Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Współczesne koncepcje zarządzania logistyką:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Współczesne koncepcje zarządzania logistyką | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem oraz określić wpływ czynników warunkujących sytuację na rynku |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z współczesnymi koncepcjami zarządzania, które mogą być wykorzystane w usprawnieniu łańcucha dostaw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metody SPC (statystyczna kontrola procesu) wykorzystywane do poprawy jakości | 2 |
T-A-2 | Metody wspomagające logistyczną koncepcję skierowaną na czas | 2 |
T-A-3 | Analiza benchmarkingowa przedsiębiorstwa logistycznego | 3 |
T-A-4 | Analiza strategiczna przedsiębiorstwa wykorzystującego współczesne koncepcje zarządzania logistyką | 2 |
T-A-5 | Zaliczenie pisemne | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Współczesne koncepcje zarządzania logistyką - wprowadzenie | 2 |
T-W-2 | Reengineering, jako przykład koncepcji radykalnej przebudowy działalności firmy | 3 |
T-W-3 | Twórcze naśladowanie najlepszych praktyk - benchmarking łańcucha dostaw | 3 |
T-W-4 | Outsorcing - koncepcja zarządzania opierająca się na dylemacie "Make or Buy" | 2 |
T-W-5 | Wykorzystanie koncepcji "Lean Management" do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa | 2 |
T-W-6 | Organizacja ucząca się - koncepcja zarządzania oparta na ciągłym doskonaleniu i adaptacji do zmiennych warunków | 2 |
T-W-7 | Podstawy koncepcji skierowanej na czas | 4 |
T-W-8 | Zarządzanie wiedzą, wirtualna organizacja | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie pisemne | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Konsultacje | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia końcowego | 8 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 20 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 4 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca/Wykład informacyjny z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego |
M-2 | Metoda problemowa/Wykład problemowy |
M-3 | Metoda aktywizująca/metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.1_W01 Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | E_2A_W10 | — | C-1 | T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-W-9 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_D5/4.1_W02 Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia | E_2A_W08, E_2A_W10 | — | C-1 | T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_D5/4.1_W03 Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | E_2A_W10 | — | C-1 | T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.1_U01 Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | E_2A_U21, E_2A_U11 | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-4 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.1_K01 Ma świadomość potrzeby doskonalenia | E_2A_K04 | — | C-1 | T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-7, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-A-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.1_W01 Zna i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | 2,0 | Nie zna i nie potrafi scharakteryzować współczesnych koncepcji zarządzania logistyką |
3,0 | Zna i potrafi w stopniu dostatecznym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
3,5 | Zna i potrafi w stopniu dość dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
4,0 | Zna i potrafi w stopniu dobrym scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
4,5 | Zna wszystkie i potrafi scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
5,0 | Zna wszystkie i potrafi bezbłędnie scharakteryzować współczesne koncepcje zarządzania logistyką | |
E_2A_D5/4.1_W02 Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia | 2,0 | Nie definiuje podstawowych założeń wybranych współczesnych koncepcji zarządzania |
3,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz definiuje ich założenia w stopniu dobrym | |
4,5 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz właściwie definiuje ich założenia | |
5,0 | Rozróżnia nowoczesne koncepcje zarządzania oraz bezbłędnie definiuje ich założenia | |
E_2A_D5/4.1_W03 Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | 2,0 | Nie zna zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką |
3,0 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Zna zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna większość zalet i wad poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką | |
5,0 | Zna wszystkie zalety i wady poszczególnych koncepcji zarządzania logistyką |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.1_U01 Potrafi dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | 2,0 | Nie potrafi dostosować poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji |
3,0 | Potrafi w stopniu dostatecznym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
3,5 | Potrafi w stopniu dość dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
4,0 | Potrafi w stopniu dobrym dostosować poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
4,5 | Potrafi dostosować większość poznanych koncepcji zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji | |
5,0 | Potrafi dostosować bezbłędnie poznane koncepcje zarządzania do warunków funkcjonowania organizacji |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.1_K01 Ma świadomość potrzeby doskonalenia | 2,0 | Nie ma świadomości potrzeby doskonalenia i uczenia się |
3,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się w stopiniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się |
Literatura podstawowa
- Ciesielski M., Instrumenty zarządzania logistycznego, PWE, Warszawa, 2006
- Gwynne R, Zarządzanie logistyką magazynową, PWN, Warszawa, 2020
- Kordel Z., Kuriata A., Logistyka i transport w ujęciu systemowym, CeDeWu, Warszawa, 2018
Literatura dodatkowa
- Szymonik A, Logistyka nowoczesnej gospodarki magazynowej, Difin, Warszawa, 2017
- Bozuwa J., Jorna R., Recagno V., Zografos K, BE LOGIC: Benchmarking Logistics Chains, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Open access, 2012, 48, pp. 2422-2432, https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.1213