Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Marketing:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu |
C-2 | studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy |
C-3 | studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności |
C-4 | studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix |
C-5 | studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie |
C-6 | studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu |
C-7 | studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy |
C-8 | studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności |
C-9 | studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix |
C-10 | studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie |
C-11 | studenci mją pozanać przyczyny pojawienia się marketingu |
C-12 | studenci mają otrzymać wiedzę na temat istoty otoczenia i jego analizy |
C-13 | studenci winni znać zasady segmentacji rynku i jej racjonalności |
C-14 | studenci mają charakteryzować narzędzia marketingu mix |
C-15 | studenci mają tworzyć plan wdrażania marketingu w firmie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | rodzaje marketingu | 1 |
T-A-2 | otoczenie marketingowe | 1 |
T-A-3 | segmentacja rynku | 1 |
T-A-4 | produkt - pojęcie, rodzaje, cykl życia | 2 |
T-A-5 | dystrybucja produktów | 2 |
T-A-6 | promocja | 2 |
T-A-7 | cena | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | istota, znaczenie i zasady marketingu oraz otoczenie podmiotu - analiza | 2 |
T-W-2 | produkt - wprowadzanie i dywersyfikacja | 2 |
T-W-3 | strategia marketingowa i segmentacja rynku | 2 |
T-W-4 | cena - istota, ustalanie, strategie cenowe | 2 |
T-W-5 | strategie dystrybucji; hurt i detal | 2 |
T-W-6 | promocja - charakterystyka elementów | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | prace domowe i przygotowanie do zajęć | 8 |
A-A-3 | przygotowanie do kolokwium | 6 |
A-A-4 | kolokwium zaliczeniowe | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | konsultacje | 2 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-W-4 | egzamin | 2 |
A-W-5 | studiowanie literatury fachowej | 10 |
A-W-6 | przygotowanie projektu | 16 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | film |
M-3 | praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: prace domowe |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C01_W01 powinien wymieniać elementy marketingu mix | Z_1A_W01 | — | C-4 | T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-5 | M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C01_U01 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | Z_1A_U02, Z_1A_U17, Z_1A_U01 | — | C-12, C-14, C-13 | T-W-1, T-W-6, T-A-2 | M-3, M-1 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_C01_K01 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | Z_1A_K01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C01_W01 powinien wymieniać elementy marketingu mix | 2,0 | Nie umie definiować pojęcia marketingu. |
3,0 | Zna system i kompozycje marketingową. | |
3,5 | Zna podstawowe elementy marketing mix. | |
4,0 | Umie wymienić otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Zna istotę i rodzaje promocji marketingowej. | |
5,0 | Zna podstawy marketingu międzynarodowego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C01_U01 powinien postrzegać narzędzia marketingu jako źródło potencjalnych sukcesów firmy | 2,0 | Nie postrzega narzędzi marketingu jako źródeł potencjalnych sukcesów firmy. |
3,0 | Umie zidentyfikować narzędzia marketingowe. | |
3,5 | Umie opracować reklamę produktów przedsiębiorstwa. | |
4,0 | Umie prowadzić analizę funkcyjno-wartościową produktów firmy. | |
4,5 | Umie opracowywać wizerunek i tożsamość firmy. | |
5,0 | Umie tworzyć plan wdrażania marketingu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_C01_K01 winien rozumieć rolę dobrze zorganizowanego marketingu w działaności gospodarczej podmiotów | 2,0 | Nie rozumie roli zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. |
3,0 | Rozumie znaczenie działań konkurencyjnych firmy. | |
3,5 | Identyfikuje system i kompozycję marketingową w przedsiębiorstwie. | |
4,0 | Rozumie istotę działań promocyjnych przedsiębiorstwa. | |
4,5 | Identyfikuje rolę marketingu w społeczeństwie. | |
5,0 | Potrafi argumentować mocne i słabe strony działalności marketingowej przedsiębiorstwa. |
Literatura podstawowa
- Kotler Ph, Keller K.L., Marketing, Rebis, Warszawa, 2018
- Kotler Ph, Armstrong G, Principles of marketing, Pearson, London, 2021
Literatura dodatkowa
- Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Ivan Setiawan, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017