Wydział Ekonomiczny - Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Fundusze europejskie na ochronę środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundusze europejskie na ochronę środowiska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zna pojęcia z zakresu funkcjonowania Unii Europejskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapozananie studentów z problematyką funckjonowania polityk Unii Europejskiej ze szczególnym uwzglednieniem możliwosci pozayskania wpsaprcia na realizację projektów związanych z ochroną środowiska. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Finanse Unii Europejskiej. | 2 |
T-A-2 | Fundusze strukturalne (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Europejski Fundusz Społeczny) oraz Fundusz Spójności). | 1 |
T-A-3 | Podstawy przygotowania projektów. Zaliczenie. | 1 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Polityka strukturalna Unii Europejskiej. Zaliczenie. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 4 |
A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń | 11 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 4 |
A-W-2 | Przegląd literatury | 2 |
A-W-3 | Analiza studium przypadku | 4 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca aktywnośc |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_17_W01 1. Zna pojęcia z zakresu unijnej polityki spójności i ochrony środowiska | ESBH_10-_W01 | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
ESBH_10-_17_W02 Potrafi projektować i wykonywać zadania zawodowe zawiązane z projektami realizowanymi z unijnych funduszy | ESBH_10-_W01 | — | C-1 | T-A-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_17_U01 Potrafi projektować i realizować projekty finansowane ze środków unijnych. | ESBH_10-_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_17_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. Wypełnia zobowiąznaia na rzecz środowiska społecznego. | ESBH_10-_K02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_17_W01 1. Zna pojęcia z zakresu unijnej polityki spójności i ochrony środowiska | 2,0 | Nie zna pojęć z zakresu polityku spójności i ochrony środowiska |
3,0 | Zna pojęcia z zakresu polityki spójnosci i ochrony środowiska w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna pojęcia z zakresu polityki spójnosci i ochrony środowiska w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Zna pojęcia z zakresu polityki spójnosci i ochrony środowiska w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna pojęcia z zakresu polityki spójnosci i ochrony środowiska w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Zna pojęcia z zakresu polityki spójnosci i ochrony środowiska w stopniu bardzo dobrym | |
ESBH_10-_17_W02 Potrafi projektować i wykonywać zadania zawodowe zawiązane z projektami realizowanymi z unijnych funduszy | 2,0 | Nie potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich. |
3,0 | Potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich w stopniu dobrym plus | |
5,0 | Potrafi wykorzystać wiedzy w projektowaniu i wykonywaniu zadań związanych z projektami realizowanycmi z funduszy europejskich w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_17_U01 Potrafi projektować i realizować projekty finansowane ze środków unijnych. | 2,0 | |
3,0 | potrafi w stopniu dostatecznym projektować i realizować projekty unijne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_17_K01 Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. Wypełnia zobowiąznaia na rzecz środowiska społecznego. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje sie na poziomie zupełnie podstawowym umiejętnościami zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków. Popełnia liczne błędy niedyskwalifikujące całkowicie jego pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E. Pancer-Cybulska, E. Szostak, Polityka spójnosci w okresie 2014-2020: a rozwój regionów Europy, Wrocław, 2011
- J. Olbrycht, Ramy prawne europejskiej polityki spójności na lata 2014-2020 w opiniach ekspertów, Gliwice, 2012
- Mariusz Dacko, Maria Jakubik-Grzybowska, Irena Łącka, Arkadiusz Malkowski, Anna Oleńczuk-Paszel, Aleksandra Płonka, Monika Śpiewak-Szyjka, Ochrona środowiska i przyrody - wybrane aspekty prawne i ekonomiczne dotyczące JST, Beck, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- Bogusław Jagusiak, Piotr Kwiatkiewicz, Radosław Szczerbowski, Witold Ostant, Ład energetyczny Idee i rzeczywistość - WSPÓŁPRACA FUNDUSZU NA RZECZ GLOBALNEGO ŚRODOWISKA I BANKU ŚWIATOWEGO W ZAKRESIE ENERGII I OCHRONY ŚRODOWISKA W POLSCE, FNCE, Poznań, 2018