Wydział Ekonomiczny - Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Polityka ochrony środowiska i gospodarka przestrzenna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polityka ochrony środowiska i gospodarka przestrzenna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ładu przestrzennego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska i przyrody |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu | 3 |
T-A-2 | Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne | 1 |
T-A-3 | Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu). | 2 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego | 5 |
T-W-2 | Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego | 3 |
T-W-3 | Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego | 4 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach. | 6 |
A-A-2 | Wykonanie projektu przez słuchaczy | 11 |
A-A-3 | Analiza przykładowych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu | 8 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 12 |
A-W-2 | Analizowanie przykładowych studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego | 7 |
A-W-3 | Analizowanie przykładowych planów zagospodarowania przetstrzennego | 5 |
A-W-4 | Egzamin | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-2 | Prezentacje i prace studentów |
M-3 | Rzowiązywanie studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji wykonanego projektu. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_11_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska | ESBH_10-_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-A-3, T-W-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_11_U01 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi | ESBH_10-_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-2 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ESBH_10-_11_K01 Słuchacz przygotowanu jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole | ESBH_10-_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-A-3, T-A-2, T-W-3, T-A-1, T-W-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_11_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na poziomie dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_11_U01 Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi | 2,0 | |
3,0 | Posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ESBH_10-_11_K01 Słuchacz przygotowanu jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Niewiadomski Zygmunt, Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz, CH Beck, Warszawa, 2021
- Trzcińska Diana, Prawo planowania i zagospodarowania przestrzennego z perspektywy środowiska i jego ochrony, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2018