Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Audyt personalny:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyt personalny | ||
Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego |
C-2 | Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji |
C-3 | Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy osób zajmujących się audytem personalnym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Diagnoza kompetencji pracowniczych | 3 |
T-A-2 | Metody i narzędzia controllingu personalnego | 3 |
T-A-3 | Wykorzystanie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) do analizy funkcjonowania działu personalnego | 3 |
T-A-4 | Badanie podstawowych działań prowadzonych przez służby personalne | 3 |
T-A-5 | Raport diagnostyczny z audytu personalnego | 2 |
T-A-6 | Kolokwium zaliczeniowe pisemne | 2 |
16 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji | 2 |
T-W-2 | Organizacja działu personalnego | 2 |
T-W-3 | Audyt stanowiskowy i badanie kompetencji pracowników | 2 |
T-W-4 | Dokumentacja audytowa | 2 |
T-W-5 | Ryzyko kadrowe | 2 |
T-W-6 | Controlling personalny | 2 |
T-W-7 | Badanie funkcji personalnej w organizacji | 2 |
T-W-8 | Kolokwium zaliczeniowe pisemne | 2 |
16 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 14 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 20 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 16 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 24 |
A-W-3 | Samodzielne studiowanie literatury z zakresu audytu personalnego | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/2.1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | E_2A_W05, E_2A_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
E_2A_D3/2.1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | E_2A_W05, E_2A_W10 | — | C-3, C-2 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/2.1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | — | C-3, C-2 | T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-5 | M-3 | S-1 |
E_2A_D3/2.1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | — | C-3 | T-A-2, T-A-3 | M-3 | S-1 |
E_2A_D3/2.1_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | E_2A_U01 | — | C-2 | T-A-3, T-A-5, T-A-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/2.1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | 2,0 | Student nie potrafi wyjaśnić, jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim |
3,0 | Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
3,5 | Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
4,0 | Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych | |
4,5 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski, jakie płyną z audytu dla działu personalnego | |
5,0 | Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wyprowadzić wnioski, jakie płyną z audytu personalnego i możliwość jego wykorzystania | |
E_2A_D3/2.1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | 2,0 | Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnego z etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego |
3,0 | Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować wybrane etapy i przebieg procesu audytu personalnego | |
4,5 | Student potrafi opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego oraz wskazać zależności pomiędzy nimi | |
5,0 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/2.1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | 2,0 | Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego |
3,0 | Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz przedstawić jego proces realizacji | |
3,5 | Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty | |
4,0 | Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy | |
4,5 | Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania, w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
5,0 | Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania. w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
E_2A_D3/2.1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | 2,0 | Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego |
3,0 | Student potrafi stosować jedynie podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji | |
3,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz podstawowe metody analiz kadr | |
4,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr | |
4,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr | |
5,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz | |
E_2A_D3/2.1_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | 2,0 | Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego |
3,0 | Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych | |
3,5 | Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników | |
4,0 | Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu | |
4,5 | Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia | |
5,0 | Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadań ćwiczeniowych, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Marciniak J., Audyt i controlling funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015
- Lipka A., Controlling personalny w kierunku zrównoważonego gospodarowania kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2021
- Nesterak J., Nowak M., Kowalski M., Controlling personalny: w praktyce przedsiębiorstw działających w Polsce, CeDeWu, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Przewoźna-Krzemińska A., Personnel function audit as a quality-promoting tool in human resource management in a local government unit, Quality Production Improvement - QPI, Vol. 1, Iss. 1, 2019, Dostęp online: https://www.researchgate.net/publication/338273291_PERSONNEL_FUNCTION_AUDIT_AS_A_QUALITY-PROMOTING_TOOL_IN_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_IN_A_LOCAL_GOVERNMENT_UNIT
- Bieliaieva N., Development of the human resource audit system elements based on international experience, International Experience. Economics. Ecology. Socium 2019, 3, 2019, Dostęp online: https://www.ees-journal.com/index.php/journal/article/view/121