Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Wymagania BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wymagania BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Łosiewicz <Zbigniew.Losiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć podstawową wiedzę z fizyki, chemi i inżynierii bezpieczeństwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student powinien mieć wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów Student powinien mieć wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja zajęć, tematyka, zasady zaliczenia. Definicje prawne i opisowe BHP. | 2 |
T-W-2 | Student powinien mieć wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, w tym bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, w tym zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników, usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów; - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym niezbędnych warunków do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; | 5 |
T-W-3 | - Student powinien mieć wiedzę dotyczącą odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, w tym odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników, poszanowania, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej. - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, higieniczno – sanitarnymi | 2 |
T-W-4 | Student powinien mieć wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników, w tym: - powierzchni i wysokości pomieszczeń pracy spełniających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - oświetlenia światłem dziennym i sztucznym, - instalacji i urządzeń elektrycznych, - wentylacji naturalnej, mechanicznej, - urządzeń grzewczych, - warunków, dotyczacych podłogi, która powinna być stabilna, równa, nieśliska, niepyląca i odporna na ścieranie oraz nacisk, a także łatwa do utrzymania w czystości. - przejść, dojścia do pomieszczeń pracy i stanowisk pracy | 3 |
T-W-5 | Powtórzenie materiału | 1 |
T-W-6 | Zaliczenie pisemne | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 13 |
A-W-2 | Nauka własna | 10 |
A-W-3 | Zaliczenie pisemne | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład, prezentacje multimodalne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-06_W01 Student powinien mieć wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, w tym bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, w tym zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników, usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów; - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym niezbędnych warunków do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; - odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, w tym odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników, poszanowania, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej. - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, higieniczno – sanitarnymi Student powinien mieć wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników, w tym: - powierzchni i wysokości pomieszczeń pracy spełniających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - oświetlenia światłem dziennym i sztucznym, - instalacji i urządzeń elektrycznych, - wentylacji naturalnej, mechanicznej, - urządzeń grzewczych, - warunków, dotyczacych podłogi, która powinna być stabilna, równa, nieśliska, niepyląca i odporna na ścieranie oraz nacisk, a także łatwa do utrzymania w czystości. - przejść, dojścia do pomieszczeń pracy i stanowisk pracy | BTE_1A_W02, BTE_1A_W12, BTE_1A_W18, BTE_1A_W25 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-06_U01 Student umie zastosować przepisy dotyczące obiektów budowlanych, w tym: - podstawowe wymagania dotyczące obiektów budowlanych takie jak bezpieczeństwo konstrukcji, bezpieczeństwo pożarowe, bezpieczeństwo użytkowania, odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. - warunki użytkowe zgodne z przeznaczeniem obiektu, w tym zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników, usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów; - warunki bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym niezbędne warunki do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; - odpowiednie usytuowanie obiektów na działce budowlanej, w tym odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników, poszanowania, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej. - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, higieniczno – sanitarnymi Student zna i umie zastosować przepisy dotyczące wymagań BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników, w tym: - powierzchni i wysokości pomieszczeń pracy spełniających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - oświetlenia światłem dziennym i sztucznym, - instalacji i urządzeń elektrycznych, - wentylacji naturalnej, mechanicznej, - urządzeń grzewczych, - warunków, dotyczacych podłogi, która powinna być stabilna, równa, nieśliska, niepyląca i odporna na ścieranie oraz nacisk, a także łatwa do utrzymania w czystości. - przejść, dojścia do pomieszczeń pracy i stanowisk pracy | BTE_1A_U07, BTE_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-06_K01 Student potrafi interpretować i wykorzystywać wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników. | BTE_1A_K03, BTE_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-06_W01 Student powinien mieć wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, w tym bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, bezpieczeństwa użytkowania, odpowiednich warunków higienicznych i zdrowotnych oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, w tym zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników, usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów; - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym niezbędnych warunków do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; - odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, w tym odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników, poszanowania, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej. - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, higieniczno – sanitarnymi Student powinien mieć wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników, w tym: - powierzchni i wysokości pomieszczeń pracy spełniających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - oświetlenia światłem dziennym i sztucznym, - instalacji i urządzeń elektrycznych, - wentylacji naturalnej, mechanicznej, - urządzeń grzewczych, - warunków, dotyczacych podłogi, która powinna być stabilna, równa, nieśliska, niepyląca i odporna na ścieranie oraz nacisk, a także łatwa do utrzymania w czystości. - przejść, dojścia do pomieszczeń pracy i stanowisk pracy | 2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu | |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,0 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu | |
