Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Doskonalenie i rozwój kadr:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doskonalenie i rozwój kadr
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,60,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 12 1,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z problematyką rozwoju zasobów ludzkich
C-2Przygotowanie studentów do opracowania procesu rozwoju zasobów ludzkich
C-3Kształtowanie umiejętności w zakresie pomiaru kompetencji i efektów rozwoju zasobów ludzkich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wykorzystanie matrycy kompetencji w rozwoju zasobów ludzkich2
T-A-2Rozpoznawanie luki kompetencyjnej (badanie potrzeby szkoleniowej)2
T-A-3Analiza programów rozwoju pracowników w wybranych organizacjach2
T-A-4Budowa etapów procesu szkoleniowego2
T-A-5Pomiar rozwoju zasobów ludzkich2
T-A-6Badanie rynku szkoleń2
12
wykłady
T-W-1Podstawowe zagadnienia związane z rozwojem i uczeniem się zasobów ludzkich2
T-W-2Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych2
T-W-3Rola menedżera ds. szkoleń i rozwoju w procesie doskonalenie kompetencji pracowników2
T-W-4Proces i program szkolenia3
T-W-5Metody i techniki szkoleniowe3
T-W-6Ocena rozwoju zasobów ludzkich w organizacji2
T-W-7Strategia rozwoju zasobów ludzkich1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych8
A-A-3Wykonanie/dokończenie/korekta ćwiczeń15
35
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu38
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
A-W-4Przygotowanie do wykładów konwersatoryjnych10
65

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych przez studentów ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować czynniki sprzyjające uczeniu się oraz bariery uczenia się
Z_1A_W06, Z_1A_W11, Z_1A_W05C-1T-W-1, T-W-3, T-W-7M-1, M-2S-2
Z_1A_D7/08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić przebieg procesu szkoleniowego
Z_1A_W06, Z_1A_W11, Z_1A_W05C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2
Z_1A_D7/08_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wskazuje na metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
Z_1A_W09, Z_1A_W11, Z_1A_W13, Z_1A_W05, Z_1A_W07, Z_1A_W08C-3T-W-2, T-W-6M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność badania kompetencji i określania luki kompetencyjnej
Z_1A_U01, Z_1A_U09, Z_1A_U10, Z_1A_U06C-2, C-3T-A-1, T-A-2M-3, M-4S-1
Z_1A_D7/08_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować zarys programu szkoleniowego
Z_1A_U08, Z_1A_U09, Z_1A_U06C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D7/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na uczenie się przez całe życie i podnoszenie kwalifikacji
Z_1A_K02, Z_1A_K08C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować czynniki sprzyjające uczeniu się oraz bariery uczenia się
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych determinant i barier uczenia się
3,0Student potrafi wskazać i wytłumaczyć wpływ wybranych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować powierzchownie wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować dokładnie wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować szczegółowo wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich oraz dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie z poznanych czynników sprzyjających uczeniu się, dokonać ich klasyfikacji i opisać bariery uczenia się wraz ze sposobami ich eliminacji
Z_1A_D7/08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić przebieg procesu szkoleniowego
2,0Student nie wie, w jaki sposób przebiega proces szkoleniowy w organizacji oraz nie potrafi scharakteryzować żadnego z jego etapów
3,0Student potrafi wskazać główne etapy procesu szkoleniowego i w sposób powierzchowny scharakteryzować jedynie wybrane etapy procesu szkoleniowego
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie etapy procesu szkoleniowego oraz zna jego przebieg
4,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie etapy procesu szkoleniowego oraz zna jego przebieg
4,5Student potrafi szczegółowo opisać wszystkie etapy procesu szkoleniowego, zna jego przebieg oraz wybrane metody i techniki szkoleniowe
5,0Student potrafi szczegółowo opisać wszystkie etapy procesu szkoleniowego, zna jego przebieg oraz wybrane metody i techniki szkoleniowe wykorzystywane w poszczególnych jego etapach
Z_1A_D7/08_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wskazuje na metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
2,0Student nie zna metod rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
3,0Student jedynie definiuje wybrane metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
3,5Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
