Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Seminar II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminar II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Selected topic and the supervisor of the diploma thesis |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Introducing the student to the rules of writing diploma theses |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Methodology of the completion of the diploma thesis in the field of study, including speciality. The stages of the diploma thesis completion. Discussion of issues related to the diploma thesis structure and the schedule of its completion - analysis of sample layouts of diploma theses. Review of the literature. | 2 |
T-S-2 | The rules and techniques of writing a diploma thesis with examples - standards for writing diploma theses in force at the Faculty. | 4 |
T-S-3 | Presentation of a written composition (or part of the diploma thesis) in accordance with the standards of writing diploma theses in force at the Faculty. | 4 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in classes | 10 |
A-S-2 | Preparation of a written composition (or part of the diploma thesis) in accordance with the standards of writing diploma theses in force at the Faculty | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem-based learning methods - conversational lecture |
M-2 | Expository methods - informative lecture, explanations and clarifications |
M-3 | Activating methods - a case-study method, didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Evaluation of the written composition in terms of mastering the techniques of writing a diploma thesis in accordance with the standards in force at the Faculty |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A08_W01 The student has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules of writing a diploma thesis | Ec_1A_W01, Ec_1A_W09, Ec_1A_W06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A08_U01 The student knows how to conduct the literature review and to make the selection of materials and tools for diploma thesis completion, with the correct application of the rules of writing a diploma thesis | Ec_1A_U19, Ec_1A_U01, Ec_1A_U02, Ec_1A_U04, Ec_1A_U13 | — | C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Ec_1A_A08_K01 He is ready to critically evaluate his knowledge and received content | Ec_1A_K01, Ec_1A_K07, Ec_1A_K06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-3, T-S-2 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A08_W01 The student has the knowledge necessary to independently solve research problems. He / she knows the rules of writing a diploma thesis | 2,0 | The student does not know the rules of degree awarding and writing a diploma thesis |
3,0 | The student has sufficient knowledge of the rules of degree awarding and writing a diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A08_U01 The student knows how to conduct the literature review and to make the selection of materials and tools for diploma thesis completion, with the correct application of the rules of writing a diploma thesis | 2,0 | The student does not know how to conduct the literature review, make the selection of materials and tools for diploma thesis completion, he / she does not know how to apply the rules of writing a diploma thesis |
3,0 | The student knows how to conduct the literature review, make the selection of materials and tools for diploma thesis completion, he / she knows how apply the rules of writing a diploma thesis to a sufficient degree | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Ec_1A_A08_K01 He is ready to critically evaluate his knowledge and received content | 2,0 | |
3,0 | The student is aware of the need to critically evaluate the knowledge and content received on a basic level | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019