Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Zarządzanie łańcuchem dostaw:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie łańcuchem dostaw | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz czynników warunkujących sytuację na rynku |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Tworzenie łańcucha dostaw | 1 |
T-K-2 | Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy | 2 |
T-K-3 | Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw | 2 |
T-K-4 | Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw | 2 |
T-K-5 | Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw | 1 |
T-K-6 | Zaliczenie pisemne | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie | 1 |
T-W-2 | Ewolucja łańcucha dostaw | 1 |
T-W-3 | Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw | 1 |
T-W-4 | Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw | 1 |
T-W-5 | Integracja w łańcuchu dostaw | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w zajęciach | 9 |
A-K-2 | Przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 10 |
A-K-3 | Zapoznanie z literaturą przedmiotu | 6 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 6 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 9 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego |
M-2 | Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/04_W01 Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | Z_1A_W04, Z_1A_W11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Z_1A_D2/04_W02 Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | Z_1A_W06, Z_1A_W11, Z_1A_W07 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Z_1A_D2/04_W03 Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej | Z_1A_W04, Z_1A_W11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/04_U01 Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | Z_1A_U01, Z_1A_U14, Z_1A_U21 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-2 | S-2 |
Z_1A_D2/04_U02 Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | Z_1A_U04, Z_1A_U05 | — | C-1 | T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D2/04_K01 Myślenie w sposób przedsiębiorczy | Z_1A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/04_W01 Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | 2,0 | Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha |
3,0 | Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
4,0 | Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym | |
4,5 | Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
5,0 | Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
Z_1A_D2/04_W02 Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | 2,0 | Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. |
3,0 | Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
3,5 | Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
4,0 | Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
4,5 | Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
5,0 | Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
Z_1A_D2/04_W03 Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej | 2,0 | Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy |
3,0 | Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy | |
4,5 | Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy | |
5,0 | Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/04_U01 Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | 2,0 | Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw |
3,0 | Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
3,5 | Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw | |
4,0 | Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw | |
4,5 | Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
5,0 | Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
Z_1A_D2/04_U02 Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | 2,0 | Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw |
3,0 | Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | |
4,5 | Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | |
5,0 | Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D2/04_K01 Myślenie w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Brak świadomości uczenia się przez całe życie |
3,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie |
Literatura podstawowa
- Hugos M., Zarządzanie łańcuchem dostaw . Podstawy, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
- Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr.C.J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
- Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Cieśla M, Hat-Garncarz G, Opasiak T, Nowakowski P, Logistyka w łańcuchach dostaw. Wybrane zagadnienia., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
- Beske P., Dynamic capabilities and sustainable supply chain management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, United Kingdom, 2012, 42(4), pp. 372-387, https://doi.org/10.1108/09600031211231344