Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejetność redagowania tekstu, znajomość metod statystycznych, umiejętność przygotowania prezentacji
W-2Ukończone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej.
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Gromadzenie piśmiennictwa i opracowanie jego przeglądu.100
A-PD-2Określenie zakresu pracy i wybór metody osiągnięcia celu pracy.30
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.300
A-PD-4Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.13
A-PD-5Przygotowanie niezbędnych dokumentów do egzaminu dyplomowego.2
A-PD-6Udział w konsultacjach.5
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i ocena pracy inżynierskiej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C30_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej.
ROL_1A_W15C-2, C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C30_U01
Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inżynierską, posługuje się terminologią badawczą ze swojej dziedziny, potrafi zastosować odpowiednie metody badawcze.
ROL_1A_U13, ROL_1A_U14, ROL_1A_U17C-2, C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C30_K01
Student potrafi określać cele realizowanych zadań.
ROL_1A_K03, ROL_1A_K04C-1T-PD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C30_W01
Student posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C30_U01
Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inżynierską, posługuje się terminologią badawczą ze swojej dziedziny, potrafi zastosować odpowiednie metody badawcze.
2,0
3,0Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inżynierską, posługuje się w stopniu dostatecznym terminologią badawczą ze swojej dziedziny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C30_K01
Student potrafi określać cele realizowanych zadań.
2,0
3,0Student w sopniu dostatecznym potrafi określać cele realizowanych zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Gromadzenie piśmiennictwa i opracowanie jego przeglądu.100
A-PD-2Określenie zakresu pracy i wybór metody osiągnięcia celu pracy.30
A-PD-3Przygotowanie pracy dyplomowej.300
A-PD-4Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.13
A-PD-5Przygotowanie niezbędnych dokumentów do egzaminu dyplomowego.2
A-PD-6Udział w konsultacjach.5
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_C30_W01Student posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W15Ma podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia badań, opisu statystycznego wyników i wnioskowania
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
C-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej.
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i ocena pracy inżynierskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę umożliwiającą przygotowanie pracy inżynierskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_C30_U01Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inżynierską, posługuje się terminologią badawczą ze swojej dziedziny, potrafi zastosować odpowiednie metody badawcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U13Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
ROL_1A_U14Posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych i pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu nauk rolniczych
ROL_1A_U17Wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze dotyczące rolnictwa oraz prawidłowo interpretuje rezultaty, wyciąga wnioski i przedstawia je w formie syntetycznej
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
C-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej.
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem.
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i ocena pracy inżynierskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi z pomocą promotora przygotować pracę inżynierską, posługuje się w stopniu dostatecznym terminologią badawczą ze swojej dziedziny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięROL_1A_C30_K01Student potrafi określać cele realizowanych zadań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K03Potrafi określać priorytety służące realizacji przez siebie lub innych zadania
ROL_1A_K04Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Napisanie i obrona pracy dyplomowej.
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy/badawczy. Świadczy o umiejętności wykorzystania wiedzy nabytej podczas studiów. Student opracowuje problemy związane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje się do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca koordynowana przez promotora w czasie konsultacji.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji z promotorem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w sopniu dostatecznym potrafi określać cele realizowanych zadań.
3,5
4,0
4,5
5,0