Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie i planowanie marketingowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie i planowanie marketingowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 3 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
C-2Miec podstawowa wiedze o etapach przygotowywania planów marketingowych
C-3Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe
C-4Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza SWOT2
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.2
T-A-3Analiza atrakcyjności segmentów rynkowych2
T-A-4Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja.1
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.1
T-A-6Pozycjonowanie produktu1
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa2
T-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja1
12
wykłady
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego1
T-W-2Struktura planu marketingowego. Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja i promocja1
T-W-3Kontrola planu marketingowego1
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2analiza sytuacji przedsiębiorstwa - praca grupowa18
A-A-3konsultacje2
A-A-4analiza przypadku - praca grupowa18
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach3
A-W-2samodzielna praca studenta12
A-W-3przygotowanie do kolokwium10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metoda problemowa: wykład problemowy
M-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiazan
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C14_W01
Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
E_1A_W01C-1T-W-1M-1S-3
E_1A_C14_W02
Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
E_1A_W01C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C14_U01
Student powinien tworzyc plan marketingowy
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U12C-3, C-4T-W-2, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8M-2, M-4S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C14_K01
Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04C-4T-W-1, T-W-3, T-A-5M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C14_W01
Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego.
4,0Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych.
5,0Wyjaśnia znacznia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
E_1A_C14_W02
Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
2,0Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych..
3,0Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych.
3,5Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych.
4,0Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
4,5Posiada umijętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
5,0Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C14_U01
Student powinien tworzyc plan marketingowy
2,0Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych.
3,0Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalnosci przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi krytycznie ocenić jakosć planów marketingowych.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych.
4,5Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa
5,0Potrafi wdrozyć plany marketingowe przedsiębiorstwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_C14_K01
Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie rolę planów marketingowych w rozowju przedsiebiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.

Literatura podstawowa

  1. Pomykalski A., Zarzadzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2020
  2. Kotler Ph, Keller K, Marketing Management. Global Edition, Pearson, London, 2021, 16

Literatura dodatkowa

  1. Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
  2. Kotler Ph., Kartajaya H, Setiawan I., Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2018
  3. Rosa G., Zarzadzanie marketingowe, CH Beck, Warszawa, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza SWOT2
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.2
T-A-3Analiza atrakcyjności segmentów rynkowych2
T-A-4Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja.1
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.1
T-A-6Pozycjonowanie produktu1
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa2
T-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego1
T-W-2Struktura planu marketingowego. Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja i promocja1
T-W-3Kontrola planu marketingowego1
3

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach12
A-A-2analiza sytuacji przedsiębiorstwa - praca grupowa18
A-A-3konsultacje2
A-A-4analiza przypadku - praca grupowa18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach3
A-W-2samodzielna praca studenta12
A-W-3przygotowanie do kolokwium10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C14_W01Student definiuje podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania i planowania marketingowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Znac podstawowe pojecia z zakresu zarzadzania marketingowego
Treści programoweT-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,0Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego.
3,5Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego.
4,0Identyfikuje działania związane z opracowaniem planów marketingowych.
4,5Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych.
5,0Wyjaśnia znacznia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C14_W02Student powinien znac strukutre i zawartosc planu marketingowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Miec podstawowa wiedze o etapach przygotowywania planów marketingowych
C-3Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe
Treści programoweT-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
T-W-2Struktura planu marketingowego. Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja i promocja
T-W-3Kontrola planu marketingowego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiazan
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych..
3,0Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych.
3,5Potrafi omówić elementy struktury i zawartość planów marketingowych.
4,0Posiada umiejętność opracowania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
4,5Posiada umijętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa.
5,0Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C14_U01Student powinien tworzyc plan marketingowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich analizy
E_1A_U12Potrafi analizować zjawiska społeczne
Cel przedmiotuC-3Potrafic przeprowadzac analizy marketingowe i formułowac strategie marketingowe
C-4Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo
Treści programoweT-W-2Struktura planu marketingowego. Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja i promocja
T-A-2Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa.
T-A-3Analiza atrakcyjności segmentów rynkowych
T-A-1Analiza SWOT
T-A-4Program marketingowy: produkt, cena, dystrybuja, promocja.
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.
T-A-6Pozycjonowanie produktu
T-A-7Planowanie strategii marketingowej przedsiebiorstwa
T-A-8Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykład problemowy
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiazan
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych.
3,0Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalnosci przedsiębiorstwa.
3,5Potrafi krytycznie ocenić jakosć planów marketingowych.
4,0Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych.
4,5Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa
5,0Potrafi wdrozyć plany marketingowe przedsiębiorstwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_C14_K01Student powinien rozumiec role zarzadzania marketingowego w przedsiebiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K03Jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo
Treści programoweT-W-1Istota, proces, etapy i funkcje zarzadzania marketingowego
T-W-3Kontrola planu marketingowego
T-A-5Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych.
Metody nauczaniaM-3Metoda aktywizująca: metoda przypadków
M-4Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.
3,0Rozumie znaczenie konkurencyjności w działalności firmy.
3,5Rozumie rolę planów marketingowych w rozowju przedsiebiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku.
4,0Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa.
4,5Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społczności.
5,0Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa.