Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Strategie personalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Strategie personalne | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. | 2 |
T-A-2 | Proces tworzenia substrategii i planów personalnych | 2 |
T-A-3 | Analiza strategiczna personelu: cykl życia zasobów ludzkich. | 2 |
T-A-4 | Analiza strategiczna personelu: analiza kohortowa. | 2 |
T-A-5 | Analiza strategiczna personelu: personalne SWOT. | 2 |
T-A-6 | Strategia personalna a zmiany na rynku pracy. | 2 |
T-A-7 | Strategia personalna a partycypacja pracownicza. | 2 |
T-A-8 | Strategia personalna a kierowanie konfliktem w organizacji. | 2 |
T-A-9 | Strategia personalna a proces derekrutacji. | 2 |
T-A-10 | Strategia personalna a strategia wynagrodzeń. | 2 |
T-A-11 | Prezentacje własne studentów | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Ewolucja funkcji personalnej. | 2 |
T-W-2 | Tworzenie strategii personalnej i jej integracja ze strategią organizacji | 2 |
T-W-3 | Metody analizy strategicznej personelu. | 6 |
T-W-4 | Strategia personalna a kultura organizacyjna. | 3 |
T-W-5 | Rola menedżera we wdrażaniu strategii personalnej | 3 |
T-W-6 | Strategia personalna a budowanie marki pracodawcy | 3 |
T-W-7 | Modele strategii personalnych. | 6 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-A-2 | Opracowanie prezentacji | 12 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć audytoryjnych | 8 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 10 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Udział w konsultacjach | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność (dyskusja na wykładzie) |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin |
S-3 | Ocena formująca: Prace grupowe wykonane na ćwiczeniach |
S-4 | Ocena formująca: Aktywność (dyskusja przypadków prezentowanych na ćwiczeniach audytoryjnych) |
S-5 | Ocena podsumowująca: Prezentacje indywidualne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/4.2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. | E_2A_W02 | — | C-1 | T-W-7, T-A-2, T-A-11, T-W-1, T-W-2, T-A-1 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-5, S-2, S-1, S-3 |
E_2A_D3/4.2_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji | E_2A_W04, E_2A_W08 | — | C-1 | T-A-7, T-W-7, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-A-4, T-A-9, T-W-2, T-A-6, T-A-8, T-A-5, T-A-11, T-W-5, T-A-10, T-W-1 | M-3, M-2, M-4, M-5 | S-5, S-1, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/4.2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji | E_2A_U07 | — | C-1 | T-A-7, T-W-7, T-A-3, T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-A-4, T-A-9, T-A-6, T-A-8, T-A-5, T-A-11, T-W-5, T-A-10 | M-1, M-3, M-4, M-5, M-2 | S-5, S-2, S-1, S-4, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/4.2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. | 2,0 | Student nie umie definiować koncepcji strategicznego zarządzania ludźmi |
3,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku | |
4,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety | |
4,5 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować | |
5,0 | Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować a ponadto wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania | |
E_2A_D3/4.2_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji | 2,0 | Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu |
3,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu | |
3,5 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce | |
4,0 | Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
4,5 | Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny | |
5,0 | Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/4.2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji | 2,0 | Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
3,5 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi | |
4,0 | Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji | |
4,5 | Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi | |
5,0 | Student umie dokonać oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody zarządzania ludźmi ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości |
Literatura podstawowa
- Juchnowicz M. (red.), Narzędzia i praktyka zarządzania zasobami ludzkimi, Poltext, Warszawa, 2010
- Listwan T., Sułkowski Ł. (red.nauk.), Metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi, Difin, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Tyrańska M., Strategie personalne we współczesnych przedsiębiorstwach, "Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie", Nr 2(13), ss. 351-362, 2009
- Dwertmann, D.J.G., Kunz, J.J., HR strategies for balanced growth. W: Mennillo, G., Schlenzig, T., Friedrich, E. (eds) Balanced Growth. Management for Professionals., Springer, Berlin, Heidelberg, 2012, Książka dostępna pod adresem: https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/978-3-642-24653-1.pdf
- Anwaar S., Nadeem A.B., Hassan M., Critical assessment of the impact of HR strategies on employees’ performance, Cogent Business & Management, 2016, 3(1), 1245939, https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/23311975.2016.1245939?needAccess=true