Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: technologia rybna

Sylabus przedmiotu Dietetyka w chorobach autoimmunologicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Dietetyka w chorobach autoimmunologicznych
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Bogacka <Anna.Bogacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>, Angelika Heberlej <Angelika.Heberlej@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści przedmiotów: biochemia, chemia żywnosci, ogólna technologia żywności, mikrobiologia żywności, budowa ustroju ludzkiego, fizjologia człowieka, podstawy żywienia człowieka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie patofizjologii wybranych chorób autoimmunologicznych.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
C-3Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przedstawienie regulaminu obowiązującego na zajęciach, warunków zaliczenia, przypomnienie obsługi programu komputerowego DietetykPro oraz podstaw dietetyki.2
T-L-2Opracowanie jadłospisów dla osób chorych reumatoidalne zapalenie stawów.2
T-L-3Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na stwardnienie rozsiane.2
T-L-4Opracowanie jadłospisów dla osób z cukrzycą typu 1.2
T-L-5Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na toczeń rumieniowanty.2
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób z łuszczycą.2
T-L-7Opracowanie jadłospisów dla osób z chorobą Gravesa-Basedowa2
T-L-8Przegląd rynku suplementów wykorzystywanych w dietoterapii chorób autoimmunologicznych2
T-L-9Diety rotacyjne w chorobach autoimmunologicznych.2
T-L-10Pacjent z chorobą autoimmunologiczną - od diagnostyki po dietę (analiza przypadku)2
20
wykłady
T-W-1Choroba autoimmunologiczna,czyli bunt systemu.2
T-W-2Postępowanie dietetyczne w reumatoidalnym zapaleniu stawów, stwardnieniu rozsianym, cukrzycy typu 1, toczniu, łuszczycy.4
T-W-3Suplementacja jako uzupełnienie zdrowego odżywiania.2
T-W-4Stres, toksyny, infekcje - ich wpływ na choroby autoimmunologiczne.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Analiza wskazanej literatury3
A-L-3Przygotowanie do zajęć5
A-L-4Konsultacje z nauczycielem3
31
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Ćwiczenia laboratoryjne- opracowanie diet dla osób w wybranych jdnostkach chorobowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_W02
Student zna i rozumie, w zaawansowanym stopniu, zagadnienia związane z chorbami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie tematkę z zakresu żywienia ludzi z chorobami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie temat suplementów diety stanowiących uzupełnienie dietoterapii w chorobach.
TZZ_2A_W08, TZZ_2A_W07C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2, M-1S-3, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_U02
Potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U10C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_K02
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu osób z chorobami autoimmunologicznymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_2A_K04C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-2, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_W02
Student zna i rozumie, w zaawansowanym stopniu, zagadnienia związane z chorbami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie tematkę z zakresu żywienia ludzi z chorobami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie temat suplementów diety stanowiących uzupełnienie dietoterapii w chorobach.
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z zakresu chorób atoimmunologicznych. Nie posiada wiedzy z zakresu żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i zaproponować korektę, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_U02
Potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, bez analizy.
3,5Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,5Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr3-7zc_K02
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu osób z chorobami autoimmunologicznymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Gałęcka M., Dieta w chorobach autoimmunologicznych, PZWL, W-wa, 2017
  2. Nicole Schaenzler, Markus Breitenberger, Choroby autoimmunologiczne pod kontrolą, Azymut, 2020
  3. Czekalska N., Ihnatowicz P., Ptak E., Choroby autoimmunologiczne, Wyd. Publicat, 2017

Literatura dodatkowa

  1. czasopismo, Forum Zaburzeń Metabolicznych, https://journals.viamedica.pl/forum_zaburzen_metabolicznych/index
  2. czasopismo, Nature, https://www.nature.com/subjects/autoimmune-diseases

