Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (S2)
Sylabus przedmiotu Zintegrowane laboratorium ZEiŚ:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zintegrowane laboratorium ZEiŚ | ||
Specjalność | zarządzanie energią i środowiskiem | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Kujawa <Tomasz.Kujawa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy termodynamiki, wymiany ciepła. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z praktycznymi metodami zarządzania energią i środowiskiem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Metodyka wyznaczania kontekstu organizacji oraz zakresu stosowania SZEn. Metodyka przeprowadzania analizy ryzyk i szans. Metodyka wyznaczania działań pro energetycznych oraz opracowywania programu zarządzania energią. Metodyka przeprowadzania przeglądu energetycznego. Metodyka wyznaczania obszarów znaczącego zużycia energii. Metodyka opracowywania działań służących poprawie wyniku energetycznego organizacji. Metodyka definiowania energii bazowej oraz wskaźników wyniku energetycznego dla obszarów znaczącego zużycia energii oraz całej organizacji. Identyfikacja zmiennych losowych oraz czynników statycznych na wynik energetyczny organizacji. Metodyka wyznaczania wartości znormalizowanych dla energii bazowej oraz wskaźników wyniku energetycznego. Metodyka opracowywania planu gromadzenia danych energetycznych. Metodyka wyznaczania charakterystyk krytycznych dla obszarów znaczącego zużycia energii. Metodyka opracowywania udokumentowanej informacji. Metodyka monitorowania stanu infrastruktury energetycznej. Metodyka uwzględniania aspektów energetycznych w rozwoju wyrobów oraz procesów technologicznych i produkcyjnych. Monitorowanie, pomiary, analiza i ocena wyniku energetycznego organizacji. Wymagania prawne i inne wiążące zobowiązania w obszarze systemu zarządzania energią wraz z oceną ich zgodności. Metodyka planowania, przeprowadzania i dokumentowania audytów wewnętrznych. Metodyka planowania, przeprowadzania i dokumentowania przeglądu systemu zarządzania energią. Metodyka postępowania z niezgodnościami oraz proces ciągłego doskonalenia w obszarze systemu zarządzania energią. | 60 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnicwto w zajęciach | 60 |
A-L-2 | Przygotowywanie się do zajęć i zaliczeń. | 11 |
A-L-3 | Studiowanie literatury przedmiotu | 5 |
76 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: wykonanie projektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne bądź ustne. System punktowy oceny zaliczenia: ocena pozytywna uzyskanie ponad 60% punktów + poprawnie wykonana sprawozdawczość. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_W01 Student ma wiedzę z zakresu działań pro energetycznych, opracowywania programu zarządzania energią i środowiskiem, służących poprawie wyniku energetycznego organizacji. | ENE_2A_W09 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_U01 Student potrafi przeprowadzić przeglądu energetyczny przedsiębiorstwa, wyznaczyć obszary znaczącego zużycia energii i opracowywać działania służące poprawie wyniku energetycznego organizacji. | ENE_2A_U13 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności realizacji ciągłego procesu doskonalenia w obszarze systemu zarządzania energią i środowiskiem. | ENE_2A_K04 | — | — | C-1 | T-L-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_W01 Student ma wiedzę z zakresu działań pro energetycznych, opracowywania programu zarządzania energią i środowiskiem, służących poprawie wyniku energetycznego organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Opanowanie wymaganego materiału powyżej 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_U01 Student potrafi przeprowadzić przeglądu energetyczny przedsiębiorstwa, wyznaczyć obszary znaczącego zużycia energii i opracowywać działania służące poprawie wyniku energetycznego organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Opanowanie wymaganego materiału powyżej 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/11_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności realizacji ciągłego procesu doskonalenia w obszarze systemu zarządzania energią i środowiskiem. | 2,0 | Nie |
3,0 | Tak | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kit Oung, Zarządzanie energią w przedsiębiorstwie, PWN, 2015
- Jacek Eliasz, Wybrane aspelkty zarządzania energią, ZUT, Szczecin, 2016
- Jan Górzyński, Efektywność energetyczna w działalności gospodarczej, PWN, 2021