedzialnością za podejmowane decyzje
IS_2A_K02Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
IS_2A_K05Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
IS_2A_K09Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0