4,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich oraz wskazuje role aktorów w nich uczestniczących
4,5Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich, wskazuje role aktorów w nich uczestniczących i określa wady i zalety poszczególnych metod
5,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich, wskazuje role aktorów w nich uczestniczących, określa wady i zalety poszczególnych metod i przyporządkowuje je do luki kompetencyjnej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność badania kompetencji i określania luki kompetencyjnej
2,0Student nie potrafi ocenić kompetencji i określić lukę kompetencyjną
3,0Student potrafi zastosować najprostsze metody oceny kompetencji pracowników
3,5Student ocenia kompetencje pracowników przy pomocy wszystkich poznanych metod
4,0Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia
4,5Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia i dobrać odpowiednie metody do uzupełnienia kompetencji przez pracowników
5,0Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia, dobrać odpowiednie metody do uzupełnienia kompetencji przez pracowników i określić mocne i słabe strony zastosowanego rozwiązania
Z_1A_D7/08_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować zarys programu szkoleniowego
2,0Student nie potrafi opracować żadnego z etapów programu szkoleniowego
3,0Student potrafi opracować jedynie ogólny zarys programu szkoleniowego
3,5Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego
4,0Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego i dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich
4,5Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego, dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich i oceny kompetencji pracowników
5,0Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego, dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich i oceny kompetencji oraz wskazać na etapy ich oceny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D7/08_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na uczenie się przez całe życie i podnoszenie kwalifikacji
2,0Student nie posiada aktywnej postawy do poszukiwania, zrozumienia i utrwalania treści na realizowanych zajęciach
3,0Student jedynie w minimalnym stopniu jest otwarty na poszukiwanie i uzupełnianie wiedzy z zakresu prowadzonej tematyki na przedmiocie
3,5Student jest otwarty na przyswajanie nowych treści i ich uzupełnianie w trakcie relizowanych zajęć
4,0Student prezentuje aktywną postawę w poszukiwaniu informacji na temat zagadnień realizowanych na przedmiocie jest zdolny do przeprowadzenia analiz samodzielnie wyszukanych informacji oraz potrafi wyrażać własne oceny
4,5Student prezentuje aktywną postawę w poszukiwaniu i samodzielnym rozumieniu pozyskanej wiedzy poza uzyskaną w trakcie realizowanych zajęć, jest zdolny do wyrażania własnych ocen na temat przyswojonych zagadnień oraz cechuje się dbałością o szczegóły
5,0Student jest zdeterminowany do poszukiwania i przyswojenia nowych informacji na temat zagadnień poruszanych na przedmiocie, wyraża własne oceny na temat pozyskanej wiedzy, dba o szczegóły oraz zachęca innych uświadamiając im, jak duże znaczenie ma proces uczenia się przez całe życie

Literatura podstawowa

  1. Mitoraj-Jaroszek M., Efektywne zarządzanie rozwojem pracowników w firmie: rezultaty przede wszystkim, Helion, Gliwice, 2019
  2. Sidor-Rządkowska M., Profesjonalny coaching: zasady i dylematy etyczne w pracy coacha, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  3. Kopijer P., Zarządzanie szkoleniami. Jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  4. Kozioł M., Wykorzystanie e-learningu w procesie szkolenia pracowników małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Bernardinum, Pelplin, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Popieluch K., HR Business Partner: rola, filary, perspektywy, PWN, Warszawa, 2018
  2. Rodriguez, J., and Walters, K., The Importance of Training and Development in Employee Performance and Evaluation, Worldwide Journal of Multidisciplinary Research and Development, 3(10), pp. 206–212, 2017, Dostęp online: https://www.researchgate.net/publication/332537797_The_Importance_of_Training_and_Development_in_Employee_Performance_and_Evaluation
  3. Akdere M., Egan T., Transformational leadership and human resource development: Linking employee learning, job satisfaction, and organizational performance, Human Resource Development Quarterly 31/4, 2020, Dostęp online: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/hrdq.21404
  4. McDonnell A.,Collings D., Mellahi K., Schuler R., Talent Management: A Systematic Review and Future Prospects, European J. Of International Management, vol. 11, no. 1, 2017, Dostęp online: https://fardapaper.ir/mohavaha/uploads/2019/09/Fardapaper-Talent-management-a-systematic-review-and-future-prospects.pdf

