Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie projektami | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien znać podstawy zarządzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie istoty, zasad i etapów zarządzania projektem |
C-2 | Nabycie umiejętności tworzenia podstawowej dokumentacji wymaganej w zarządzaniu projektami |
C-3 | Nabycie umiejętności ustalania zakresu projektu, planowania czasu, kosztów i zasobów projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wybór projektu i opracowanie biznesowego uzasadnienia realizacji projektu | 1 |
T-A-2 | Ustalanie zakresu projektu (statut projektu) | 1 |
T-A-3 | Dekompozycja celu głównego projektu | 2 |
T-A-4 | Planowanie kamieni milowych w projekcie | 1 |
T-A-5 | Tworzenie struktury podziału pracy (WBS) i zasobów | 1 |
T-A-6 | Prognozowanie czasu pracy oraz czasu trwania działań w projekcie | 2 |
T-A-7 | Ustalanie kosztów w projekcie - budżet | 1 |
T-A-8 | Tworzenie harmonogramu projektu (wykres Gantta, diagram sieciowy PDM) | 2 |
T-A-9 | Analiza ryzyka w projekcie | 1 |
T-A-10 | Projektowanie systemu zarządzania jakością w projekcie | 1 |
T-A-11 | Zaliczenie | 1 |
T-A-12 | Prezentacja rozwiązań projektowych | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Projekt – definicja, zakres, rodzaje, formy zarzadzania | 2 |
T-W-2 | Zespół projektowy | 1 |
T-W-3 | Definiowanie, planowanie i realizacja projektu | 2 |
T-W-4 | Przegląd metodyk zarządzania projektami | 2 |
T-W-5 | Ryzyko i jakość projektów | 2 |
T-W-6 | Portfele i programy w zarządzaniu projektami | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Opracowanie rozwiązań projektowych | 30 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium | 20 |
A-A-4 | Przygotowanie prezentacji rozwiązania projektowego | 10 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 18 |
A-W-3 | Egzamin | 2 |
A-W-4 | Studiowanie zalecanej literatury | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przyjętych rozwiązań analizowanych problemów projektowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena z prezentacji rozwiązania o charakterze projektowym |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin z treści programowych w formie pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C19_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna działania podejmowane w ramach procesu zarządzania projektami, podniesienia jakości i ograniczenia ryzyka w projektach. | Z_1A_W04, Z_1A_W11, Z_1A_W15 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C19_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | Z_1A_U03, Z_1A_U08, Z_1A_U06 | — | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-4 | S-1, S-2 |
Z_1A_C19_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | Z_1A_U08, Z_1A_U06, Z_1A_U15 | — | C-2, C-3 | T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11, T-A-12 | M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | Z_1A_K04, Z_1A_K03 | — | C-2, C-3 | T-A-1, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-12 | M-4 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C19_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna działania podejmowane w ramach procesu zarządzania projektami, podniesienia jakości i ograniczenia ryzyka w projektach. | 2,0 | |
3,0 | Student zna działania w zakresie zarządzania projektami oraz potrafi przypisać ich efekty w stopniu podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C19_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy | 2,0 | |
3,0 | Student tworzy statut projektu i strukturę podziału pracy w projekcie w oparciu o wybrane kryteria testowania kompletności struktury podziału pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_C19_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu | 2,0 | |
3,0 | Student prognozuje czas trwania działania w projekcie przy ograniczonych zasobach; ilość zasobów oraz poziom kosztów. Student potrafi stworzyć harmonogram projektu uwględniając ryzyko w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C19_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniajacych działalność organizacji oraz w życiu osobistym | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega i proponuje możliwości wprowadzenia zamian usprawniających w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wysocki R.K., Efektywne zarzadzanie projektami, Helion, Gliwice, 2013, Można korzystać z wydań późniejszych.
- red. Trocki M., Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, Warszawa, 2017
- Karbownik A., Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie, Politechnika Śląska, Katowice, 2017
- Pawlak M., Zarządzanie projektami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008, ibuk libra
- Adrienne Watt, Project Management, BCcampus, 2014, 2, dostępna online: https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/project-management
Literatura dodatkowa
- Knosala R., Operacyjne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2015