Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych |
C-2 | Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Środki techniczne i materiały dekoracyjne | 5 |
T-A-2 | Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym | 5 |
T-A-3 | Zasady projektowania kompozycji roślinnych | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych. | 3 |
T-W-2 | Dzieje dekoracji roślinnych. | 3 |
T-W-3 | Elementy kompozycji roślinnej | 4 |
T-W-4 | Style kompozycji roślinnych | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | analiza literatury | 5 |
A-A-3 | konsultacje | 5 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | analiza literatury | 5 |
A-W-3 | konsultacje | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O05-Z_W01 Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych | OG_1A_W15, OG_1A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
OG_1A_O05-Z_W02 Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz | OG_1A_W20 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O05-Z_U01 Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz | OG_1A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-A-2, T-A-3, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
OG_1A_O05-Z_U02 Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | OG_1A_U03, OG_1A_U08, OG_1A_U09 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_1A_O05-Z_K01 Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | OG_1A_K05, OG_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O05-Z_W01 Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych | 2,0 | student nie charakteryzuje wartości dekoracyjnej roślin |
3,0 | student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte | |
3,5 | student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą | |
4,0 | student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą, wymienia podstawowe style kompozycji roślinnych | |
4,5 | student charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin z wszystkich grup uprawowych i omawia poznane style kompozycji roślinnych | |
5,0 | student wnilkiwie charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin , porównuje klasyczne oraz współczesne style kompozycji roślinnych | |
OG_1A_O05-Z_W02 Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz | 2,0 | student nie ma wiedzy na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza |
3,0 | student ma dostateczną wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza | |
3,5 | student ma zadawalającą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza | |
4,0 | student ma dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza | |
4,5 | student ma ponad dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza | |
5,0 | student bardzo dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O05-Z_U01 Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz | 2,0 | student nie umie wykorzystywać roślin ozdobnych w dekoracji wnętrz |
3,0 | student dostatecznie umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz | |
3,5 | student zadawalająco umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz | |
4,0 | student dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz | |
4,5 | student w stopniu więcej niż dobrym umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz | |
5,0 | student bardzo dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz | |
OG_1A_O05-Z_U02 Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | 2,0 | student nie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych |
3,0 | student dostatecznie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | |
3,5 | student zadawalająco potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | |
4,0 | student dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | |
4,5 | student w stopniu więcej niż dobrym potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych | |
5,0 | student bardzo dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_1A_O05-Z_K01 Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,0 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi | |
4,5 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi |
Literatura podstawowa
- Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
- Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Nizińska A., ABC Florystyki, Hortpress, Warszawa, 2008
- branżowe czasopisma, Florum, Bukiety, Nasz dom i ogród – flora, 2011