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wykorzystanie matrycy kompetencji w rozwoju zasobów ludzkich2
T-A-2Rozpoznawanie luki kompetencyjnej (badanie potrzeby szkoleniowej)2
T-A-3Analiza programów rozwoju pracowników w wybranych organizacjach2
T-A-4Budowa etapów procesu szkoleniowego2
T-A-5Pomiar rozwoju zasobów ludzkich2
T-A-6Badanie rynku szkoleń2
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe zagadnienia związane z rozwojem i uczeniem się zasobów ludzkich2
T-W-2Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych2
T-W-3Rola menedżera ds. szkoleń i rozwoju w procesie doskonalenie kompetencji pracowników2
T-W-4Proces i program szkolenia3
T-W-5Metody i techniki szkoleniowe3
T-W-6Ocena rozwoju zasobów ludzkich w organizacji2
T-W-7Strategia rozwoju zasobów ludzkich1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych8
A-A-3Wykonanie/dokończenie/korekta ćwiczeń15
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu38
A-W-3Uczestnictwo w egzaminie2
A-W-4Przygotowanie do wykładów konwersatoryjnych10
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować czynniki sprzyjające uczeniu się oraz bariery uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-W-1Podstawowe zagadnienia związane z rozwojem i uczeniem się zasobów ludzkich
T-W-3Rola menedżera ds. szkoleń i rozwoju w procesie doskonalenie kompetencji pracowników
T-W-7Strategia rozwoju zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych determinant i barier uczenia się
3,0Student potrafi wskazać i wytłumaczyć wpływ wybranych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować powierzchownie wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować dokładnie wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować szczegółowo wpływ wszystkich poznanych czynników i barier uczenia się na proces rozwoju zasobów ludzkich oraz dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować szczegółowo wszystkie z poznanych czynników sprzyjających uczeniu się, dokonać ich klasyfikacji i opisać bariery uczenia się wraz ze sposobami ich eliminacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić przebieg procesu szkoleniowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do opracowania procesu rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-W-2Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
T-W-4Proces i program szkolenia
T-W-5Metody i techniki szkoleniowe
T-W-6Ocena rozwoju zasobów ludzkich w organizacji
T-W-7Strategia rozwoju zasobów ludzkich
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wie, w jaki sposób przebiega proces szkoleniowy w organizacji oraz nie potrafi scharakteryzować żadnego z jego etapów
3,0Student potrafi wskazać główne etapy procesu szkoleniowego i w sposób powierzchowny scharakteryzować jedynie wybrane etapy procesu szkoleniowego
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie etapy procesu szkoleniowego oraz zna jego przebieg
4,0Student potrafi opisać dokładnie wszystkie etapy procesu szkoleniowego oraz zna jego przebieg
4,5Student potrafi szczegółowo opisać wszystkie etapy procesu szkoleniowego, zna jego przebieg oraz wybrane metody i techniki szkoleniowe
5,0Student potrafi szczegółowo opisać wszystkie etapy procesu szkoleniowego, zna jego przebieg oraz wybrane metody i techniki szkoleniowe wykorzystywane w poszczególnych jego etapach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student wskazuje na metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody badawcze wykorzystywane w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu różne czynniki i ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody ilościowe i ich zastosowanie w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie umiejętności w zakresie pomiaru kompetencji i efektów rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-W-2Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
T-W-6Ocena rozwoju zasobów ludzkich w organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
3,0Student jedynie definiuje wybrane metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
3,5Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich
4,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich oraz wskazuje role aktorów w nich uczestniczących
4,5Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich, wskazuje role aktorów w nich uczestniczących i określa wady i zalety poszczególnych metod
