Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Biniek <Agata.Wrebiakowska@zut.edu.pl>, Elwira Leśna-Wierszołowicz <elwira.lesna@zut.edu.pl>, Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
projektyP6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie
W-2Wiedza z zakresu podstaw zarządzania
W-3Wiedza z zakresu planowania operatywnego i sterowania produkcją
W-4Wiedza z zakresu procesów i technik produkcyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami4
T-P-2Analiza przypadków4
T-P-3Ocena prezentacji projektów4
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu3
15
wykłady
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie2
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność2
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar2
T-W-5Właściciele procesów1
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo1
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie1
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie1
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela4
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski4
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdanie z projektu i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela4
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. wdrożenia zarządzania procesami w wybranej organizacji (identyfikują procesy, klasyfikują procesy, analizują powiązania miedzy procesami, ustalają właścicieli, opracowują zasady pomiaru procesów, proponują działania doskonalące procesy w badanej organizacji)13
25
wykłady
A-W-1Student aktywnie uczestniczy w wykładach15
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_W01
Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2, C-1T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_W02
Student potrafi formułować miary i docelowe wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazuje właścicieli procesów
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2, C-1T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_W03
Student wymienia i objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
ZIIP_1A_W16C-2, C-1T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_W04
Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
ZIIP_1A_W04, ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2, C-1T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_W05
Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2, C-1T-W-9M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_U01
Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U16, ZIIP_1A_U23, ZIIP_1A_U15C-2, C-1T-W-6, T-W-2, T-P-2, T-P-4, T-P-1, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_U02
Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U16, ZIIP_1A_U25, ZIIP_1A_U15C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-P-2, T-P-4, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_U03
Student dobiera właścicieli procesów
ZIIP_1A_U14C-2, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-P-2, T-P-4, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_U04
Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i docelowe wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U23C-2, C-1T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-P-2, T-P-4, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/08_U05
Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
ZIIP_1A_U14C-2, C-1T-W-8, T-W-9, T-P-2, T-P-4, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_K01
Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
ZIIP_1A_K06C-2, C-1T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-P-2, T-P-4, T-P-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_W01
Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
2,0Student nie definuje i nie rozpoznaje procesów w przedsiębiorstwie. Nie rozróżnia i nie klasyfikuje procesów na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,0Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_W02
Student potrafi formułować miary i docelowe wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazuje właścicieli procesów
2,0Student nie potrafi formułować miar i docelowych wyników dla poszczególnych procesów, a atakże nie potrafi wskazywać właścicieli procesów
3,0Student potrafi formułować miary i docelowe wyniki dla poszczególnych procesów, a atakże wskazywać właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_W03
Student wymienia i objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
2,0Student nie wymienia i nie objaśnia cech przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,0Student wymienia i objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_W04
Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
2,0Student nie charakteryzuje, nie dobiera i nie proponuje kierunków doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,0Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_W05
Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
2,0Student nie potrafi wyjaśnic związku kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,0Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_U01
Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
2,0Student nie potrafi analizowac działalności gospodarczej w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,0Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_U02
Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
2,0Student nie potrafi opracowac mapy procesów. Nie łaczy procesów na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,0Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_U03
Student dobiera właścicieli procesów
2,0Student nie potrafi wskazać zasad ustalania właścicieli procesów głównych, pomocniczych i wspomagających (zarządczych)
3,0Student potrafi wskazać zasady ustalania właścicieli procesów głównych, pomocniczych i wspomagających (zarządczych)
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_U04
Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i docelowe wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
2,0Student nie potrafi sporządzić strategicznej karty wyników. Nie wybiera i nie projektuje miar i docelowych wyników dla procesów. Nie posiada umiejętności doboru technik kontroli w tym zakresie.
3,0Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i docelowe wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/08_U05
Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
2,0Student nie potrafi opracowac kierunków doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,0Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/08_K01
Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
2,0Student nie dostrzega potrzeby wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,0Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Skrzypek Elżbieta, Hofman Mariusz, Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010, I
  2. Skrzypek Elżbieta, Hofman Mariusz, Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010, I

