Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Controling logistyki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Controling logistyki | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student ma znajomość podstaw rachunkowości i analizy ekonomicznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z koncepcją i narzędziami controllingu logistycznego |
C-2 | kształtowanie umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | organizacja controllingu logistycznego w przedsiębiorstwie | 1 |
T-K-2 | Narzędzia controllingu logistycznego i ich baza informacyjna | 2 |
T-K-3 | wskaźniki controllingu logistycznego, zastosowanie wskażników oceny i pomiaru podsystemów logistycznych | 1 |
T-K-4 | Identyfikacja i wyodrębnianie kosztów logistycznych | 1 |
T-K-5 | budżetowanie kosztów logistycznych | 2 |
T-K-6 | udziała controllingu w osiąganiu celów przedsiębiorstwa | 2 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie, zakres i zadania controllingu | 2 |
T-W-2 | organizacja controllingu w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-3 | System wskaźników controllingu | 1 |
T-W-4 | Diagnostyka efektywności ekonomicznej działań logistycznych przedsiębiorstw | 1 |
T-W-5 | Identyfikacja kosztów logistyki. Koszty logistyki w łańcuchu dostaw | 1 |
T-W-6 | Metodyka wdrażania controllingu w przedsiębiorstwach | 1 |
T-W-7 | controlling logistyczny w analizie strategicznej przedsiębiorstwa | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-K-2 | przygotowywanie się do zajęć | 15 |
A-K-3 | przygotowanie sie do zaliczenia | 7 |
A-K-4 | opracowanie ćwiczeń sytuacyjnych | 9 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | analiza literatury przedmiotu | 16 |
A-W-3 | przygotowanie się do egzaminu | 8 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, opis, wyjaśnienie |
M-2 | metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
M-3 | metody aktywizujące: metoda przypadków, |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ustna lub pisemna odpowiedź w trakcie kursu |
S-2 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy weryfikujący zagadnienia poruszane na wykładach |
S-3 | Ocena podsumowująca: opracowane rozwiązanie podanego ćwiczenia sytuacyjnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/09_W01 Student potrafi scharakteryzować koncepcję i narzędzia controllingu logistycznego | Z_1A_W09, Z_1A_W07 | — | C-1 | T-W-6, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-5, T-K-6 | M-2, M-3, M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/09_U01 Student potrafi zastosować narzędzia controllingu logistycznego oraz dokonać interpretacji uzyskanych wyników | Z_1A_U13, Z_1A_U14, Z_1A_U21 | — | C-2 | T-W-6, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-2, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/09_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedze i umiejętności | Z_1A_K04 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-K-2, T-K-3 | M-3, M-1 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/09_W01 Student potrafi scharakteryzować koncepcję i narzędzia controllingu logistycznego | 2,0 | Prezentuje śladowy poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości |
3,0 | Prezentuje dostateczny poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
3,5 | Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
4,0 | Prezentuje dobry poziom wiedzy merytorycznej, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach | |
4,5 | Prezentuje bardzo dobry poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach | |
5,0 | Prezentuje wysoki poziom wiedzy merytorycznej, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/09_U01 Student potrafi zastosować narzędzia controllingu logistycznego oraz dokonać interpretacji uzyskanych wyników | 2,0 | Prezentuje śladowy poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki , wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości |
3,0 | Prezentuje dostateczny poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
3,5 | Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
4,0 | Prezentuje dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w niepełny sposób charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach | |
4,5 | Prezentuje bardzo dobry poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu | |
5,0 | Prezentuje wysoki poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/09_K01 jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedze i umiejętności | 2,0 | wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy rozwiązuje niepoprawnie nawet po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń, nie jest zainteresowany pogłębieniem wiadomości |
3,0 | Prezentuje dostateczny poziom umiejętności identyfikacji i oceny obszarów controllingu logistyki, wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
3,5 | wykazuje problemy w sposobie charakteryzowania koncepcji i narzędzi controllingu logistyki, postawione w trakcie zajęć problemy spostrzega i rozwiązuje po ukierunkowaniu przez prowadzącego, ogranicza się wyłącznie do realizacji poleceń | |
4,0 | samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach | |
4,5 | w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu | |
5,0 | w sposób pełny i rzeczowy charakteryzuje koncepcję i narzędzia controllingu logistyki, samodzielnie i poprawnie realizuje zaplanowane zadania, jest zaangażowany i aktywnie uczestniczy w zajęciach, jest kreatywny w działaniu, samodzielnie analizuje i wyciąga wnioski |
Literatura podstawowa
- Abt S., Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 1995
- Vollmuth H.J., Controlling - planowanie, kontrola, zarządzanie, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1993
- Śliwczyński B., Controlling w zarządzaniu logistyką, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2007
- Jędralska K., Woźniak-Sobczyk B., System wdrażania controllingu w przedsiębiorstwie, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2000
Literatura dodatkowa
- Rudd Jerry, A Practical Guide to Logistics: An Introduction to Transport, Warehousing, Trade and Distribution, KOGAN PAGE, Londyn, 2019
- Marciniak S., Controlling. Filozofia, projektowanie, DIFiN, Warszawa, 2001
- Śliwczyński B., Controlling operacyjny łańcucha dostaw w zarządzaniu wartością produktu, Uniwesytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2011
- Śliwczyński B., Planowanie logistyczne, Wyższa Szkołą Logistyki, Poznań, 2007