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przedstawienie regulaminu obowiązującego na zajęciach, warunków zaliczenia, przypomnienie obsługi programu komputerowego DietetykPro oraz podstaw dietetyki.2
T-L-2Opracowanie jadłospisów dla osób chorych reumatoidalne zapalenie stawów.2
T-L-3Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na stwardnienie rozsiane.2
T-L-4Opracowanie jadłospisów dla osób z cukrzycą typu 1.2
T-L-5Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na toczeń rumieniowanty.2
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób z łuszczycą.2
T-L-7Opracowanie jadłospisów dla osób z chorobą Gravesa-Basedowa2
T-L-8Przegląd rynku suplementów wykorzystywanych w dietoterapii chorób autoimmunologicznych2
T-L-9Diety rotacyjne w chorobach autoimmunologicznych.2
T-L-10Pacjent z chorobą autoimmunologiczną - od diagnostyki po dietę (analiza przypadku)2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Choroba autoimmunologiczna,czyli bunt systemu.2
T-W-2Postępowanie dietetyczne w reumatoidalnym zapaleniu stawów, stwardnieniu rozsianym, cukrzycy typu 1, toczniu, łuszczycy.4
T-W-3Suplementacja jako uzupełnienie zdrowego odżywiania.2
T-W-4Stres, toksyny, infekcje - ich wpływ na choroby autoimmunologiczne.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Analiza wskazanej literatury3
A-L-3Przygotowanie do zajęć5
A-L-4Konsultacje z nauczycielem3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Analiza wskazanej literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr3-7zc_W02Student zna i rozumie, w zaawansowanym stopniu, zagadnienia związane z chorbami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie tematkę z zakresu żywienia ludzi z chorobami autoimmunologicznymi. Zna i rozumie temat suplementów diety stanowiących uzupełnienie dietoterapii w chorobach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia dotyczące współczesnych trendów w dietetyce w kontekście procesów patofizjologicznych. Zna systemy i mody żywieniowe oraz skutki ich działania.
TZZ_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu potrzeby żywieniowe człowieka, rolę składników diety oraz zasad racjonalnego żywienia osób zdrowych i chorych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie patofizjologii wybranych chorób autoimmunologicznych.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
C-3Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
Treści programoweT-W-1Choroba autoimmunologiczna,czyli bunt systemu.
T-W-2Postępowanie dietetyczne w reumatoidalnym zapaleniu stawów, stwardnieniu rozsianym, cukrzycy typu 1, toczniu, łuszczycy.
T-W-3Suplementacja jako uzupełnienie zdrowego odżywiania.
T-W-4Stres, toksyny, infekcje - ich wpływ na choroby autoimmunologiczne.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z zakresu chorób atoimmunologicznych. Nie posiada wiedzy z zakresu żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Praktycznie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu chorób atoimmunologicznych oraz postępowania i żywienia osób z chorobami autoimmunologicznymi. Właściwie wykorzystuje wszystkie proponowane w trakcie zajęć narzędzia, samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i zaproponować korektę, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr3-7zc_U02Potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U05Potrafi samodzielnie rozwijać dorobek zawodowy, stale podnosić kompetencje i ukierunkowywać innych w tym zakresie.
TZZ_2A_U10Potrafi ocenić sposób i stan odżywiania osób zdrowych lub chorych. Potrafi samodzielnie zaplanować jadłospisy lub diety dla różnych grup ludności w układzie indywidualnego i zbiorowego żywienia.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie patofizjologii wybranych chorób autoimmunologicznych.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
C-3Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
Treści programoweT-L-1Zajęcia wprowadzające - przedstawienie regulaminu obowiązującego na zajęciach, warunków zaliczenia, przypomnienie obsługi programu komputerowego DietetykPro oraz podstaw dietetyki.
T-L-2Opracowanie jadłospisów dla osób chorych reumatoidalne zapalenie stawów.
T-L-3Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na stwardnienie rozsiane.
T-L-4Opracowanie jadłospisów dla osób z cukrzycą typu 1.
T-L-5Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na toczeń rumieniowanty.
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób z łuszczycą.
T-L-7Opracowanie jadłospisów dla osób z chorobą Gravesa-Basedowa
T-L-8Przegląd rynku suplementów wykorzystywanych w dietoterapii chorób autoimmunologicznych
T-L-9Diety rotacyjne w chorobach autoimmunologicznych.
T-L-10Pacjent z chorobą autoimmunologiczną - od diagnostyki po dietę (analiza przypadku)
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, bez analizy.
3,5Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,5Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student potrafi zaprojektować diety dla osób z chorobami autoimmunologicznymi. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_2A_Gr3-7zc_K02Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu osób z chorobami autoimmunologicznymi, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K04Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, ciągłego dokształcania się i rozwijania dorobku zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie patofizjologii wybranych chorób autoimmunologicznych.
C-2Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych.
C-3Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych.
Treści programoweT-W-1Choroba autoimmunologiczna,czyli bunt systemu.
T-W-2Postępowanie dietetyczne w reumatoidalnym zapaleniu stawów, stwardnieniu rozsianym, cukrzycy typu 1, toczniu, łuszczycy.
T-W-3Suplementacja jako uzupełnienie zdrowego odżywiania.
T-W-4Stres, toksyny, infekcje - ich wpływ na choroby autoimmunologiczne.
T-L-1Zajęcia wprowadzające - przedstawienie regulaminu obowiązującego na zajęciach, warunków zaliczenia, przypomnienie obsługi programu komputerowego DietetykPro oraz podstaw dietetyki.
T-L-2Opracowanie jadłospisów dla osób chorych reumatoidalne zapalenie stawów.
T-L-3Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na stwardnienie rozsiane.
T-L-4Opracowanie jadłospisów dla osób z cukrzycą typu 1.
T-L-5Opracowanie jadłospisów dla osób chorych na toczeń rumieniowanty.
T-L-6Opracowanie jadłospisów dla osób z łuszczycą.
T-L-7Opracowanie jadłospisów dla osób z chorobą Gravesa-Basedowa
T-L-8Przegląd rynku suplementów wykorzystywanych w dietoterapii chorób autoimmunologicznych
T-L-9Diety rotacyjne w chorobach autoimmunologicznych.
T-L-10Pacjent z chorobą autoimmunologiczną - od diagnostyki po dietę (analiza przypadku)
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test)
S-2Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń.
S-1Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się i poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.