Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Marketing w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w logistyce | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z marketingowymi aspektami usług logistycznych i przygotowanie ich do tworzenia tych usług zgodnie z filozofią marketingową |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Rynek usług logistycznych - analiza na przykładach | 2 |
T-A-2 | Cechy usługi logistycznej | 3 |
T-A-3 | Komunikacja marketingowa | 4 |
T-A-4 | Sprzedaż osobista | 2 |
T-A-5 | Personel w usługach logistycznych | 2 |
T-A-6 | Promocja w social media - analiza przypadków | 2 |
T-A-7 | Metody wyznaczania cen | 2 |
T-A-8 | Proces świadczenia usługi - aspekty marketingowe | 4 |
T-A-9 | Kreowanie wizerunku operatora logistycznego | 2 |
T-A-10 | Benchmarking - wykorzystanie w marketingu | 2 |
T-A-11 | Zaliczenie | 1 |
T-A-12 | Prezentacja projektu | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rynek usług logistycznych | 2 |
T-W-2 | Segmenty rynku logistycznego a zachowanie nabywców | 2 |
T-W-3 | System informacji marketingowej – telematyka | 2 |
T-W-4 | Model usługi logistycznej | 2 |
T-W-5 | Marka w usługach logistycznych | 2 |
T-W-6 | Promocja usług logistycznych | 2 |
T-W-7 | Dystrybucja w usługach logistycznych | 1 |
T-W-8 | Cena usługi logistycznej | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Przygotowanie projektu | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład dyskusyjny |
M-3 | metoda przypadków |
M-4 | dyskusja |
M-5 | film |
M-6 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena formująca: aprobata |
S-4 | Ocena formująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/1.3_W01 Student zna metody oceny skuteczności marketingu w logistyce | E_2A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-8, T-A-10, T-W-6 | M-2, M-4, M-5, M-6 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/1.3_U01 Student potrafi zaplanować strategie marketingową dla firmy logistycznej | E_2A_U01, E_2A_U08, E_2A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/1.3_K01 Student będzie organizował działalność zgodnie z filozofią marketingu | E_2A_K02, E_2A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-2, M-3, M-6 | S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/1.3_W01 Student zna metody oceny skuteczności marketingu w logistyce | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wymienić sposoby oceny skuteczności i omówić wybrany sposób | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/1.3_U01 Student potrafi zaplanować strategie marketingową dla firmy logistycznej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaplanować istotne aspekty strategii marketingowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/1.3_K01 Student będzie organizował działalność zgodnie z filozofią marketingu | 2,0 | |
3,0 | student potrafi omówic zasady marketingu i wskazać ich stosowanie w logistyce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Joanna Dyczkowska, Marketing usług logistycznych, Difin, Warszawa, 2014
- Leonidas C. Leonidou Constantine S. Katsikeas Saeed Samiee Bilge Aykol, Advances in Global Marketing, Springer International Publishing AG, 2018, ISBN 978-3-319-61384-0
Literatura dodatkowa
- Grażyna Rosa, Urszula Chrąchol-Barczyk, Mariusz Jedliński, Marketing usług logistycznych, C.H.Beck, Warszawa, 2017