Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Narzędzia informatyczne w dziale personalnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Narzędzia informatyczne w dziale personalnym
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa obsługa komputera i pakietu biurowego MS Office, znajomość zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obsługa system kadrowo-płacowego: Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne4
T-L-2Obsługa system kadrowo-płacowego: sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy4
T-L-3Obsługa system kadrowo-płacowego: Organizacja i zarządzanie czasem pracy3
T-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego: Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie3
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego: Tworzenie i edycja listy płac3
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego: Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office3
20
wykłady
T-W-1Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych4
T-W-2Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników3
T-W-3Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego3
T-W-4Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych20
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów2
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji3
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki przedmiotu10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/4.1_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W12C-1T-W-4, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-3, M-1, M-5S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/4.1_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U10, E_2A_U11C-2T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-1M-4, M-5, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/4.1_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
2,0Nie wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/4.1_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Literatura podstawowa

  1. Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Praca zb. pod red.Kolbusza E., Olejniczaka W. i Szyjewskiego Z.
  2. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne, t.1, Wyd. Mikom, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Podręcznik użytkownika, Materiały szkoleniowe obsługi systemu Symfonia, Sage Symfonia, Warszawa, 2010
  2. Dulhare, U. N., Ahmad, K., Bin, A. K. A. (Eds.), Machine learning and big data : Concepts, algorithms, tools and applications, John Wiley & Sons, Incorporated, 2020, Proquest

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obsługa system kadrowo-płacowego: Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne4
T-L-2Obsługa system kadrowo-płacowego: sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy4
T-L-3Obsługa system kadrowo-płacowego: Organizacja i zarządzanie czasem pracy3
T-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego: Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie3
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego: Tworzenie i edycja listy płac3
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego: Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office3
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych4
T-W-2Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników3
T-W-3Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego3
T-W-4Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych20
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów2
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki przedmiotu10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/4.1_W01Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane systemy norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_2A_W12Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
Treści programoweT-W-4Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)
T-W-1Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych
T-W-3Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego
T-W-2Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-1Wykład informacyjny
M-5Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/4.1_U01Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Treści programoweT-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego: Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego: Tworzenie i edycja listy płac
T-L-3Obsługa system kadrowo-płacowego: Organizacja i zarządzanie czasem pracy
T-L-2Obsługa system kadrowo-płacowego: sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego: Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office
T-L-1Obsługa system kadrowo-płacowego: Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.