Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Zarządzanie i planowanie marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie i planowanie marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego. |
C-2 | Mieć podstawową wiedzę o etapach przygotowywania planów marketingowych |
C-3 | Potrafić przeprowadzać analizy marketingowe i formułować strategie marketingowe. |
C-4 | Wykształcenie postaw zorientowanych rynkowo. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota, proces, etapy i funkcje zarządzania marketingowego | 1 |
T-A-2 | Struktura planu marketingowego | 1 |
T-A-3 | Kontrola planu marketingowego | 1 |
T-A-4 | Analiza SWOT | 1 |
T-A-5 | Ogólna analiza sytuacji. Misja rynkowa i rynek przedsiębiorstwa. | 1 |
T-A-6 | Cele marketingowe a profil przedsiębiorstwa | 1 |
T-A-7 | Program marketingowy: produkt, cena, dystrybucja, promocja. | 1 |
T-A-8 | Bieżące zarządzanie realizacją planów marketingowych. | 1 |
T-A-9 | Pozycjonowanie produktu. | 1 |
T-A-10 | Planowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | poszukiwanie danych do projektu | 8 |
A-A-3 | praca w grupach - projekt | 12 |
A-A-4 | praca własna studenta | 9 |
A-A-5 | przygotowanie do kolokwium | 11 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa: Wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków. |
M-4 | Metoda praktyczna: przygotowanie i przedstawienie projektów z wykorzystaniem form multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt - analiza przypadku i propozycje rozwiązań |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium - pytania testowe i problemowe. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O17_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego | Z_1A_W01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-3 |
Z_1A_O17_W02 Student powinien znać strukutrę i zawartość planu marketingowego | Z_1A_W09, Z_1A_W01, Z_1A_W07 | — | C-4, C-3, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-10 | M-3, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O17_U01 Student powinien tworzyć plan marketingowy | Z_1A_U17, Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U08, Z_1A_U12 | — | C-4, C-3 | T-A-9, T-A-3, T-A-1 | M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O17_K01 Student powinien rozumieć rolę zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | Z_1A_K04, Z_1A_K02, Z_1A_K06, Z_1A_K03 | — | C-1 | T-A-9, T-A-8, T-A-4, T-A-1, T-A-6, T-A-10 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O17_W01 Student definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego | 2,0 | Nie definiuje podstawowych pojęć z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. |
3,0 | Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania i planowania marketingowego. | |
3,5 | Posługuje się aparatem pojęciowym z zakresu planowania i zarządzania marketingowego. | |
4,0 | Identyfikuje działania zwiazane z opracowaniem planów marketingowych. | |
4,5 | Posiada wiedzę na temat opracowania planów marketingowych. | |
5,0 | Wyjaśnia znaczenia planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. | |
Z_1A_O17_W02 Student powinien znać strukutrę i zawartość planu marketingowego | 2,0 | Nie zna struktury i zawartości planów marketingowych. |
3,0 | Umie wymienić elementy struktury i zawartości planów marketingowych. | |
3,5 | Potrafi omówić elementy struktury i zawartości planów marketingowych. | |
4,0 | Posiada umiejętność opracownia planów marketingowych przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Posiada umiejętność wdrażania planów marketingowych przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wyjaśnić znaczenie planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O17_U01 Student powinien tworzyć plan marketingowy | 2,0 | Nie potrafi zarządzać opracowaniem planów marketingowych. |
3,0 | Umie ocenić rolę planów marketingowych w działalności przedsiębiorstwa | |
3,5 | Potrafi krytycznie ocenić jakość planów marketingowych. | |
4,0 | Potrafi przeanalizować wady i zalety opracowanych planów marketingowych. | |
4,5 | Potrafi opracować plany marketingowe przedsiębiorstwa. | |
5,0 | Potrafi wdrożyć plany marketingowe przedsiębiorstwa. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O17_K01 Student powinien rozumieć rolę zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie | 2,0 | Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Rozumie znacznie konkurencyjności w działalności firmy. | |
3,5 | Rozumie rolę planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa i jego walce konkurencyjnej w warunkach rynku. | |
4,0 | Rozumie rolę działalności marketingowej przedsiębiorstwa dla społeczeństwa. | |
4,5 | Identyfikuje rozwojowe przedsiębiorstwo jako miejsce pracy dla członków społeczności. | |
5,0 | Potrafi argumentować mocne i słabe strony planów marketingowych w rozwoju przedsiębiorstwa. |
Literatura podstawowa
- Knecht Z., Zarządzanie i planowanie marketingowe, C.H. Beck, Warszawa, 2008
- Rosa G, Zarządzanie marketingowe, CH Beck, Warszawa, 2012
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa, 2020
- Kotler Ph, Keller K, Marketing Management. Global Edition, Pearson, London, 2021
Literatura dodatkowa
- Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Ivan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017