Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Zarządzanie międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie międzynarodowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Studenci winni, wykazać się niezbędną wiedzą z zakresu makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;4
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;4
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;4
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;4
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;2
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;2
T-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;3
T-A-8Logistyka międzynarodowa;2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć lektura literatury20
A-A-3Konsultacje5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyklad informacyjny
M-2Metoda projektowa
M-3wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
S-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O18_W01
Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
Z_1A_W01, Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W04C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2S-2
Z_1A_O18_W02
Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
Z_1A_W01, Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-2
Z_1A_O18_W03
Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
Z_1A_W01, Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W06C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O18_U01
Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
Z_1A_U07, Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U05, Z_1A_U03, Z_1A_U21C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O18_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Z_1A_K01C-1T-A-7, T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O18_W01
Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
2,0Student nie zna kierunków i procesów związanych z zarządaniem międzyanrodowym
3,0Potrafi określić w minimalnym stopniu czym jest zarządzanie miedzynarodowe
3,5Potrafi wymienić główne grupy narzędzi stosowanych w zarządzaniu międzynarodowym
4,0Dobrze orientuje się w zaganieniach zarządzania międzyanarodowego
4,5Samodzielnie dokonuje analiz sytuacji w których znalazły się badane przedsiębiorstwa
5,0Samodzielnie formułuje wnioski, uzasadnia je, dobiera metody zarządania do poszczególnych przypadków.
Z_1A_O18_W02
Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
2,0Nie zna koncepcji zarządzana zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
3,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_O18_W03
Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
2,0Nie zna koncepcji zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
3,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O18_U01
Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
2,0Nie zna metod zarządzania
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym ale nie potrafi znaleźć możliwości ich zastosowania w omawianych warunkach
3,5Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym. Zna możliwości wdrożenia konktretnych metod w konkretnych przypadkach.
4,0Rozumie specyfikę zarządania międzynarodowego i płynące z tego konsekwencje dla zarządzającego
4,5Potrafi trafnie dobierać możliwe rozwiazania do zaistniałej sytuacji i potrafi uzasadnić potrzebę zastosowania konkretnych rozwiązań
5,0Bardzo dobrze rozumie zagadnienia zarządzania międzyanrodowego. Potrafi wykorzystać specyfczną wiedzę z zakresu zarządaznia międzyanrodowego do opisu i oceny zjawisk w konkretnych przykladach

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_O18_K01
Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych
3,0Student opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych w sposób odtwórczy
3,5Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje bardziej skomplikowane działania
4,5Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje skomplikowane działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje wszechstronne działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami, prezentuje swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Francik, A. Kot-Radojewska, M, Kapitał ludzki w organizacji opartej na wiedzy, Difin, Warszawa, 2020
  2. Stępień, B., Zarządzanie międzynarodowe z perspektywy polskich przedsiębiorstw, PWE, Warszaawa, 2019
  3. Juchnowicz M., Zarządzanie kapitałem ludzkim, PWE, Warszawa, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Iszkowski W., Praktyka zarządzania międzynarodowego w Polsce, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2000, 2000
  2. Rozkwitalska M.:, Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa, 2008
  3. Stankiewicz M. J.:, Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń 2006, 2006
  4. Stankiewicz M. J.:, Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń, 2011
  5. Miao Miao , Qiaoqi Lang , Dinkneh Gebre Borojo , Jiang Yushi, Xiaoyun Zhang, The Impacts of Chinese FDI and China–Africa Trade on Economic Growth of African Countries: The Role of Institutional Quality, Economies, 2020, https://www.mdpi.com/2227-7099/8/3/53
  6. Iveta Cirule, Inga Uvarova, Open Innovation and Determinants of Technology-Driven Sustainable Value Creation in Incubated Start-Ups, Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 2022, https://www.mdpi.com/2199-8531/8/3/162

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;4
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;4
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;4
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;4
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;2
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;2
T-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;3
T-A-8Logistyka międzynarodowa;2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć lektura literatury20
A-A-3Konsultacje5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O18_W01Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-A-8Logistyka międzynarodowa;
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny
M-2Metoda projektowa
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna kierunków i procesów związanych z zarządaniem międzyanrodowym
3,0Potrafi określić w minimalnym stopniu czym jest zarządzanie miedzynarodowe
3,5Potrafi wymienić główne grupy narzędzi stosowanych w zarządzaniu międzynarodowym
4,0Dobrze orientuje się w zaganieniach zarządzania międzyanarodowego
4,5Samodzielnie dokonuje analiz sytuacji w których znalazły się badane przedsiębiorstwa
5,0Samodzielnie formułuje wnioski, uzasadnia je, dobiera metody zarządania do poszczególnych przypadków.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O18_W02Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-A-8Logistyka międzynarodowa;
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny
M-2Metoda projektowa
M-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna koncepcji zarządzana zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
3,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O18_W03Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-A-8Logistyka międzynarodowa;
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny
M-2Metoda projektowa
M-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna koncepcji zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
3,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O18_U01Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U05Potrafi realnie ocenić ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-A-8Logistyka międzynarodowa;
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-1wyklad informacyjny
M-2Metoda projektowa
M-3wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna metod zarządzania
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym ale nie potrafi znaleźć możliwości ich zastosowania w omawianych warunkach
3,5Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym. Zna możliwości wdrożenia konktretnych metod w konkretnych przypadkach.
4,0Rozumie specyfikę zarządania międzynarodowego i płynące z tego konsekwencje dla zarządzającego
4,5Potrafi trafnie dobierać możliwe rozwiazania do zaistniałej sytuacji i potrafi uzasadnić potrzebę zastosowania konkretnych rozwiązań
5,0Bardzo dobrze rozumie zagadnienia zarządzania międzyanrodowego. Potrafi wykorzystać specyfczną wiedzę z zakresu zarządaznia międzyanrodowego do opisu i oceny zjawisk w konkretnych przykladach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_O18_K01Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-A-7Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-A-8Logistyka międzynarodowa;
T-A-5Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-A-6Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-A-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-A-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-A-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-A-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-2Metoda projektowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych
3,0Student opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych w sposób odtwórczy
3,5Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje bardziej skomplikowane działania
4,5Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje skomplikowane działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje wszechstronne działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami, prezentuje swoje poglądy