Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Logistyka turystyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka turystyczna
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 14 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna o funkcjonowaniu rynku, przedsiębiorstwie jako podmiocie rynku oraz z zakresy organizacji i zarządzania. Podstawowa wiedza z zakresu logistyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.2
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.2
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.2
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw2
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw2
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty1
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego1
T-W-9Zaliczenie pisemne1
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia36
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.2_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W13C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.2_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
E_2A_U04, E_2A_U09C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8M-2S-1, S-2
E_2A_D2/3.2_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
E_2A_U04, E_2A_U07C-2T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-8M-2S-1, S-2
E_2A_D2/3.2_U03
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
E_2A_U08C-2T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/3.2_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy
E_2A_K02C-2, C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.2_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.2_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
E_2A_D2/3.2_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/3.2_U03
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/3.2_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego., Wydaw. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk, 2002
  2. Chudoba T., Teoria i metodyka turystyki., Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2008
  3. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gajewska M., Logistyczne ujęcie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym., "LogForum", nr 2, vol. 5, issue 3, 2009
  2. CHIRMICI V., Transportation logistics in tourism, Relaţii Internaţionale Plus, Institute of International Relations of Moldova, 2018, Vol 1(13), pp 363-374, https://doaj.org/article/eef77c1a9e1f4f78953c1845340f3d2d

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.1
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.2
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.2
T-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.2
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw2
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw2
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty1
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego1
T-W-9Zaliczenie pisemne1
14

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia36
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.2_W01Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane systemy norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
E_2A_W13Zna i rozumie w pogłębionym stopniu poglądy na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Treści programoweT-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego
T-W-9Zaliczenie pisemne
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.2_U01Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.2_U02Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym analizować studia przypadków
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.2_U03Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie, w stopniu dostatecznym, instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/3.2_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
C-1Nabycie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Treści programoweT-W-4Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy. Skargi klientów a jakość usługi. Nowoczesne kanały dostarczania usług.
T-W-3Projektowanie usługi turystycznej. Diagramy procesów. Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-W-1Wprowadzenie. Rola usług w gospodarkach krajów rozwiniętych. Specyfika usług i trudności w zarządzaniu firmą usługową.
T-W-2Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji. Strategia organizacji usługowej zbudowana na wartości lojalnego klienta.
T-W-8Logistyczna organizacja obsługi ruchu turystycznego
T-W-6Procesy transportowe w łańcuchu dostaw
T-W-7Efektywna strategia obsługi turysty
T-W-5Koordynacja turystycznego łańcucha dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie odpowiedzi na zadane pytania
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym uznać własne ograniczenia wiedzy i uznać konieczność dalszego kształcenia
3,5
4,0
4,5
5,0