Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Employer branding:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Employer branding
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Grzesiuk <agrzesiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 14 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien znać podstawy zarządzania oraz podstawy marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi zdefiniować koncepcję employer branding oraz posiada umiejętność zastosowania jej w praktyce dla wybranego przedsiębiorstwa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Employer branding - analiza koncepcji2
T-A-2Zewnętrzne narzędzia tworzenia marki pracodawcy2
T-A-3Wewnętrzne narzędzia budowania marki pracodawcy2
T-A-4Employer branding a rekrutacja pracowników2
T-A-5Employer branding a zaangażowanie pracowników2
T-A-6Rola działu HR w organizacji1
T-A-7CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu1
T-A-8Prezentacja projektu grupowego2
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Studiowanie literatury10
A-A-4Przygotowanie projektu grupowego16
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2metoda przypadków
M-3dyskusja
M-4metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań (ćwiczeń) wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_W01
Zna metody i techniki wykorzystywane do kształtowania marki pracodawcy
E_2A_W05C-1T-A-6, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-8, T-A-7M-3, M-2, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_U01
Potrafi dokonać diagnozy zasobów ludzkich w organizacji oraz dokonać analizy wybranych studiów przypadków
E_2A_U02C-1T-A-1, T-A-2, T-A-7, T-A-8, T-A-4, T-A-3, T-A-6, T-A-5M-3, M-4, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_K01
Potrafi przygotować projekt tworzenia marki pracodawcy
E_2A_K03C-1T-A-8, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_W01
Zna metody i techniki wykorzystywane do kształtowania marki pracodawcy
2,0
3,0zna metody i techniki kreowania marki pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_U01
Potrafi dokonać diagnozy zasobów ludzkich w organizacji oraz dokonać analizy wybranych studiów przypadków
2,0
3,0potrafi dokonać analizy marki pracodawcy na wybranym przykładzie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_K01
Potrafi przygotować projekt tworzenia marki pracodawcy
2,0
3,0potrafi przygotować projekt tworzenia marki pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski Marek, Employer branding: budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Wolters Kluwer Polska, 2016
  2. Zając-Pałdyna Urszula, Employer branding po polsku, Onepress, 2020

Literatura dodatkowa

  1. HR Business Partner, www.hrbusinesspartner.pl - czasopismo online w otwartym dostępie
  2. Kotarbiński Jacek, Marka 5.0 człowiek i technologie: jak tworzą nowe wartości?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2021
  3. Machnicka Zyta, Lepszy pracodawca. Jak autentyczny employer brandingzmienia biznes, rynek pracy i ludzi, Onepress, 2021
  4. Liis James, Talent Chooses You: Hire Better with Employer Branding, Saltlab, 2021

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Employer branding - analiza koncepcji2
T-A-2Zewnętrzne narzędzia tworzenia marki pracodawcy2
T-A-3Wewnętrzne narzędzia budowania marki pracodawcy2
T-A-4Employer branding a rekrutacja pracowników2
T-A-5Employer branding a zaangażowanie pracowników2
T-A-6Rola działu HR w organizacji1
T-A-7CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu1
T-A-8Prezentacja projektu grupowego2
14

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach14
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Studiowanie literatury10
A-A-4Przygotowanie projektu grupowego16
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_W01Zna metody i techniki wykorzystywane do kształtowania marki pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Student potrafi zdefiniować koncepcję employer branding oraz posiada umiejętność zastosowania jej w praktyce dla wybranego przedsiębiorstwa
Treści programoweT-A-6Rola działu HR w organizacji
T-A-4Employer branding a rekrutacja pracowników
T-A-3Wewnętrzne narzędzia budowania marki pracodawcy
T-A-1Employer branding - analiza koncepcji
T-A-2Zewnętrzne narzędzia tworzenia marki pracodawcy
T-A-5Employer branding a zaangażowanie pracowników
T-A-8Prezentacja projektu grupowego
T-A-7CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-2metoda przypadków
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań (ćwiczeń) wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna metody i techniki kreowania marki pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_U01Potrafi dokonać diagnozy zasobów ludzkich w organizacji oraz dokonać analizy wybranych studiów przypadków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną, stosując właściwy dobór źródeł i informacji oraz metod i narzędzi, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
Cel przedmiotuC-1Student potrafi zdefiniować koncepcję employer branding oraz posiada umiejętność zastosowania jej w praktyce dla wybranego przedsiębiorstwa
Treści programoweT-A-1Employer branding - analiza koncepcji
T-A-2Zewnętrzne narzędzia tworzenia marki pracodawcy
T-A-7CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
T-A-8Prezentacja projektu grupowego
T-A-4Employer branding a rekrutacja pracowników
T-A-3Wewnętrzne narzędzia budowania marki pracodawcy
T-A-6Rola działu HR w organizacji
T-A-5Employer branding a zaangażowanie pracowników
Metody nauczaniaM-3dyskusja
M-4metoda projektów
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań (ćwiczeń) wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi dokonać analizy marki pracodawcy na wybranym przykładzie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_K01Potrafi przygotować projekt tworzenia marki pracodawcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Student potrafi zdefiniować koncepcję employer branding oraz posiada umiejętność zastosowania jej w praktyce dla wybranego przedsiębiorstwa
Treści programoweT-A-8Prezentacja projektu grupowego
T-A-3Wewnętrzne narzędzia budowania marki pracodawcy
T-A-2Zewnętrzne narzędzia tworzenia marki pracodawcy
T-A-1Employer branding - analiza koncepcji
T-A-7CSR - społeczna odpowiedzialność biznesu
T-A-4Employer branding a rekrutacja pracowników
T-A-5Employer branding a zaangażowanie pracowników
T-A-6Rola działu HR w organizacji
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
M-3dyskusja
M-4metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zadań (ćwiczeń) wykonywanych podczas audytoriów
S-2Ocena formująca: Przygotowanie i prezentacja projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi przygotować projekt tworzenia marki pracodawcy
3,5
4,0
4,5
5,0