Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja przedsiębiorstw turystycznych
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 8 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 22 3,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne1
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej1
T-A-4Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi1
T-A-5Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
8
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej3
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne3
T-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej2
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)4
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
22

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach8
A-A-2Samodzielne przygotowanie studenta do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowania do zaliczenia4
A-A-4Opracowanie działalności usługowej przykładowego przedsiębiorstwa8
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach:22
A-W-2Przygotowanie do egzaminu35
A-W-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury16
A-W-4Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.1_W01
Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
E_2A_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_W02
Opanował podstawowe systemy zarządzania firmą turystyczną
E_2A_W03C-1, C-2T-A-1, T-W-6, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_W03
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
E_2A_W05C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_W04
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
E_2A_W02, E_2A_W03C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-A-2, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-A-1, T-W-9, T-W-8M-2, M-1S-3
E_2A_D2/2.1_W05
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
E_2A_W11C-2, C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.1_U01
Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
E_2A_U01, E_2A_U21C-1, C-2T-W-1, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-8M-1, M-2S-2
E_2A_D2/2.1_U02
Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U07, E_2A_U17, E_2A_U18C-1, C-2T-A-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-2S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_U03
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
E_2A_U05, E_2A_U16, E_2A_U19C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-W-7, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_U04
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
E_2A_U07C-1, C-2T-A-1, T-A-3, T-W-5, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_U05
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
E_2A_U01, E_2A_U04, E_2A_U08, E_2A_U19C-2T-A-2, T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/2.1_K01
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_K02C-1, C-2T-A-2, T-A-3, T-A-6, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_K02
Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
E_2A_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_K03
Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
E_2A_K03C-1, C-2T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D2/2.1_K04
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
E_2A_K04C-2, C-1T-W-3, T-W-6, T-W-9, T-W-2, T-A-1, T-W-5, T-W-1, T-A-3, T-W-7, T-A-2, T-W-8, T-W-4M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.1_W01
Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/2.1_W02
Opanował podstawowe systemy zarządzania firmą turystyczną
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_W03
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_W04
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_W05
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.1_U01
Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/2.1_U02
Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/2.1_U03
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_U04
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_U05
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/2.1_K01
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/2.1_K02
Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D2/2.1_K03
Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D2/2.1_K04
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Bosuacki S., Sikora J., Wartecki A., Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, AWF Poznan, Poznan, 2008
  2. Sarnowski J., Kirejczyk E, Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, ALMAMER Wyzsza Szkoła Ekonomiczna, 2011
  3. Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw.Podstawy teorii., PWN, Warszawa, 1999
  4. Gołembski G, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AE Poznan, Poznan, 1997
  5. Jędrzejczyk J., Nowoczesny biznes turystyczny. Ekostrategie w zarzadzaniu firmą., PWN, Warszawa, 2011
  6. Sławomir Kłos, Evaluation methodology of ERP system implementation in manufacturing enterprises, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Biczysko W., Tauber R.D., Zarządzanie finansami w hotelarstwie, gastronomii i turystyce, Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa w Poznaniu, Poznan, 2009
  2. Biczysko W., Tauber R.D., Kalkulacje cenowe w hotelarstwie, gastronomi i turystyce., Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa, Poznan, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne1
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej1
T-A-4Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi1
T-A-5Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej3
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne3
T-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej2
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)4
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
22

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach8
A-A-2Samodzielne przygotowanie studenta do ćwiczeń5
A-A-3Przygotowania do zaliczenia4
A-A-4Opracowanie działalności usługowej przykładowego przedsiębiorstwa8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach:22
A-W-2Przygotowanie do egzaminu35
A-W-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury16
A-W-4Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_W01Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_W02Opanował podstawowe systemy zarządzania firmą turystyczną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_W03Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_W04Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu relacje między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_W05Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W11Zna i rozumie w pogłębionym stopniu system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
C-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_U01Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U21Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także inspirować innych do samodoskonalenia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_U02Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi planować i realizować prace indywidualne oraz współpracować z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym wiodące role
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U17Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii informatyczno-komunikacyjnych (ICT)
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_U03Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U05Potrafi sprawnie posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U19Potrafi wyjaśnić złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_U04Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_U05Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i finansów
E_2A_U19Potrafi wyjaśnić złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-A-4Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-A-5Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_K01Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_K02Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do realizacji zadań ustalonych przez siebie i innych, krytycznej oceny odbieranych treści i wiedzy własnej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_K03Ma świadomość znaczenia przedsiębiorczości i podmiotów gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D2/2.1_K04Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Jest gotów do rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
C-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.