Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości
Sylabus przedmiotu Prawo gospodarki nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo gospodarki nieruchomościami | ||
Specjalność | Wycena nieruchomości | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z prawem cywilnym |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | poznaie i zrozumienie podstawowych zasad prawnych obrotu nieruchomościami |
C-2 | poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami |
C-3 | umiejętność przygotowania projektów umów |
C-4 | poznanie i zrozumienie pojęć prawa gospodarki nieruchomościami |
C-5 | umiejętność przygotowania projektów umów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przedmioty i podmioty obrotu nieruchomościami | 4 |
T-K-2 | Ograniczone prawa rzeczowe | 4 |
T-K-3 | Odrębna własność lokalu mieszkalnego | 4 |
T-K-4 | Wspólnota mieszkaniowa | 2 |
T-K-5 | Najem lokali | 4 |
T-K-6 | Spółdzielnie mieszkaniowe | 2 |
T-K-7 | Eksmisje | 2 |
T-K-8 | Hipoteka | 2 |
T-K-9 | Zabezpieczenia umowne | 3 |
T-K-10 | Wybrane umowy cywilnoprawne | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Przygotowywanie projektów umów | 35 |
A-K-2 | Przygotowanie i ocena referatów | 33 |
A-K-3 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-K-4 | Egzamin | 2 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją |
M-2 | dyskusja |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: ocena umiejętności analizowania zjawisk prawnych |
S-3 | Ocena formująca: ocena kompetencji w zakresie prawniczego myślenia |
S-4 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/1.1_W01 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych definicji i pojęć dotyczących nieruchomości i gospodarowania nimi, jak i wiedzę w zakresie obowiązujących aktów prawnych w odniesieniu do gospodarowania nieruchomościami. | E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W02 | — | C-2, C-1 | T-K-2, T-K-10, T-K-8, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-K-3, T-K-5, T-K-9 | M-1, M-3, M-2 | S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/1.1_U01 Student powinien posiadać umiejętność prawidłowego wykorzystania źródeł prawa i subsumcji norm prawnych w odniesieniu do stanów faktycznych. Umiejętności powinny pozwolić mu na sprawne korzystanie z instytucji prawnych i podejmowania decyzji w zakresie odnoszącym się do gospodarowania nieruchomościami. | E_2A_U03, E_2A_U05, E_2A_U10 | — | C-3 | T-K-2, T-K-10, T-K-8, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-K-3, T-K-1, T-K-5, T-K-9 | M-1, M-3, M-2 | S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/1.1_K01 Student powinien aktywnie i kreatywnie rozwiązywać dane problemy, w sposób odpowiedzialny i spostrzegawczy analizować okoliczności w celu znalezienie najbardziej efektywnego rozwiązania. | E_2A_K01, E_2A_K04, E_2A_K05 | — | C-3, C-2, C-1 | T-K-2, T-K-10, T-K-8, T-K-4, T-K-6, T-K-7, T-K-3, T-K-1, T-K-5, T-K-9 | M-1, M-3, M-2 | S-4, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/1.1_W01 Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych definicji i pojęć dotyczących nieruchomości i gospodarowania nimi, jak i wiedzę w zakresie obowiązujących aktów prawnych w odniesieniu do gospodarowania nieruchomościami. | 2,0 | nie posiada wiedzy w zakresie treści programowych |
3,0 | posiada wiedzę w zakresie części podstawowych pojęć i instytucji | |
3,5 | posiada wiedzę w zakresie podstawowych pojęc i instytucji w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | posiada wiedzę w zakresie treści programowych w stopniu dobrym | |
4,5 | posiada poszerzoną wiedzę w zakresie treści programowych w stopniu lepiej niz dobrym | |
5,0 | posiada poszerzoną wiedzę w zakresie treści programowych i ich praktycznego zastosowania, umiejętność analitycznego myślenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/1.1_U01 Student powinien posiadać umiejętność prawidłowego wykorzystania źródeł prawa i subsumcji norm prawnych w odniesieniu do stanów faktycznych. Umiejętności powinny pozwolić mu na sprawne korzystanie z instytucji prawnych i podejmowania decyzji w zakresie odnoszącym się do gospodarowania nieruchomościami. | 2,0 | brak umiejętności zastosowania treści programowych |
3,0 | umiejętność zastosowania wybranych treści programowych | |
3,5 | umiejętność zastosowania większości treści programowych w stopniu wiecej niz dostatecznym | |
4,0 | umiejętność zastosowania całości treści programowych w stopniu dobrym | |
4,5 | poszerzona umiejętność zastosowania treści programowych w stopniu lepiej niz dobrym | |
5,0 | poszerzona umiejętność zastosowania treści programowych, analitycznego myślenia, identyfikacji ryzyk |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/1.1_K01 Student powinien aktywnie i kreatywnie rozwiązywać dane problemy, w sposób odpowiedzialny i spostrzegawczy analizować okoliczności w celu znalezienie najbardziej efektywnego rozwiązania. | 2,0 | brak umiejętności w zakresie treści programowych |
3,0 | wybrane umiejętności w zakresie treści programowych | |
3,5 | umiejętności w zakresie większości treści programowych w stopniu lepiej niż dostaecznym | |
4,0 | poprawne umiejętności w zakresie treści programowych w stopniu dobrym | |
4,5 | poszerzone umiejętności w zakresie treście programowych w stopniu lepiej niz dobrym | |
5,0 | poszerzone umiejętnoście w zakresie treści programowych i analitycznego myślenia, identyfikacji ryzyk |
Literatura podstawowa
- S. Rudnicki, Prawo obrotu nieruchomościami, Beck, Warszawa, 2011
- Jennings, M. M., Real estate law, Cengage Learning, 2021
- Wilcox, J., & Forsyth, J., Real Estate: The Basics, Routledge, 2022
- van Nattem, R., & Proveniers, A., Corporate Real Estate Management back to basics? A re-invention of the operational foundation of CREM, European Real Estate Society (ERES), 2011, No. eres2011_255
Literatura dodatkowa
- G. Bieniek, Nieruchomości, Lexis Nexis, Warszawa, 2010