Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Badania marketingowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania marketingowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Studenci maja poznać istotę i zasady prowadzenia badań marketingowych |
C-2 | Studenci mają samodzielnie prowadzić proste badania marketingowe |
C-3 | Studenci powinni umieć tworzyc kwestionariusz ankiety |
C-4 | Studenci powinni dobierać moetody badawcze do możliwości i potrzeb informacyjnych podmiotu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formułowanie problemów badawczych | 1 |
T-A-2 | Konstruowanie formularza ankiety | 2 |
T-A-3 | Wywiady, obserwacje, eksperymenty - zasady stosowania | 2 |
T-A-4 | Techniki projekcyjne i asocjacyjne | 1 |
T-A-5 | tworzenie map percepcji | 1 |
T-A-6 | burza mózgów | 1 |
T-A-7 | tworzenie raportu z badań | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie, geneza i i cel stosowania badań marketingowych | 1 |
T-W-2 | Rodzaje badań marketingowych | 1 |
T-W-3 | Metody prowadzenia badań - zarys | 1 |
T-W-4 | Przedmiot badań oraz procedury doboru próby badawczej | 1 |
T-W-5 | Nowoczesne metody badawcze - telemetria, OMNIBUS, metoda TRIM, neuromarketing | 1 |
5 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | własne badanie rynku | 4 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 3 |
A-A-4 | przygotowanie prezentacji | 4 |
A-A-5 | przygotowanie do kolokwium | 4 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-W-2 | przygotowaywanie do zajęć | 12 |
A-W-3 | przygotowanie do kolokwium | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady problemowe |
M-2 | Dyskusja nad tekstem |
M-3 | Film |
M-4 | Praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Oddawane prace (hipotezy badawcze, ankieta) |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt badawczy - raport z samodzielnie przeprowadzonego badania (praca w grupach) |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C04_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | Z_1A_W01 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C04_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | Z_1A_U02, Z_1A_U03, Z_1A_U10 | — | C-2, C-4 | T-A-2, T-A-1, T-A-4 | M-1, M-4 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C04_K01 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | Z_1A_K02 | — | C-1, C-4 | T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C04_W01 Student ma definiować istotę i cel badań marketingowych | 2,0 | |
3,0 | student powinien wymieniac podstawowe metody badawcze | |
3,5 | student powinien opisać sytuacje, w których badania są konieczne | |
4,0 | student powinien objaśniać genezę badań markeingowych | |
4,5 | student winien scharakteryzować cele prowadzenia badań | |
5,0 | student powinien identyfikować symptomy i formułować problemy badawcze |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C04_U01 Student powinien samodzielnie planować proces przeprowadzenia badania, jak i współpracować w grupie | 2,0 | |
3,0 | student powinien posługiwać się formularzem ankiety | |
3,5 | student powinien sporządzać formularz ankiety | |
4,0 | student powinien wykorzystywać w praktyce takie metody jak wywiad, burza mózgów, obserwacja, czy test | |
4,5 | strudent powinien sporządzać raport z badań | |
5,0 | strudent powinien analizować wyniki badań i wyciągać wnioski |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C04_K01 Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość znaczenia rzetelności badań i wiarygodności przedstawianych wyników | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaczmarczyk S., Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa, 2003
- Churchill G., Badania Marketingowe, PWN, Warszawa, 2002
- Marko Sarstedt Erik Mooi, A Concise Guide to Market Research, Springer, 2014, ISBN 978-3-642-53964-0
- Maison Dominika, Jakościowe Metody Badań Marketingowych, PWN, 2010
Literatura dodatkowa
- Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa, 1999
- Sebastian Klapdor, Effectiveness of Online Marketing Campaigns, Springer, 2013, ISBN 978-3-658-01731-6