Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Aplikowanie i zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aplikowanie i zarządzanie projektami | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Sobczyk <Andrzej.Sobczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | umiejętność analitycznego myślenia |
W-2 | podstawy zarządzania finansami i analizy ekonomicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie z podstawową wiedzą na temat procesu przygotowywania i zarządzania projektem |
C-2 | przygotowanie do identyfikacji problemów i ustalania priorytetów usprawniających działania organizacji oraz poprawiających ich efektywność |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Identyfikacja projektu. drzewo problemów, drzewo celów | 6 |
T-L-2 | identyfikacja zadań w projekcie, harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna | 8 |
T-L-3 | konstruowanie budżetu projektu z podziałem na źródła finansowania | 7 |
T-L-4 | wskażniki monitorowania i realizacji projektu (produkt, rezultat i oddziaływanie) | 4 |
T-L-5 | analiza ekonomiczno-finansowa proejktu | 4 |
T-L-6 | Prezentacja projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | wprowadzenie do zarządzania projektami | 1 |
T-W-2 | cykl zarządzania projektem | 2 |
T-W-3 | planowanie projektu. drzewo problemów, drzewo celów | 2 |
T-W-4 | budżet i harmonogram realizacyjny, ścieżka krytyczna | 4 |
T-W-5 | źródła finansowania projektu. Procedura aplikacyjna | 4 |
T-W-6 | monitoring i ewaluacja projektu | 2 |
T-W-7 | analiza techniczno-ekonomiczna projektu. studium wykonalności | 5 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie aplikacji projektowej | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | czytanie i studiowanie wskazanej literatury | 18 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia | 12 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, wyjaśnienie |
M-2 | Metody aktywizujące: metoda przypadków |
M-3 | metody praktyczne: metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ustna ocena formująca w trakcie kursu |
S-2 | Ocena podsumowująca: test pisemny weryfikujący znajomość zagadnień poruszanych na wykładach |
S-3 | Ocena podsumowująca: samodzielne przygotowanie aplikacji projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/3.1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metodykę zarządzania cyklem projektu | E_2A_W12, E_2A_W06, E_2A_W08 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/3.1_U01 Student potrafi przygotować wniosek projektowy (zidentyfikować problem, ustalić cele, opracować harmonogram i budżet projektu) | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U06, E_2A_U11 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3 | S-3 |
E_2A_D5/3.1_U02 Student potrafi obsługiwać generator wniosków | E_2A_U01, E_2A_U11 | — | C-2 | T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1 | M-2, M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/3.1_K01 Student umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych, uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne | E_2A_K03 | — | C-2 | T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/3.1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metodykę zarządzania cyklem projektu | 2,0 | Student śladowo zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy wykonuje niepoprawnie nawet we współpracy i z pomocą prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie uczestniczy aktywnie w zajęciach, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości |
3,0 | Student dostatecznie zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach | |
3,5 | Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, wykazuje problemy podczas analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, podczas zajęć ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, mało aktywnie uczetniczy w zajęciach, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości | |
4,0 | Student dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, wykazuje braki w analizie postawionych problemów i zagadnień tematycznych, treści merytoryczne argumentuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego | |
4,5 | Student bardzo dobrze zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne | |
5,0 | Student doskonale zna etapy cyklu zarządzania projektem, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje sie kreatywnością, z łatwością argumentuje treści merytoryczne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/3.1_U01 Student potrafi przygotować wniosek projektowy (zidentyfikować problem, ustalić cele, opracować harmonogram i budżet projektu) | 2,0 | Nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, nie jest zainteresowany podnoszenie sprawności w opracowaniu wniosków projektowych |
3,0 | Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, | |
3,5 | Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, wykazuje problemy w identyfikacji związków przyczynowo-skutkowych w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, wykazuje zainteresowanie podnoszeniem sprawności w opracowaniu aplikacji projektowej | |
4,0 | Opracowuje wniosek projektowy po ukierunkowaniu przez prowadzącego, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku | |
4,5 | Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w niepełny sposób dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku | |
5,0 | Samodzielnie opracowuje wniosek projektowy, identyfikuje związki przyczynowo-skutkowe w aplikacji projektowej, w sposób pełny i rzeczowy dokonuje analizy postawionych problemów i zagadnień tematycznych, cechuje się kreatywnością w sporządzaniu wniosku | |
E_2A_D5/3.1_U02 Student potrafi obsługiwać generator wniosków | 2,0 | student nie potrafi obsługiwać generator wniosków nawet z pomocą prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, które wykonuje błędnie, nie jest zainteresowany podnoszeniem sprawności obsługi generatora wniosków |
3,0 | student dostatecznie obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego | |
3,5 | student dobrze obsługuje generator wniosków, podczas pracy ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy podczas pracy z generatorem wniosków, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego, jest zainteresowany podwyższeniem umiejętności pracy z generatorem | |
4,0 | student dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego | |
4,5 | student bardzo dobrze obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, przygotowuje aplikacje projektową z pomocą prowadzącego | |
5,0 | student doskonale obsługuje generator wniosków, cechuje sie kreatywnością w działaniu, samodzielnie przygotowuje aplikacje projektową |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/3.1_K01 Student umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społeczno-gospodarczych, uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne | 2,0 | Prezentuje śladowypoziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, nie potrafi opracować wniosku projektowego nawet z pomocą prowadzącego, nie potrafi uwzględnić w projekcie uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania |
3,0 | Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych | |
3,5 | Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w pracy z projektem ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonań merytorycznych, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych, jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości i podnoszeniem sprawności swojego działania | |
4,0 | Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu, wykazuje problemy w argumentacji swoich przekonania, opracowuje wniosek projektowy z pomocą prowadzącego z uwzględnieniem uwarnkowań prawnych i ekonomicznych | |
4,5 | Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych | |
5,0 | Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, cechuje się kreatywnością w działaniu i z łatwością argumentuje swoje przekonania, samodzielnie i poprawnie opracowuje wniosek projektowy z uwzględnieniem uwarunkowań prawnych i ekonomicznych |
Literatura podstawowa
- Fundacja "Fundusz Współpracy", Zarządzanie cyklem projektu, Fundacja Fundusz współpracy, EQUAL, EFS, Warszawa, 2007
- Żmigrodzki M., Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste działanie, Onepres, 2020, wydanie III poszerzone
Literatura dodatkowa
- Szwabe M., Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, Wolters Kliwer, Warszawa, 2007
- Brandenburg H., Zarządzanie projektami, AE Katowice, Katowice, 2002
- Pawlak M., Zarządzanie projektami, PWN, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management Metrics, KPIs, and Dashboards, John Wiley & Sons, Incorporated, Ebook Pub Date, 2017, https://www.proquest.com/ebookcentral/docview/2135390788/1D2A01D44A234FD5PQ/8?accountid=41899