5,0Student potrafi szczegółowo scharakteryzować metody rozwoju i pomiaru kompetencji zasobów ludzkich, wskazuje role aktorów w nich uczestniczących, określa wady i zalety poszczególnych metod i przyporządkowuje je do luki kompetencyjnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejętność badania kompetencji i określania luki kompetencyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U10Potrafi posługiwać się metodami i narzędziami doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Z_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do opracowania procesu rozwoju zasobów ludzkich
C-3Kształtowanie umiejętności w zakresie pomiaru kompetencji i efektów rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-A-1Wykorzystanie matrycy kompetencji w rozwoju zasobów ludzkich
T-A-2Rozpoznawanie luki kompetencyjnej (badanie potrzeby szkoleniowej)
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych przez studentów ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić kompetencji i określić lukę kompetencyjną
3,0Student potrafi zastosować najprostsze metody oceny kompetencji pracowników
3,5Student ocenia kompetencje pracowników przy pomocy wszystkich poznanych metod
4,0Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia
4,5Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia i dobrać odpowiednie metody do uzupełnienia kompetencji przez pracowników
5,0Student potrafi ocenić kompetencje i lukę kompetencyjną przy pomocy wszystkich poznanych metod oraz umie opracować cel szkolenia, dobrać odpowiednie metody do uzupełnienia kompetencji przez pracowników i określić mocne i słabe strony zastosowanego rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przygotować zarys programu szkoleniowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U08Potrafi zarządzać projektami
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do opracowania procesu rozwoju zasobów ludzkich
C-3Kształtowanie umiejętności w zakresie pomiaru kompetencji i efektów rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-A-3Analiza programów rozwoju pracowników w wybranych organizacjach
T-A-4Budowa etapów procesu szkoleniowego
T-A-5Pomiar rozwoju zasobów ludzkich
T-A-6Badanie rynku szkoleń
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych przez studentów ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować żadnego z etapów programu szkoleniowego
3,0Student potrafi opracować jedynie ogólny zarys programu szkoleniowego
3,5Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego
4,0Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego i dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich
4,5Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego, dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich i oceny kompetencji pracowników
5,0Student potrafi stworzyć dokładny zarys programu szkoleniowego, dobrać do niego poznane metody rozwoju zasobów ludzkich i oceny kompetencji oraz wskazać na etapy ich oceny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D7/08_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na uczenie się przez całe życie i podnoszenie kwalifikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Z_1A_K08Jest gotów do działania otwartego na otoczenie i wykazywania zrozumienia dla różnych kultur
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką rozwoju zasobów ludzkich
C-2Przygotowanie studentów do opracowania procesu rozwoju zasobów ludzkich
Treści programoweT-W-1Podstawowe zagadnienia związane z rozwojem i uczeniem się zasobów ludzkich
T-W-2Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych
T-W-4Proces i program szkolenia
T-W-5Metody i techniki szkoleniowe
T-W-6Ocena rozwoju zasobów ludzkich w organizacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonywanych przez studentów ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada aktywnej postawy do poszukiwania, zrozumienia i utrwalania treści na realizowanych zajęciach
3,0Student jedynie w minimalnym stopniu jest otwarty na poszukiwanie i uzupełnianie wiedzy z zakresu prowadzonej tematyki na przedmiocie
3,5Student jest otwarty na przyswajanie nowych treści i ich uzupełnianie w trakcie relizowanych zajęć
4,0Student prezentuje aktywną postawę w poszukiwaniu informacji na temat zagadnień realizowanych na przedmiocie jest zdolny do przeprowadzenia analiz samodzielnie wyszukanych informacji oraz potrafi wyrażać własne oceny
4,5Student prezentuje aktywną postawę w poszukiwaniu i samodzielnym rozumieniu pozyskanej wiedzy poza uzyskaną w trakcie realizowanych zajęć, jest zdolny do wyrażania własnych ocen na temat przyswojonych zagadnień oraz cechuje się dbałością o szczegóły
5,0Student jest zdeterminowany do poszukiwania i przyswojenia nowych informacji na temat zagadnień poruszanych na przedmiocie, wyraża własne oceny na temat pozyskanej wiedzy, dba o szczegóły oraz zachęca innych uświadamiając im, jak duże znaczenie ma proces uczenia się przez całe życie