Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Informatyka w zarządzaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Informatyka w zarządzaniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne” |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z problematyką systemu informacyjnego w organizacji. |
C-2 | Budowanie umiejętności stosowanych technologii informacynych do przetwarzania danych organizacji |
C-3 | Zapoznanie studentów z rodzajami systemów informatycznych zarzadzania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawowe funkcje decyzyjne i analiza danych w arkuszu kalkulacyjnym | 1 |
T-L-2 | Pobieranie i preprocesing danych | 2 |
T-L-3 | Wizualizacja danych za pomocą wybranych form: kart, wykresów kolumnowych, liniowych, kołowych, własnych, kartogramów. | 3 |
T-L-4 | Tworzenie kokpitów menedżerskich i prezentacja jako zasób organizacji i publiczny | 2 |
T-L-5 | Modelowanie z wykorzystaniem narzędzi BI | 1 |
T-L-6 | Analiza i ocena danych wykorzytania zasobów organizacji | 3 |
12 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i podstawowe pojęcia. Dane, informacja i jej znaczenie w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 1 |
T-W-2 | Obiekt gospodarczy i system informacyjny. System informacyjny a system informatyczny. | 1 |
T-W-3 | System informatyczny w organizacji, architektura, klasyfikacja. Ewolucja systemów informatycznych do wspomagania zarządzania. | 1 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do kolokwiów zaliczeniowych | 10 |
A-L-3 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów | 28 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 3 |
A-W-2 | Zapoznawanie się ze wskazaną literaturaą | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zalliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca / Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa / Wyklad konwersatoryjny |
M-3 | Metody praktyczne / Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metody praktyczne / Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z ćwiczeń: test, zadania do rozwiązania i projekty do wykonania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat przetwarzania danych i informacji oraz systemów informatycznych zarządzania w organizacji. | Z_1A_W11, Z_1A_W07 | — | C-3, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-1, M-4 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki do przetwarzania i analizy danych oraz zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych. | Z_1A_U11, Z_1A_U14 | — | C-2 | T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-4, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C10_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę na temat przetwarzania danych i informacji oraz systemów informatycznych zarządzania w organizacji. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć dotyczących danych, informacji, systemu informacyjnego, systemu informatycznego. |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia dotyczących danych, informacji, systemu informacyjnego, systemu informatycznego. | |
3,5 | Zna podstawowe pojęcia i ma niewielkie problemy z wyjaśnieniem ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. | |
4,0 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi z niewielkimi błędami przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania. | |
4,5 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania. | |
5,0 | Zna podstawowe pojęcia i ich znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem, potrafi przedstawić podział systemy informatyczne zarządzania oraz ich role w przedsiębiorstwie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C10_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować najważniejsze techniki do przetwarzania i analizy danych oraz zaprezentować wyniki realizowanych zadań ćwiczeniowych. | 2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, nieznajomość podstawowych technik przetwarzania danych. |
3,0 | Zna podstawowe techniki przetwarzania. | |
3,5 | Zna podstawowe techniki przetwarzania i poprawienie analizuje dane. | |
4,0 | Zna techniki przetwarzania i poprawienie analizuje dane, przygotowuje z drobnymi błędami raport. | |
4,5 | Zna techniki przetwarzania danych i poprawienie analizuje dane, przygotowuje raport. | |
5,0 | Zna techniki przetwarzania danych i poprawienie analizuje dane, przygotowuje raport z poprawnym wnioskami. |
Literatura podstawowa
- W. T. Bielecki, Informatyzacja zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2001, 1
- P. Adamczewski, Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2005, 1
- Arkadiusz Januszewski, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Systemy Business Intelligence. Tom 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
- Jerzy Kisielnicki, Systemy informatyczne zarządzania, Placet, 2013
Literatura dodatkowa
- J. Oleński, Ekonomika informacji. Metody, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
- E. Niedzielska, Informatyka ekonomiczna, AE Wrocław, Wrocław, 1999, 1
- Knight, D., Knight, B., Pearson, M., & Quintana, M., Microsoft Power BI quick start guide : Build dashboards and visualizations to make your data come to life., Packt Publishing, Limited, 2018, Proquest