Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Sylabus przedmiotu Dywersyfikacja produktu w kryzysie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dywersyfikacja produktu w kryzysie | ||
Specjalność | Zarządzanie w kryzysie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | ogólna wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z objawami wskazującymi że przedsiębiorstwo jest w sytuacji kryzysowej |
C-2 | Zapoznanie studentów z isotą i rodzajami dywersyfikacji produktów |
C-3 | Uswiadomienie potrzeby tworzenia nowych produktów |
C-4 | Zapoznanie ze strategiami dywersyfikacji |
C-5 | Zapoznanie z technikami foresightu jako sposobu przewidywania kierunków rozwoju |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przykłady dywersyfikacji produktów | 2 |
T-K-2 | Rodzaje dywersyfikacji produktów | 2 |
T-K-3 | Determinanty kreowania nowych produktów i usług | 4 |
T-K-4 | Strategia dywersyfikacji | 3 |
T-K-5 | Foresight jako proces przewidywania kierunków rozwoju | 3 |
T-K-6 | Zaliczenie ćwiczeń | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka przedsiębiorstwa w kryzysie | 3 |
T-W-2 | Istota dywersyfikacji produktów | 3 |
T-W-3 | Tworzenie nowych produktów i usługi w przedsiębiorstwie | 3 |
T-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | przygotowanie studium przypadku | 5 |
A-K-3 | przygotowanie się do zaliczenia, studiowanie literatury | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia | 7 |
A-W-3 | Studiowanie literatury | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu istoty i rodzajów dywersyfikacji produktów | Z_1A_W13 | — | C-2 | T-K-1, T-K-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/03_U01 Posiada umiejętność stosowania strategii dywersyfikacji | Z_1A_U06 | — | C-4 | T-K-4 | M-3 | S-3 |
Z_1A_D6/03_U02 Student potrafi organizować pracę własną i zespołu | Z_1A_U03 | — | C-4, C-3, C-5 | T-K-1, T-K-2 | M-3 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D6/03_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | Z_1A_K01 | — | C-4, C-3 | T-K-3, T-K-5, T-K-4 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/03_W01 Student posiada wiedzę z zakresu istoty i rodzajów dywersyfikacji produktów | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów oraz zna jej rodzaje | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/03_U01 Posiada umiejętność stosowania strategii dywersyfikacji | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student wykorzystuje podstawowe założenia strategii dywersyfikacji | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
4,5 | Student umiejętnie korzysta ze założeń strategii dywersyfikacji | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D6/03_U02 Student potrafi organizować pracę własną i zespołu | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi organizować pracę własną | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student potrafi organizować pracę własną oraz całego zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D6/03_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym plus | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dosbrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Sosnowska A., Zarządzanie nowym produktem, SGH, Warszawa, 2010
- S. Wojciechowska-Filipek, B. Mazurek-Kucharska, Zarządzanie w kryzysie, CeDeWu, 2018
- Larkin J., Regester M., Zarządzanie kryzysem, PWE, Warszawa, 2005
- G. Kenny, Diversification Strategy: How to Grow a Business by Diversifying Successfully, Kogan Page, 2009
Literatura dodatkowa
- Zajączkowski M., Podstawy innowatyki i ochrony własności intelektualnej, Lega, Szczecin, 2005