Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Doradztwo personalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo personalne
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 11 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej
W-2Znajomość rynku pracy oraz elementów polityki zatrudnienia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wstęp1
T-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.3
T-A-3Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne3
T-A-4Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.3
T-A-5Zaliczenie1
11
wykłady
T-W-1Wstęp1
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.2
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego1
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników1
T-W-6Zaliczenie1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym11
A-A-2Opracowanie projektu polecanego przez prowadzącego ćwiczenia6
A-A-3Przegląd literatury i fachowych portali internetowych8
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2praca własna studenta obejmująca: -studiowanie literatury przedmiotu, opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia17
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
E_2A_W04C-1, C-2, C-3T-A-2, T-W-2, T-W-5M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2, S-4
E_2A_D4/2.1_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
E_2A_W13C-1, C-2, C-3T-A-4, T-A-3, T-W-2M-1, M-2, M-3S-3, S-4, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
E_2A_U01C-1, C-2, C-3T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2, S-4
E_2A_D4/2.1_U02
Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
E_2A_U10C-1, C-2, C-3T-A-4, T-A-2M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/2.1_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
E_2A_K06, E_2A_K01C-1, C-2, C-3T-A-3, T-W-5, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-3, S-1, S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_W01
Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/2.1_W02
Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_U01
Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/2.1_U02
Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/2.1_K01
Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2007
  2. Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. Witkowski T. (red.), Dobór personelu. Koncepcje - Narzędzia - Konteksty, Biblioteka Moderatora, Taszów, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 2007
  2. Marciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  3. Gregory, J. B., & Levy, P. E., Using feedback in organizational consulting. American Psychological Association., America Psychological Association, https://psycnet.apa.org/record/2014-45190-000, 2015
  4. Information And Consulting Service Using In The Organization Of Personnel Management, The Recent Economic Trends and their Impact on Marketing, 2020, Vol. 38 No. 4

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wstęp1
T-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.3
T-A-3Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne3
T-A-4Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.3
T-A-5Zaliczenie1
11

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wstęp1
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.2
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi2
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego1
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników1
T-W-6Zaliczenie1
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym11
A-A-2Opracowanie projektu polecanego przez prowadzącego ćwiczenia6
A-A-3Przegląd literatury i fachowych portali internetowych8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach8
A-W-2praca własna studenta obejmująca: -studiowanie literatury przedmiotu, opracowanie tematów zleconych przez prowadzącego zajęcia17
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_W01Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu różne rodzaje więzi społecznych i występujące między nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_W02Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-4Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-3Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-W-2Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_U01Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
T-A-3Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-A-4Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_U02Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U10Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-4Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem.
T-A-2Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/2.1_K01Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania i rozwijania zasad etyki zawodowej, rozwijania dorobku zawodu
E_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą o zarządzaniu zasobami ludzkimi
C-2Przygotowanie do poznania teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego
C-3Ukształtowanie umiejętności identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zainteresowanych ofertami rynku pracy
Treści programoweT-A-3Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne
T-W-5Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników
T-W-3Doradztwo personalne jako element zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-4Teorie rozwoju zawodowego
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie
M-2analiza przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty
S-4Ocena podsumowująca: ocena z zaliczenia końcowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0