Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)
Sylabus przedmiotu Budowa pojazdów samochodowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budowa pojazdów samochodowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych praw fizyki w zakresie szkoły średniej. |
W-2 | Znajomość podstaw konstrukcji maszyn. |
W-3 | Podstawowa znajomość budowy pojazdów samochodowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie się z tematyką konstrukcji i budową pojazdów samochodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Analiza rozwiązań konstrukcyjnych zawieszeń pojazdów samochodowych | 3 |
T-L-2 | Analiza i badanie rozwiązań konstrukcyjnych wałów, przegubów i półosi | 2 |
T-L-3 | Analiza i badanie rozwiązań konstrukcyjnych układów kierowniczych | 2 |
T-L-4 | Analiza i badanie rozwiązań konstrukcyjnych układów hamulcowych | 2 |
T-L-5 | Analiza i badanie rozwiązań konstrukcyjnych sprzęgieł oraz manualnych i automatycznych skrzyń biegów | 3 |
T-L-6 | Analiza i badanie rozwiązań konstrukcyjnych przekładni głównych i mechanizmów różnicowych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Teoria ruchu pojazdu | 5 |
T-W-2 | Budowa podwozi pojazdów samochodowych | 10 |
T-W-3 | Budowa nadwozi pojazdów samochodowych | 10 |
T-W-4 | Badania pojazdów samochodowych | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Przygotowanie sprawozdań | 2 |
A-L-2 | Analiza literatury związanej z tematyką przedmiotu | 3 |
A-L-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Analiza literatury, prasy naukowej dotycząca tematyki wykładów oraz przedmiotu, przygotowanie się do egzaminu | 24 |
A-W-2 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
54 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady prowadzone są na podstawie przygotowanej prezentacji i omówieniu jej. |
M-2 | Zajęcia praktyczne poświęcone są analizie problemów związanych z realizacją porojektu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z projektu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykłady na podstawie zaliczenia ustnego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C31-9_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania i budowy poszczególnych układów pojazdów samochodowych, zna podstawowe zagadnienia związane z eksploatacją pojazdów. | MBM_1A_W07, MBM_1A_W09, MBM_1A_W10 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C31-9_U01 Potrafi dokonać oceny nieprawidłowości w działaniu wybranych układó pojazdu samochodowego. | MBM_1A_U05, MBM_1A_U10, MBM_1A_U01 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MBM_1A_C31-9_K01 Potrafi pracować w grupie, wykorzystuje umiejętności osobiste w pracy zespołowej. | MBM_1A_K01, MBM_1A_K03 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C31-9_W01 Ma podstawową wiedzę dotyczącą funkcjonowania i budowy poszczególnych układów pojazdów samochodowych, zna podstawowe zagadnienia związane z eksploatacją pojazdów. | 2,0 | |
3,0 | Zna budowę podstawowych układów pojazdów samochodowych np. układ przeniesienia napędu, układ hamulcowy, układ kierowniczy itd. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C31-9_U01 Potrafi dokonać oceny nieprawidłowości w działaniu wybranych układó pojazdu samochodowego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdiagnozować stan techniczny wybranego układu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_1A_C31-9_K01 Potrafi pracować w grupie, wykorzystuje umiejętności osobiste w pracy zespołowej. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność pracy w grupie, zdolność stosowania nabytej wiedzy w zespole do podnoszenia kompetencji społecznych i kwalifikacji zawodowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Orzełowski Seweryn, Budowa podwozi i nadwozi samochodowych, WSiP, Warszawa, 2008, Wydanie XVI