Wydział Ekonomiczny - Rachunkowość
Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rachunkowość | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Uzyskanie zaliczeń z wszytkich przedmiotów/modułów ksztalcenia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętnosci Słuchacza w zakresie zagadnień objętych tematyką zajęć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Słuchacz przygotowuje się indywidualnie do zaliczenia całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych Rachunkowość | 3 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Udział w egzaminie | 3 |
A-PD-2 | Przygotowanie sie do egzaminu, w tym studiowanie literatury i innych materiałów zwiazanych z tematyką studiów | 97 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Egzamin końcowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin z całości programu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
R_10-_null_W01 Słuchacz zna i rozumie istotę i zasady powstawania, przetwarzania edytowania informacji finansowych odnosnie procesów ekonomicznych zachodzących w jednostkach | R_10-_W01, R_10-_W02, R_10-_W03, R_10-_W04 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
R_10-_null_U01 Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia, przetwarzania i tworzenia informacji w systemie rachunkowosci | R_10-_U04, R_10-_U01, R_10-_U02, R_10-_U03, R_10-_U05 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
R_10-_null_K01 Słuchacz jest gotów do samodzielnego rozwiązywania zagadnień dotyczących systemu informacyjnego rachunkowości | R_10-_K01, R_10-_K02, R_10-_K03 | — | C-1 | T-PD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
R_10-_null_W01 Słuchacz zna i rozumie istotę i zasady powstawania, przetwarzania edytowania informacji finansowych odnosnie procesów ekonomicznych zachodzących w jednostkach | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym zna istotę i zasady powstawania, przetwarzania i edytowania informacji zarządczych na potrzeby podejmowania decyzji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
R_10-_null_U01 Student posiada umiejętności w zakresie gromadzenia, przetwarzania i tworzenia informacji w systemie rachunkowosci | 2,0 | Słuchacz nie posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci |
3,0 | Słuchacz posiada umiejetności gromadzenia i przetwarzania informacji w systemie rachunkowosci | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
R_10-_null_K01 Słuchacz jest gotów do samodzielnego rozwiązywania zagadnień dotyczących systemu informacyjnego rachunkowości | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada zdolnośc samodzielnego rozwiązywania podstawowych problemów związanych z systemem informacji controllingowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Gos, Kiziukiewicz T. B.Nadolna, i inni, Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters KLuwer, Warszawa, 2021
- Kiziukiewicz T. (red.), Rachunkowość przedsiębiorstw wybranych sektorów gospodarki, PWE, Warszawa, 2014, I
- M. Hass-Symotiuk, B. Nadolna, Z. Głodek, M. Kludacz, M. Trocka, Rachunkwość finansowa przedsiębiorstwa od jego powstania do likwidacji, Wolters Kluwer, Warszawa, 2022
- red. T. Kiziukiewicz, Zarzadzanie kosztami. Teoria i dobre praktyki, Wolters Kluwer, Warszawa, 2019
Literatura dodatkowa
- Ustawa z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r. poz. 217, 2021