4,5 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru | |
5,0 | Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-06_U01 Student umie zastosować przepisy dotyczące obiektów budowlanych, w tym: - podstawowe wymagania dotyczące obiektów budowlanych takie jak bezpieczeństwo konstrukcji, bezpieczeństwo pożarowe, bezpieczeństwo użytkowania, odpowiednie warunki higieniczne i zdrowotne oraz ochrony środowiska, ochrony przed hałasem i drganiami, oszczędności energii i odpowiedniej izolacyjności cieplnej przegród. - warunki użytkowe zgodne z przeznaczeniem obiektu, w tym zaopatrzenia w wodę i energię elektryczną oraz, odpowiednio do potrzeb, w energię cieplną i paliwa, przy założeniu efektywnego wykorzystania tych czynników, usuwania ścieków, wody opadowej i odpadów; - warunki bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym niezbędne warunki do korzystania z wybudowanych obiektów użyteczności publicznej przez osoby niepełnosprawne, w szczególności poruszające się na wózkach inwalidzkich; - odpowiednie usytuowanie obiektów na działce budowlanej, w tym odpowiednie dostosowanie obiektów do rodzaju prowadzonej działalności oraz liczby zatrudnionych pracowników, poszanowania, występujących w obszarze obiektu, uzasadnionych interesów osób trzecich, w tym zapewnienie dostępu do drogi publicznej. - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów powinno prowadzić się na podstawie projektu pozytywnie zaopiniowanego pod względem zgodności z wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, higieniczno – sanitarnymi Student zna i umie zastosować przepisy dotyczące wymagań BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników, w tym: - powierzchni i wysokości pomieszczeń pracy spełniających wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy, - oświetlenia światłem dziennym i sztucznym, - instalacji i urządzeń elektrycznych, - wentylacji naturalnej, mechanicznej, - urządzeń grzewczych, - warunków, dotyczacych podłogi, która powinna być stabilna, równa, nieśliska, niepyląca i odporna na ścieranie oraz nacisk, a także łatwa do utrzymania w czystości. - przejść, dojścia do pomieszczeń pracy i stanowisk pracy | 2,0 | Student nie ma podstawowych umiejętności i wiedzy w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lub posiadana wiedza jest nieuporządkowana i obarczona zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy |
3,0 | Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy | |
3,5 | Student ma podstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy | |
4,0 | Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy | |
4,5 | Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze pomyłki lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania. | |
5,0 | Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną, poszerzoną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek. Rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru wymaganń BHP dla obiektów, pomieszczeń i stanowisk pracy. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania oraz wytłumaczyć je w kontekscie wiedzy z innych obszarów |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-06_K01 Student potrafi interpretować i wykorzystywać wiedzę o obiektach budowlanych dotyczącą: - podstawowych wymaganiach dotyczących obiektów budowlanych, - warunków użytkowych zgodnych z przeznaczeniem obiektu, - warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - odpowiedniego usytuowania obiektów na działce budowlanej, - budowy nowych, modernizację lub rozbudowę dotychczasowych obiektów Student potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o wymaganiach BHP dotyczących pomieszczeń pracy, które powinny być dostosowane do rodzaju wykonywanej pracy, rodzaju stosowanych maszyn i urządzeń oraz liczby zatrudnionych pracowników. | 2,0 | Student nie stosuje w praktyce zasad odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania, nie współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania nałożonego zadania; nie wykazuje zainteresowania efektami swojej pracy i jej skutkami oraz oddziaływaniami społecznymi. |
3,0 | Student stosuje w stopniu podstawowym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania, ale popełnia błędy wymagające kontroli i korekt. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań jedynie w formie odtwórczej, nie ma zdolności ani predyspozycji do funkcji kierowania zespołem. Nie potrafi wyjaśnić i nie rozumie szerszego kontekstu i celu wykonywanych zadań. | |
3,5 | Student stosuje w stopniu podstawowym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania, popełnia jednak sporadyczne błędy wymagające kontroli i korekt. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań jedynie w formie odtwórczej, nie ma zdolności ani predyspozycji do funkcji kierowania zespołem. Rozumie i potrafi wyjaśnić w stopniu podstawowym szerszy kontekst społeczny i przydatność oraz cel wykonywanych zadań. | |
4,0 | Student stosuje w stopniu dobrym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania i nie popełnia błędów. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań, ma podstawowe zdolności do kierowania zespołem. Rozumie i potrafi wyjaśnić szerszy kontekst społeczny i przydatność oraz cel wykonywanych zadań. | |
4,5 | Student stosuje w stopniu dobrym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania i nie popełnia błędów. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań, ma wyróżniające zdolności do kierowania zespołem. Rozumie i potrafi wyjaśnić szerszy kontekst społeczny i przydatność oraz cel wykonywanych zadań. | |
5,0 | Student stosuje w stopniu wzorowym w praktyce zasady odpowiedzialnego podejścia do rozwiązania poleconego zadania i nie popełnia błędów. Współpracuje z zespołem w trakcie wykonywania zadań. Rozumie i potrafi wyjaśnić szerszy kontekst społeczny i przydatność oraz cel wykonywanych zadań.. W pracy zespołowej wykazuje wyróżniające zdolności i predyspozycje do funkcji kierowania zespołem - z reguły samoistnie lub z wyboru członków grupy kieruje pracą zespołową. |
Literatura podstawowa
- Sejm RP, Dz. U. z 2021 r. poz. 2351, z 2022 r. poz. 88. USTAWA z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, Kancelaria Sejmu RP, Warszawa, 2022
- pod red. dr. hab. inż. Wiktora M. Zawieski, PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW, POMIESZCZEŃ ORAZ PRZYSTOSOWANIE STANOWISK PRACY DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH O SPECYFICZNYCH POTRZEBACH – RAMOWE WYTYCZNE pod redakcją naukową dr. hab. inż. Wiktora M. Zawieski, entralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, Warszawa, 2014, ISBN 978-83-7373-179-0