Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
specjalność: Property Valuation and Real Estate Transactions
Sylabus przedmiotu Fundamentals of technical knowledge in building engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentals of technical knowledge in building engineering | ||
Specjalność | Property Valuation and Real Estate Transactions | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The student has a basic knowledge of building objects and construction law. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with the basic concepts of general construction, ie classification of buildings, technical conditions which should be met by buildings and their location, construction documentation, main structures and load-bearing structures of construction works, construction and material solutions of building elements and building finishing technologies. To familiarize students with issues related to the construction process, the obligations of participants in the construction process and the rules for the operation of construction works (bookkeeping of the Building Site, technical inspections, repairs, technical use of the building) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Legal and technical conditions for the operation of buildings | 10 |
T-W-2 | Overview of technology in construction | 8 |
T-W-3 | Assessment of the technical condition of buildings | 6 |
T-W-4 | Fundamentals of costing | 5 |
T-W-5 | Colloquium | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Own work of students - thematic extension of lectures for given literature | 10 |
A-W-3 | Preparation for passing | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | information lecture / audiovisual methods |
M-2 | discussion |
M-3 | student presentations and work |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of the ability to acquire knowledge and its presentation |
S-2 | Ocena formująca: assessment of students' activity in classes |
S-3 | Ocena podsumowująca: grade obtained from passing |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/01_W02 The student knows and understands the basic issues of construction and its economic aspects as well as its connections to other scientific disciplines | Ec_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/01_U02 Uses the knowledge gained to resolve dilemmas arising in his/her professional work | Ec_1A_U03, Ec_1A_U21, Ec_1A_U10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_D7/01_K02 The student is prepared to take responsibility for the actions taken in the wider construction process. | Ec_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/01_W02 The student knows and understands the basic issues of construction and its economic aspects as well as its connections to other scientific disciplines | 2,0 | |
3,0 | The student knows and understands the basic issues in the field of construction and its economic aspects and links with other scientific disciplines to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/01_U02 Uses the knowledge gained to resolve dilemmas arising in his/her professional work | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Dodatkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne z zakresu budownictwa dotyczace jego pracy zawodowej. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi biegle wykorzystywać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zkresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_D7/01_K02 The student is prepared to take responsibility for the actions taken in the wider construction process. | 2,0 | |
3,0 | The student is ready to take responsibility for his/her actions in the wider construction process to a sufficient degree. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., General construction, volume 3 - Elements of buildings, design principles (Polish language version), Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Regulation of the Minister of Infrastructure of April 12, 2002 (Polish language version), on technical conditions which should be met by buildings and their location, 2002
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Investment Process in construction (Polish language version), Oficyna Wydawnicza PW, 2007
- Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
Literatura dodatkowa
- Betts, M. and Lansley, P., Construction Management and Economics: A review of the first ten years, Construction Management and Economics, 2008
- Davey, C.L., Powell, J.A., Cooper, I. and Powell, J.E., Innovation, construction SMEs and action learning, Engineering, Construction and Architectural Management, 2007