Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: przetwórstwo tworzyw polimerowych
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | spawalnictwo i techniki łączenia | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Pogłębione wiadomości o właściwościach materiałów, w tym biomateriałów i materiałów opakowaniowych. |
W-2 | podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Realizacja pracy badawczej stanowiącej wprowadzenie do pracy dyplomowej. |
C-2 | zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania |
C-3 | ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu | 20 |
T-P-2 | Metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej | 10 |
T-P-3 | Opracowanie konstrukcyjne i technologiczne zadanego elementu zgodnie z tematem pracy przejściowej | 25 |
T-P-4 | Opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej | 25 |
T-P-5 | Opracowanie końcowe | 10 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Konsultacje | 15 |
A-P-2 | Realizacja zadań wynikajacych z tematu pracy przejściowej | 60 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia laboratoryjne. |
M-2 | pogadanka |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | ćwiczenia projektowe |
M-5 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poziomu zrealizowanych zadań. |
S-2 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | IM_2A_W02, IM_2A_W03 | — | — | C-1 | T-P-3 | M-1 | S-1 |
IM_2A_S/06_W02 zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi | — | — | — | C-3, C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5 | M-3, M-5, M-2, M-4 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej , obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą planować eksperyment. | IM_2A_U01, IM_2A_U04, IM_2A_U02, IM_2A_U09 | — | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
IM_2A_S/06_U02 potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania | — | — | — | C-3, C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5 | M-3, M-5, M-2, M-4 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_S/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4 | M-1 | S-1 |
IM_2A_S/06_K02 potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania | — | — | — | C-3, C-2 | T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5 | M-3, M-5, M-2, M-4 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/06_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: objaśniać metody i program badań do wymaganego zakresu prac, rozpoznać literaturę naukową, wybrać metody badań, zaproponować program eksperymentu. | 2,0 | Nie zrealizowano zadań programowych. |
3,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej. | |
3,5 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna. | |
4,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej. | |
4,5 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry. | |
5,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej. | |
IM_2A_S/06_W02 zna metody i techniki spajania i regeneracji elementów metodami spawalniczymi | 2,0 | niewypełnienie krterium uzyskania oceny 3 |
3,0 | umiejetność zcharakteryzowania technik spajania | |
3,5 | umiejętność zcharakterysowania wraz z analizą zalet i ograniczeń technik spajania | |
4,0 | umiejętność zcharakteryzowania wraz z oceną możliwości technik spajania | |
4,5 | umiejętność wyrobu alternatywnychi technik spajania | |
5,0 | umiejętość porównaia efektów osiagnietych różnymi technikami spajania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/06_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć: dobierać metody eksperymentu do zakresu pracy, korzystać z dostępnej literatury naukowej , obsługiwać, oceniać aparatutę badawczą planować eksperyment. | 2,0 | Nie zrealizowano zadań programowych. |
3,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny dostatecznej. | |
3,5 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dostateczna. | |
4,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej. | |
4,5 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiednim do oceny wyżej niż dobry. | |
5,0 | Zadania programowe zrealizowane w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej. | |
IM_2A_S/06_U02 potrafi formułować i testować hipotezy zwiazane z problemami inzynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie inzynierii spawania | 2,0 | niewypełnienie krterium umiejetności na ocene 3 |
3,0 | umiejętność prezentowania wyniku bez jego analizy | |
3,5 | umiejętność prezentowania wyniku wraz z analizą | |
4,0 | umiejętność prezentacji wyniku wraz z analizą i dyskusja o wyniku | |
4,5 | umiejętność prezentowania, analizy dyskusji i oszacowania błędu | |
5,0 | spełnienie kryterium na ocenę 4,5 wraz umiejetnością prozpozycji modyfikacji rozwiązania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_S/06_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w planowaniu i realizacji rozpoznania stanu wiedzy oraz badań własnych. | 2,0 | Brak nabytych podstaw. |
3,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dość dobrym. | |
4,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu ponad dobrym. | |
5,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu bardzo dobrym. | |
IM_2A_S/06_K02 potrafi prawidłowo określić priorytety realizowanego zadania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dot. tematyki pracy dyplomowej., x, x, x, 2011
- Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Karaków, 2008
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
- Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
- Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
- Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
- Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
- Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
- Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009