Wydział Informatyki - Programowanie komputerów
Sylabus przedmiotu Egzamin końcowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Programowanie komputerów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Egzamin końcowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Systemów Multimedialnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Błaszyński <Piotr.Blaszynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów ujętych w programie studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Weryfikacja wiedzy i umiejętności nabytych w toku studiów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Student przygotowuje się indywidualnie do zaliczenie całego cyklu kształcenia na studiach podyplomowych. | 2 |
2 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Powtórzenie materiału z całego toku kształcenia. | 19 |
A-W-2 | Egzamin końcowy | 2 |
A-W-3 | Konsultacje | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_06_W01 Ma wiedzę zgodną z programem studiów podyplomowych. | PK_10-_W03, PK_10-_W06, PK_10-_W04, PK_10-_W07, PK_10-_W01, PK_10-_W05, PK_10-_W02 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_06_U01 Ma umiejętność samodzielnej implementacji prostych programów oraz posiada umiejętności wynikające z programu studiów podyplomowych. | PK_10-_U01, PK_10-_U06, PK_10-_U02, PK_10-_U05, PK_10-_U04, PK_10-_U08, PK_10-_U03, PK_10-_U07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
PK_10-_06_K01 Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania | PK_10-_K02, PK_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_06_W01 Ma wiedzę zgodną z programem studiów podyplomowych. | 2,0 | |
3,0 | Umie analizować przedstawiony mu kod (zarówno w języku Python jak i w HTML). Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_06_U01 Ma umiejętność samodzielnej implementacji prostych programów oraz posiada umiejętności wynikające z programu studiów podyplomowych. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi poprawnie odpowiedzieć na pytania egzaminacyjne w podstawowym zakresie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PK_10-_06_K01 Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania | 2,0 | |
3,0 | Widzi związek pomiędzy programowaniem a istniejącymi systemami komputerowymi. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mark Lutz, David Asher, Python. Wprowadzenie, Helion, 2020, V
- John Duckett, HTML i CSS. Zaprojektuj i zbuduj witrynę WWW., Helion, 2018
- John E. Grayson, Python and Tkinter Programming, Manning Publications, 2000
- Thomas H. Cormen , Charles E. Leiserson , Ronald L. Rivest , Clifford Stein, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwo Nakowo-Techniczne, Warszawa, 2022
- David Harel, Rzecz o istocie informatyki - algorytmika, Wydawnictwo Nakowo-Techniczne, Warszawa, 2008