Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 16 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność analizy decyzji i postanowień oraz formułowania środków odwoławczych
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
T-W-11Zaliczenie1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowywanie referatów12
A-W-2opracowywanie kazusów7
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji7
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji8
A-W-5udział w wykładach16
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3Prezentacje studentów
M-4konwersatorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
E_2A_W02C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9M-4S-2, S-3, S-1
E_2A_D7/2.3_W02
Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
E_2A_W03, E_2A_W10, E_2A_W14C-3, C-2, C-4, C-5T-W-4, T-W-8, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-7M-2, M-3S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
E_2A_U01C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9M-4S-2, S-3, S-1
E_2A_D7/2.3_U02
W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U11C-3, C-2, C-5, C-4T-W-10, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-4M-3, M-1, M-4S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/2.3_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
E_2A_K01, E_2A_K02C-2, C-3, C-4, C-5T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-10, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9M-4S-2, S-3, S-1
E_2A_D7/2.3_K02
Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
E_2A_K02C-5, C-4, C-3, C-2T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-4M-2, M-3, M-1S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D7/2.3_W02
Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym.
3,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
E_2A_D7/2.3_U02
W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
2,0Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym.
3,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/2.3_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D7/2.3_K02
Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
2,0Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień.
3,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym.
3,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym.
4,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym..
5,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. T. Biliński, Prawo budowlane, www.książka.edu.pl, Warszawa, 2011
  2. T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011

Literatura dodatkowa

  1. D. Okolski, Umowy o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
  2. D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
T-W-11Zaliczenie1
16

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowywanie referatów12
A-W-2opracowywanie kazusów7
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji7
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji8
A-W-5udział w wykładach16
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_W01Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_W02Student powinien posiadać umiejętność definiowania podstawowych pojęć, instytucji występujących w procesie inwestycyjnym. Powinien znać i scharakteryzować etapy procesu budowlanego i inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W10Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W14Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Cel przedmiotuC-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3Prezentacje studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować podstawowych pojęć i instytucji występujących w procesie inwestycyjnym.
3,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi definiować podstawowe pojęcia i instytucje występujące w procesie inwestycyjnym w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_U01Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_U02W zakresie umiejętności student powinien prawidłowo oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie, jak i postawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U11Potrafi samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych problemów i wskazywać w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
Treści programoweT-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
Metody nauczaniaM-3Prezentacje studentów
M-1Wykład z prezentacją
M-4konwersatorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi oceniać i organizować procesu budowlanego, osób spełniających samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowych dokumentów występujących w procesie budowlanym.
3,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student potrafi oceniać i organizować proces budowlany, osoby spełniające samodzielne funkcje w budownictwie oraz podstawowe dokumenty występujące w procesie budowlanym w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_K01Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
E_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D7/2.3_K02Student winien wykazywać aktywne i kreatywne podejście do poruszanych zagadnień. Konieczne jest posiadanie świadomości ryzyk i uwarunkowań procesów inwestycyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
Treści programoweT-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
Metody nauczaniaM-2dyskusja
M-3Prezentacje studentów
M-1Wykład z prezentacją
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz nie wykazuje aktywnego i elastycznego podejścia do przedstawianych zagadnień.
3,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dostatecznym.
3,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu dobrym.
4,5Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu więcej niż dobrym..
5,0Student ma świadomość ryzyk i uwarunkowań procesu budowlanego oraz wykazuje aktywne i elastyczne podejście do przedstawianych zagadnień w stopniu bardzo dobrym.