Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych
Sylabus przedmiotu Przechowalnictwo płodów rolnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo i ocena stanu upraw rolniczych | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przechowalnictwo płodów rolnych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Kamila Bojko <kamila-bojko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa wiedza z zakresu biologii roślin |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zadania przechowalnictwa oraz utrwalania żywności. Zapoznanie z gospodarką magazynową, techniką i technologią magazynowania oraz sposobami składowania towarów w magazynie. Zapoznanie z wymaganiami magazynowymi wybranych płodów rolnych i produktów spożywczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie magazynu i gospodarki magazynowej. Rodzaje magazynów przeznaczonych do przechowywania produktów żywnościowych. Technika i technologia magazynowania. Sposoby składowania towarów w magazynie. Charakterystyka podstawowych przemian zachodzących w żywności podczas jej przechowywania. Wpływ wybranych czynników na zmiany w składnikach żywności podczas jej przechowywania. Sposoby wydłużania trwałości żywności podczas przechowywania. Przechowalnictwo mleka i produktów mleczarskich. Przechowalnictwo surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Przechowalnictwo mięsa i przetworów mięsnych. Warunki przechowywania żywności. Zarządzanie jakością w trakcie przetwarzania i przechowywania żywności. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | udział w zajęciach | 6 |
A-W-2 | konsultacje | 6 |
A-W-3 | samokształcenie | 13 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_W01 Ma wiedzą z zakresu produkcji i przechowywania produktów rolnych | ROSUR_10-_W05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_U01 Potrafi zaproponować włściwy sposób przechowywania płodów rolnych | ROSUR_10-_U07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_K01 Ma świadomość trwałości płodów rolnych w zależności zastosowanych technologi zbioru oraz ich wpływu długość przechowywania produktów | ROSUR_10-_K03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_W01 Ma wiedzą z zakresu produkcji i przechowywania produktów rolnych | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzą z zakresu produkcji i przechowywania produktów rolnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_U01 Potrafi zaproponować włściwy sposób przechowywania płodów rolnych | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaproponować włściwy sposób przechowywania płodów rolnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROSUR_10-_PDROSUR-10_K01 Ma świadomość trwałości płodów rolnych w zależności zastosowanych technologi zbioru oraz ich wpływu długość przechowywania produktów | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość wpływu długość przechowywania produktów rolniczych na ich jakość technologiczną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Trybała M., Produkcja i przechowywanie płodów rolniczych, Wydaw. AR, Wrocław, Wrocław, 1999
- Adamicki F., Czerko Z., Przechowalnictwo warzyw i ziemniaka, PWRiL, Poznań, Poznań, 2002
Literatura dodatkowa
- Ciećko Z., Ocena jakości i przechowalnictwo produktów rolnych, 2. Ciećko Z., Ocena jakości i przechowalnictwo produktów rolnych, Wydaw. ART, Olsztyn, 2003, Olsztyn, 2003