Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Finansowanie przedsiębiorstw sektora TSL:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Finansowanie przedsiębiorstw sektora TSL | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z mikroekonomii |
W-2 | Znajomość zagadnień z makroekonomii |
W-3 | Znajomość zagadnień z logistyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien identyfikować potrzeby finansowe przedsiębiorstw branży TSL |
C-2 | Student powinien posiadać wiedzę z zakresu zastosowania źródeł finansowania przedsiębiorstw branży TSL w zależności od potrzeb |
C-3 | Student powinien umieć identyfikować zagrożenia w finansowaniu przedsiębiorstw sektora TSL |
C-4 | Student powinien mieć świadomość swojej wiedzy i konieczności jej pogłębiania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Optymalizowanie struktury finansowania w celu podniesienia konkurencyjności przedsiębiorstwa sektora TSL | 1 |
T-A-2 | Uwarunkowania i stopień ryzyka w finansowaniu przedsiębiorstw sektora TSL | 2 |
T-A-3 | Identyfikacja i metody oceny zagrożeń w finansowaniu przedsiębiorstw sektora TSL | 2 |
T-A-4 | Zaliczenie | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota finansowania przedsiębiorstw sektora TSL | 1 |
T-W-2 | Uwarunkowanie i charakterystyka potrzeb finansowych przedsiębiorstw sektora TSL | 2 |
T-W-3 | Klasyfikacja źródeł finansowania i kryteria ich doboru w przedsiębiorstwach sektora TSL | 2 |
T-W-4 | Krótkoterminowe źródła finansowania przedsiębiorstw sektora TSL | 2 |
T-W-5 | Długoterminowe źródła finansowania przedsiębiorstw sektora TSL | 2 |
T-W-6 | Finansowanie innowacyjnych projektów w sektorze TSL | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie | 1 |
11 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 11 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 14 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne lub ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.2_W01 Student ma pogłębioną wiedzę na temat uwarunkowań potrzeb finansowych przedsiębiorstw branży TSL | E_2A_W11, E_2A_W01 | — | C-1 | T-A-2, T-A-3, T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
E_2A_D5/4.2_W02 Student ma poszerzoną znajomość źródeł finansowania przedsiębiorstw branży TSL z uwzględnieniem źródeł długo- i krótkoterminowych | E_2A_W10, E_2A_W11, E_2A_W01 | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.2_U01 Student potrafi zastosować optymalną strukturę finansowania przedsiębiorstw branży TSL | E_2A_U04, E_2A_U01, E_2A_U11, E_2A_U06 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-A-1, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
E_2A_D5/4.2_U02 Student potrafi zidentyfikować i ocenić zagrożenia w finanowaniu przedsiębiorstw branży TSL | E_2A_U06, E_2A_U16, E_2A_U11 | — | C-4, C-3 | T-W-2, T-A-2, T-A-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/4.2_K01 Student potrafi dostosować źródła finansowania do potrzeb przedsiębiorstw branży TSL | E_2A_K04, E_2A_K01 | — | C-1, C-2, C-4 | T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.2_W01 Student ma pogłębioną wiedzę na temat uwarunkowań potrzeb finansowych przedsiębiorstw branży TSL | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić potrzeby finansowe przedsiębiorstw branży TSL | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D5/4.2_W02 Student ma poszerzoną znajomość źródeł finansowania przedsiębiorstw branży TSL z uwzględnieniem źródeł długo- i krótkoterminowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dokonać klasyfikacji i scharakteryzować źródła finansowania przedsiębiorstw branży TSL | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.2_U01 Student potrafi zastosować optymalną strukturę finansowania przedsiębiorstw branży TSL | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu wybrać korzystne źródła finansowania przedsiębiorstw branży TSL | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D5/4.2_U02 Student potrafi zidentyfikować i ocenić zagrożenia w finanowaniu przedsiębiorstw branży TSL | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu określić i ocenić zagrożenia w finansowaniu przedsiębiorstw branży TSL | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/4.2_K01 Student potrafi dostosować źródła finansowania do potrzeb przedsiębiorstw branży TSL | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość odpowiedniego doboru źródeł finansowania przedsiębiorstw branży TSL w zależności od aktualnych potrzeb | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Bień, Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2018
- pod red. J. Szczepański, L. Szyszko, Finanse przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2017
- W. Dębski, Teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania finansami przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2021
- Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw, PWN, Warszawa, 2020
- M. Ciołek, Finanse przedsiębiorstw w zadaniach i przykładach, CeDeWu, Warszawa, 2011
- Kotowska B., Sitko J., Uziębło A., Finanse przedsiębiorstw, przykłady, zadania i rozwiązania, CeDeWu, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- S. C. Gherghina, Corporate Finance, MDPI, Basel, Switzerland, 2021, ISBN 978-3-0365-0571-8, https://www.mdpi.com/books/pdfdownload/book/3734