Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych. | 5 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Udział w zajęciach | 5 |
A-S-2 | Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej | 20 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A10_W01 Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego | E_1A_W01, E_1A_W09, E_1A_W06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A10_U01 Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U13, E_1A_U19 | — | C-1 | T-S-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A10_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | E_1A_K01, E_1A_K06, E_1A_K07 | — | C-1 | T-S-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A10_W01 Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego | 2,0 | Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego |
3,0 | Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A10_U01 Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania | 2,0 | Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania |
3,0 | Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A10_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
- Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019