Literatura dodatkowa

  1. Piotr Grajewski, Procesowe zarządzanie organizacją, PWE, Warszawa, 2012, I

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami4
T-P-2Analiza przypadków4
T-P-3Ocena prezentacji projektów4
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie2
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność2
T-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie4
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar2
T-W-5Właściciele procesów1
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo1
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie1
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie1
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela4
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski4
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdanie z projektu i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela4
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. wdrożenia zarządzania procesami w wybranej organizacji (identyfikują procesy, klasyfikują procesy, analizują powiązania miedzy procesami, ustalają właścicieli, opracowują zasady pomiaru procesów, proponują działania doskonalące procesy w badanej organizacji)13
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Student aktywnie uczestniczy w wykładach15
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_W01Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie definuje i nie rozpoznaje procesów w przedsiębiorstwie. Nie rozróżnia i nie klasyfikuje procesów na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,0Student definuje i rozpoznaje procesy w przedsiębiorstwie. Rozróżnia i klasyfikuje procesy na procesy główne, pomocnicze i wspomagające.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_W02Student potrafi formułować miary i docelowe wyniki dla poszczególnych procesów, a także wskazuje właścicieli procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować miar i docelowych wyników dla poszczególnych procesów, a atakże nie potrafi wskazywać właścicieli procesów
3,0Student potrafi formułować miary i docelowe wyniki dla poszczególnych procesów, a atakże wskazywać właścicieli procesów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_W03Student wymienia i objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wymienia i nie objaśnia cech przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,0Student wymienia i objaśnia cechy przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_W04Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W04ma wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie charakteryzuje, nie dobiera i nie proponuje kierunków doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,0Student charakteryzuje, dobiera i proponuje kierunki doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_W05Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wyjaśnic związku kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,0Student wyjaśnia związek kocepcji procesowej z wybranymi koncepcjami zarządzania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_U01Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIIP_1A_U23ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. wdrożenia zarządzania procesami
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizowac działalności gospodarczej w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,0Student analizuje działalność gospodarczą w kierunku wykorzystania wiedzy z zakresu zarządzania procesami.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_U02Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U16potrafi zidentyfikować i rozwiązać podstawowy problem techniczny, technologiczny lub organizacyjny związany z procesem produkcji
ZIIP_1A_U25ma umiejętności w zakresie opracowywania dokumentacji związanej z procesem produkcji
ZIIP_1A_U15potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacja komputerowa), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-5Właściciele procesów
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracowac mapy procesów. Nie łaczy procesów na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,0Student opracowuje mapę procesów. Łaczy procesy na bazie ich powiązań metariałowych, finansowych i technologicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_U03Student dobiera właścicieli procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-3Identyfikacja procesów w przedsiębiorstwie
T-W-5Właściciele procesów
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać zasad ustalania właścicieli procesów głównych, pomocniczych i wspomagających (zarządczych)
3,0Student potrafi wskazać zasady ustalania właścicieli procesów głównych, pomocniczych i wspomagających (zarządczych)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_U04Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i docelowe wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U23ma umiejętności w zakresie rozumienia podstawowych procesów ekonomicznych i zasad sterowania nimi
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-4Wyniki i miary procesów - pomiar
T-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-7Audyt i controlling procesów a ich doskonalenie
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić strategicznej karty wyników. Nie wybiera i nie projektuje miar i docelowych wyników dla procesów. Nie posiada umiejętności doboru technik kontroli w tym zakresie.
3,0Student sporządza strategiczną kartę wyników. Wybiera i projektuje miary i docelowe wyniki dla procesów. Dobiera techniki kontroli w tym zakresie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_U05Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracowac kierunków doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,0Student opracowuje kierunki doskonalenia przedsiębiorstwa zorientowanego procesowo.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZIIP_1A_IJZ/08_K01Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K06ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zasadami planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
C-1Ukształtowanie umiejętności z zakresu planowania, wdrażania i doskonalenia w przedsiębiorstwie systemu zarządzania procesami
Treści programoweT-W-6Przedsiębiorstwo zorientowane procesowo
T-W-8Sposoby doskonalenia procesów w przedsiębiorstwie
T-W-9Procesy a wybrane koncepcje zarządzania
T-W-1Procesy w przedsiębiorstwie
T-W-2System zarządzania procesami w przedsiębiorstwie i jego skuteczność
T-P-2Analiza przypadków
T-P-4Ocena sprawozdań z realiowanego projektu
T-P-3Ocena prezentacji projektów
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja
M-3metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja osiągnięć studenta, identyfikacja ewentualnych braków w wiedzy i umiejętnościach podczas zajęć projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy, umiejętności i kompetencji podczas obrony projektu. Nauczyciel podczas prezentacji projektu zadaje pytania sprawdzające.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dostrzega potrzeby wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,0Student dostrzega potrzebę wdrażania zarządzania procesami w działalności gospodarczej.
3,5
4,0
4,5
5,0