Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Obrót środkami ochrony roślin i nawozami
Sylabus przedmiotu Agrotechnika roślin sadowniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Obrót środkami ochrony roślin i nawozami | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Agrotechnika roślin sadowniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Agroinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu sadownictwa i ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami nawożenia i ochrony przed chorobami i szkodnikami roślin sadowniczych. |
C-2 | Zapoznanie z rożnymi systemami (konwencjonalny, IPO, ekologiczny) uprawy roślin sadowniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Przygotowanie gleby pod plantację i systemy pielęgnacji gleby. | 4 |
4 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ustalanie potrzeb nawożenia i techniki stosowania nawozów. | 4 |
T-W-2 | Lustracja sadów i jagodników oraz ustalanie progów szkodliwości. | 4 |
T-W-3 | Charakterystyka i stosowanie ŚOR w sadach i jagodnikach. | 2 |
T-W-4 | Biologiczne zwalczanie chorób i szkodników. | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-T-2 | Przygotowanie do zajęć | 8 |
A-T-3 | Konsultacje | 3 |
A-T-4 | Przygotowanie sprawozdania z zajęć terenowych | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | Konsultacje | 4 |
A-W-3 | samodzielne studiowanie wskazanej literatury | 16 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 18 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające-wykład |
M-2 | Metody aktywizujące-dyskusja |
M-3 | Metody praktyczne-pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawozdanie |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium |
S-3 | Ocena formująca: Projekt |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_W01 Ma wiedzę na temat zasad uprawy i ochrony roślin sadowniczych. | OSO_10-_W02, OSO_10-_W03, OSO_10-_W10 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-T-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_U01 Ma umiejętność przygotowania schematu ochrony roślin sadowniczych. | OSO_10-_U01, OSO_10-_U02, OSO_10-_U10 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-T-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_K01 Orientuje się w aktualnych trendach, przepisach i potrzebach konsumenta | OSO_10-_K01, OSO_10-_K04 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-T-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_W01 Ma wiedzę na temat zasad uprawy i ochrony roślin sadowniczych. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym posiada wiedzę na temat zasad uprawy i ochrony roślin sadowniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_U01 Ma umiejętność przygotowania schematu ochrony roślin sadowniczych. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym opanował umiejętność przygotowania schematu ochrony roślin sadowniczych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OSO_10-_OŚORN-10_K01 Orientuje się w aktualnych trendach, przepisach i potrzebach konsumenta | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu podstawowym orientuje się w aktualnych trendach, przepisach i potrzebach konsumenta | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Komosa A, Żywienie roślin ogrodniczych, PWRiL, Poznań, 2012
- Pieniążek S., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Sad nowoczesny, Jagodnik, Hasło Ogrodnicze, 2021, Literatura branżowa