Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Komunikacja i zarządzenie kryzysowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja i zarządzenie kryzysowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajmość podstawowych zagadnień dotyczących rodzajów kryzysów oraz różnch środków komunikacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student posiada wiedzę dotyczącą kominikacji i zarządzania w różnych sytuacjach kryzysowych oraz potrfai ją wykorzystać. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kryzys w firmie. Etapy i środki komunikacji wewnętrznej i na zewnątz. Sztab kryzysowy. Zarządzanie. | 5 |
T-A-2 | Sytuacja kryzysowa w wyniku zdarzenia o charakterze masowym. Etapy i środki komunikacji. Zarządzanie. | 4 |
T-A-3 | Sytuacja kryzysowa- atak terrorystyczny. Kominikacja kryzysowa. Zarządzanie. | 4 |
T-A-4 | Zaliczenie. | 1 |
14 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie | 1 |
T-W-2 | Zanczenie komunikacji w kryzysie | 2 |
T-W-3 | Rodzaje i środki komunikacji w kryzysie | 4 |
T-W-4 | Zarządzenie kryzysowe | 4 |
T-W-5 | Powtórzenie materiału. | 2 |
T-W-6 | Zaliczenie. | 1 |
14 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach. | 14 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć. | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 14 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
A-W-3 | Konsultacje. | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
M-2 | Aktywizujące metody (sytuacyjna, gra dydaktyczna) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładu z wykorzystaniem wiedzy zdobytej na obu formach zajęć. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie partii materiału dotyczących komunikacji i zarządzania podczas różnych rodzjaów kryzysów. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_C05_W01 W wyniku uczestnictwa w zajęciach student zna zasady i różne techniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Student posiada również wiedzę dotyczącą technik i narzędzi do zarządania w kryzysie. | BTE_1A_W06, BTE_1A_W15, BTE_1A_W16, BTE_1A_W20, BTE_1A_W21 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_C05_U01 Student posiada umiejętność dobory i stosowania różnych technik komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Potrafi również efektywnie zarządzać zespołem w sytuacji kryzysowej. | BTE_1A_U01, BTE_1A_U03, BTE_1A_U05, BTE_1A_U12, BTE_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_C05_K01 Student posiada kompetencje do organizowania komunikacji i zarządzania w sytuacjach kryzysowych. | BTE_1A_K01, BTE_1A_K02, BTE_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_C05_W01 W wyniku uczestnictwa w zajęciach student zna zasady i różne techniki komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Student posiada również wiedzę dotyczącą technik i narzędzi do zarządania w kryzysie. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_C05_U01 Student posiada umiejętność dobory i stosowania różnych technik komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Potrafi również efektywnie zarządzać zespołem w sytuacji kryzysowej. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru analizy wypadków. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_C05_K01 Student posiada kompetencje do organizowania komunikacji i zarządzania w sytuacjach kryzysowych. | 2,0 | |
3,0 | Student stosuje w stopniu podstawowym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania, ale popełnia błędy wymagające kontroli i korekt. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań jedynie w formie odtwórczej, nie ma zdolności ani predyspozycji do funkcji kierowania zespołem. Nie potrafi wyjaśnić i nie rozumie szerszego kontekstu i celu wykonywanych zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hartley Kate, Komunikacja w kryzysie, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
- Nowicki A., Sitarska M., Procesy informacyjne w zarządzaniu, EU, Wrocław, 2010
- Nowak E., LOGISTYKA W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH WYD.2, AON, 2009
- Andress Jason, Podstawy bezpieczeństwa informacji. Praktyczne wprowadzenie, Helion, 2021
Literatura dodatkowa
- Grocki R., Zarządanie kryzysowe. Dobre praktyki., Difin, 2020