Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych4
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego4
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym4
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym4
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym4
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane3
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane4
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych2
T-W-9Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowanie referatów oraz ich prezentacja6
A-W-3przygotowanie do zajęć i wykładów, zapoznanie się z materiałami przekazanymi przez wykładowcę8
A-W-4analiza aktów prawnych w kontekście ich praktycznego zastosowania6
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1projekt z prezentacją
M-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
E_2A_W02C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2
E_2A_D7/2.3_W02
Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
E_2A_U01C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2
E_2A_D7/2.3_U02
W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U11C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
E_2A_K01, E_2A_K02C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2
E_2A_D7/2.3_K02
Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
E_2A_K02C-4, C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-5M-2, M-3, M-4, M-1S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D7/2.3_W02
Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym.
3,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
2,0Student nie umie planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto nie potrafi analizować w tym zakresie ryzyk i dobierać odpowiednich środków zaradczych.
3,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dostatecznym.
3,5Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dobrym.
4,5Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D7/2.3_U02
W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
2,0Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym.
3,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
2,0Student nie jest w stanie zastosować zagadnień teoretycznych w praktyce.
3,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dobrym.
4,5Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu bardzo dobrym.
E_2A_D7/2.3_K02
Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
2,0Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień.
3,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym.
3,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym.
4,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym..
5,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011

Literatura dodatkowa

  1. D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych4
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego4
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym4
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym4
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym4
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane3
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane4
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych2
T-W-9Zaliczenie1
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach30
A-W-2przygotowanie referatów oraz ich prezentacja6
A-W-3przygotowanie do zajęć i wykładów, zapoznanie się z materiałami przekazanymi przez wykładowcę8
A-W-4analiza aktów prawnych w kontekście ich praktycznego zastosowania6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_W01Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_W02Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W14Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym.
3,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_U01Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto nie potrafi analizować w tym zakresie ryzyk i dobierać odpowiednich środków zaradczych.
3,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dostatecznym.
3,5Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu dobrym.
4,5Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student umie planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ponadto analizuje w tym zakresie ryzyka i dobiera odpowiednie środki zaradcze w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_U02W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym.
3,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_K01Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie zastosować zagadnień teoretycznych w praktyce.
3,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu dobrym.
4,5Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student jest w stanie zastosować zagadnienia teoretyczne w praktyce w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_K02Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-4Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-3Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-1Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-2Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
Treści programoweT-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowlanych
T-W-3Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-6Gwarancja zapłaty za roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-4Definicje i pojęcia w prawie budowlanym
T-W-7Treść umowy o roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanych
T-W-5Obowiązki stron w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-2konwersatorium
M-3dyskusja
M-4Prezentacje studentów
M-1projekt z prezentacją
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień.
3,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym.
3,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym.
4,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym..
5,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym.