Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Współczesne koncepcje zarządzania logistyką:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne koncepcje zarządzania logistyką
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,20,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 10 0,80,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem oraz określić wpływ czynników warunkujących sytuację na rynku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody SPC (statystyczna kontrola procesu) wykorzystywane do poprawy jakości2
T-A-2Metody wspomagające logistyczną koncepcję skierowaną na czas2
T-A-3Analiza benchmarkingowa przedsiębiorstwa logistycznego3
T-A-4Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wykorzystującego współczesne koncepcje zarządzania logistyką2
T-A-5Zaliczenie pisemne1
10
wykłady
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie2
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy3
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw3
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"2
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa2
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków2
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas4
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja1
T-W-9Zaliczenie pisemne1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia końcowego8
20
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4.1_W01
Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
E_2A_W10C-1T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-9M-1, M-2S-1
E_2A_D5/4.1_W02
Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
E_2A_W08, E_2A_W10C-1T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-1, M-2S-1
E_2A_D5/4.1_W03
Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
E_2A_W10C-1T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4.1_U01
Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
E_2A_U21, E_2A_U11C-1T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/4.1_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia
E_2A_K04C-1T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4.1_W01
Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
2,0Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
3,5Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,0Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,5Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
E_2A_D5/4.1_W02
Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
2,0Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania
3,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym
4,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia
5,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia
E_2A_D5/4.1_W03
Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
2,0Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym
3,5Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym
4,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym
4,5Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4.1_U01
Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
2,0Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,5Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,0Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,5Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
5,0Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/4.1_K01
Ma świadomość potrzeby doskonalenia
2,0Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się

Literatura podstawowa

  1. Gwynne R, Zarządzanie logistyką magazynową, PWN, Warszawa, 2020
  2. Kordel Z., Kuriata A., Logistyka i transport w ujęciu systemowym, CeDeWu, Warszawa, 2018
  3. Ciesielski M., Instrumenty zarządzania logistycznego, PWE, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Szymonik A, Logistyka nowoczesnej gospodarki magazynowej, Difin, Warszawa, 2017
  2. Bozuwa J., Jorna R., Recagno V., Zografos K, BE LOGIC: Benchmarking Logistics Chains, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Open access, 2012, 48, pp. 2422-2432, https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.1213

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody SPC (statystyczna kontrola procesu) wykorzystywane do poprawy jakości2
T-A-2Metody wspomagające logistyczną koncepcję skierowaną na czas2
T-A-3Analiza benchmarkingowa przedsiębiorstwa logistycznego3
T-A-4Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wykorzystującego współczesne koncepcje zarządzania logistyką2
T-A-5Zaliczenie pisemne1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie2
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy3
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw3
T-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"2
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa2
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków2
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas4
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja1
T-W-9Zaliczenie pisemne1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Konsultacje2
A-A-3Przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia końcowego8
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/4.1_W01Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
T-W-9Zaliczenie pisemne
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
3,5Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,0Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
4,5Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/4.1_W02Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane systemy norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania
3,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym
3,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym
4,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym
4,5Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia
5,0Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/4.1_W03Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
3,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym
3,5Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym
4,0Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym
4,5Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
5,0Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/4.1_U01Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U21Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także inspirować innych do samodoskonalenia
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-A-4Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wykorzystującego współczesne koncepcje zarządzania logistyką
T-A-3Analiza benchmarkingowa przedsiębiorstwa logistycznego
T-A-1Metody SPC (statystyczna kontrola procesu) wykorzystywane do poprawy jakości
T-A-2Metody wspomagające logistyczną koncepcję skierowaną na czas
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca/metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,0Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
3,5Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,0Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
4,5Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
5,0Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D5/4.1_K01Ma świadomość potrzeby doskonalenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-4Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy"
T-W-8Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja
T-W-6Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków
T-W-5Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa
T-W-1Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie
T-W-3Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw
T-W-2Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy
T-W-7Podstawy koncepcji skierowanej na czas
T-A-2Metody wspomagające logistyczną koncepcję skierowaną na czas
T-A-4Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wykorzystującego współczesne koncepcje zarządzania logistyką
T-A-1Metody SPC (statystyczna kontrola procesu) wykorzystywane do poprawy jakości
T-A-3Analiza benchmarkingowa przedsiębiorstwa logistycznego
T-A-5Zaliczenie pisemne
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego
M-2Metoda problemowa/Wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca/metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się