Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Modelowanie procesów gospodarczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie procesów gospodarczych
Specjalność Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 12 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 6 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych zagadnień matematycznych
W-2znajomość obsługi komputera; programu Excel

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych2
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami2
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych2
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia2
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu1
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji1
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem1
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów1
12
wykłady
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.2
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu1
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji1
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi1
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajeciach12
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.6
A-A-3opracowanie studium przypadku7
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajeciach6
A-W-2samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu7
A-W-4Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Studium przypadków.
M-4Wykład multimedialny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
S-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/06_W01
Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
Z_1A_W09, Z_1A_W01, Z_1A_W08C-1, C-2T-A-6, T-A-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-2, M-1, M-4S-2
Z_1A_D5/06_W02
Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Z_1A_W09C-1T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-8, T-A-6, T-A-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-3, M-2, M-1, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/06_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
Z_1A_U04, Z_1A_U15C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-7, T-A-8, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-3, M-2S-2
Z_1A_D5/06_U02
Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Z_1A_U03, Z_1A_U05, Z_1A_U08C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-8, T-A-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-2, M-1, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D5/06_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Z_1A_K02C-1T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-8, T-A-6, T-A-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-3, M-2S-2
Z_1A_D5/06_K02
Student potrafi pracować przy opracowaniu projektu modelu
Z_1A_K02, Z_1A_K03C-1, C-2T-A-2, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-3, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/06_W01
Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
Z_1A_D5/06_W02
Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/06_U01
Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
2,0Student nie posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
Z_1A_D5/06_U02
Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
2,0Student nie potrafi zastosować wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych.
3,0Student potrafi zastosować wybrane metody i narzędza budowy modeli procesów gospodarczych. w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D5/06_K01
Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną świadomość swojej wiedzy Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D5/06_K02
Student potrafi pracować przy opracowaniu projektu modelu
2,0student nie wykazał umiejetności pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,5student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dobrym
4,5student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu więcej niż dobrym
5,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. E. Ignasiak (red.), Badania operacyjne., PWE, Warszawa, 2001
  2. K. Kukuła, red, Badania operacyjne., PWNWarszawa, 2002
  3. W. Sikora, red, Badania operacyjne, PWN, Warszawa, 2008
  4. Barker R., Longman C., Case Method. Modelowanie Funkcji i procesów., Wyd. N-T, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. T. Szapiro, red., Decyzje menedżerskie z Exelem., PWE, Warszawa, 2000
  2. Samuelson W., Marks S., Ekonomia menedżerska, PWE, Warszawa, 1998
  3. Wagner H. M., Badania operacyjne., PWE, Warszawa, 1980
  4. Karmowska G., Sobczyk A., Analysis of own-source revenue of West-Pomeranian municipalities as an element of local development management, Proceedings of the 3rd International Conference Contemporary Issues in Theory and Practice of Management 2020, ISBN:978-83-7193-732-3, 2020

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych2
T-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami2
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych2
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia2
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu1
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji1
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem1
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.2
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu1
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji1
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi1
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajeciach12
A-A-2Czytanie zalecanej literatury.6
A-A-3opracowanie studium przypadku7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajeciach6
A-W-2samodzielnie uzupełnia wiedzę w oparciu o wskazaną literaturę10
A-W-3przygotowanie się do egzaminu7
A-W-4Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_W01Student posiada wiedzę o metodach wspomagajacych proces podejmowania decyzji kierowniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody badawcze wykorzystywane w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody ilościowe i ich zastosowanie w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy.
M-1Wykład informacyjny.
M-4Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_W02Student potrafi scharakteryzować załozenia metod wspomagających proces podejmowania decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody badawcze wykorzystywane w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
Treści programoweT-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
Metody nauczaniaM-3Studium przypadków.
M-2Wykład problemowy.
M-1Wykład informacyjny.
M-4Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
3,5Student posiada więcej niż dostateczną wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 84-91%
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_U01Analizuje przyczyny przebiegu zjawisk gospodarczych i ich wpływ na podejmowanie decyzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U15Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
Metody nauczaniaM-3Studium przypadków.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5Student posiada więcej niż dostateczne umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 68-75%
4,0Student posiada dobrą umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
4,5Student posiada dobre umiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 76-83%
5,0Student posiada bardzo dobreumiejętności z wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych. Z egzaminu uzyskał 92-100%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_U02Posiada umiejetność wyboru i zastosowania właściwej metody w zależności od sytuacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U05Potrafi realnie ocenić ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U08Potrafi zarządzać projektami
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
Metody nauczaniaM-3Studium przypadków.
M-2Wykład problemowy.
M-1Wykład informacyjny.
M-4Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować wybranych metod i narzędzi opisu procesów gospodarczych.
3,0Student potrafi zastosować wybrane metody i narzędza budowy modeli procesów gospodarczych. w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_K01Student ma świadomość swojej wiedzy oraz potrzebę ciągłego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
Treści programoweT-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
T-A-8Model odnowienia z nieskończoną liczba etapów
T-A-6Wielość celów w podejmowaniu decyzji
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
T-W-5Klasyfikacja modeli systemów kolejkowych i ich ocena
T-W-1Optymalne decyzje menedżerskie. Menadżer i niepewność.
Metody nauczaniaM-3Studium przypadków.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy. Z egzaminu uzyskał ponizej 60%
3,0Student posiada dostateczną świadomość swojej wiedzy Z egzaminu uzyskał 60-67%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D5/06_K02Student potrafi pracować przy opracowaniu projektu modelu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Z_1A_K03Jest gotów do inicjowania i opracowywania projektów społecznych, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji.
C-2umiejetność wykorzystania algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu
Treści programoweT-A-2Zagadnienie sieciowe z niejednorodnymi zasobami
T-A-4Wyznaczanie wielkości zatrudnienia
T-A-1Algorytm najkrótszej drogi w sieciach acyklicznych
T-A-3Programowanie celowe w procesach gospodarczych
T-A-7Modele z nieograniczonym horyzontem
T-A-5Podejmowanie decyzji w warunkach nieograniczonego horyzontu
T-W-4Taksonomia modeli masowej obsługi
T-W-2Modele sieciowe w planowaniu
T-W-3Systemy kolejek a organizacja inwestycji
Metody nauczaniaM-3Studium przypadków.
M-2Wykład problemowy.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: pisemny, obejmujący pytania weryfikujące zagadnienia poruszane na wykładach//ćwiczeniach
S-1Ocena formująca: pisemna ocena formująca w trakcie semestru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wykazał umiejetności pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dostatecznym
3,5student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu dobrym
4,5student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu więcej niż dobrym
5,0student wykazał umiejetność pracy samodzielnej i w zespole przy opracowaniu projektu w stopniu bardzo dobrym