Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo i higiena pracy
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Bezpieczeństwo techniczne | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo i higiena pracy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu przedmiotów kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykonanie pracy przejściowej w formie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-2 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji programu studiów. |
C-3 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczącej realizowanej pracy przejściowej |
C-4 | Ukształtowanie wiadomości z zakresu sposobów pozyskiwania literatury przedmiotu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zakres i cel przedmiotu. Zapoznanie studentów z literaturą oraz sposobami poszukiwania źródeł literaturowych. Ustalenie zasady zaliczenia przedmiotu. | 1 |
T-P-2 | Rozwiązanie zadania analitycznego, symulacyjnego, pomiarowego lub projektowego z zakresu realizowanej specjalności. Praca obejmuje zebranie materiałów związanych z tematem zadania, ich analizę, realizację celu pracy oraz przygotowanie zwięzłego opracowania końcowego. | 29 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Studiowanie literatury przedmiotu | 9 |
A-P-3 | Opracowanie podjętego problemu | 9 |
A-P-4 | Przygotowanie prezentacji nt opracowywanego projektu | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pisemnego opracowanie rozwiązywanego przez studenta zadania/problemu |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania prezentacji dotyczącej rozwiązywanego zadania/problemu oraz sposobu referowania |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-12_W01 Student przygotowując pracę przejściową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu i bezpieczeństwa technicznego; w stopniu szczególnym uzyskuje i pogłębia wiedzę w wybranym obszarze zgodnym z tematyką pracy przejściowej. | BTE_1A_W14, BTE_1A_W17, BTE_1A_W23 | — | — | C-2 | T-P-2 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-12_U01 Student potrafi uzyskać właściwe informacje z literatury, w tym w języku obcym, zinterpretować je i wlaściwie wykorzystać; używając właściwych technik, metod i narzędzi potrafi opracować i rozwiązać typowe zagadnienie/problem o charakterze zadania inżynierskiego; umie przygotować pisemny raport z wykonanej pracy i napisać go w sposób zrozumiały z zastosowaniem wlaściwej terminologii; potrafi zaprezentować wyniki swojej pracy w postaci prezentacji ustnej i multimedialnej; . | BTE_1A_U01, BTE_1A_U02, BTE_1A_U03, BTE_1A_U08, BTE_1A_U11, BTE_1A_U14 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-2, T-P-1 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BTE_1A_D1-12_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za wyniki własnej pracy i jej wpływy na poprawę bezpieczeństwa, rozumie aspekt społeczny swej dzialalności; potrafi krytycznie ocenić rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa technicznego i wskazać na ich słabe i mocne strony. | BTE_1A_K01, BTE_1A_K04, BTE_1A_K07 | — | — | C-1 | T-P-2 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-12_W01 Student przygotowując pracę przejściową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu i bezpieczeństwa technicznego; w stopniu szczególnym uzyskuje i pogłębia wiedzę w wybranym obszarze zgodnym z tematyką pracy przejściowej. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-12_U01 Student potrafi uzyskać właściwe informacje z literatury, w tym w języku obcym, zinterpretować je i wlaściwie wykorzystać; używając właściwych technik, metod i narzędzi potrafi opracować i rozwiązać typowe zagadnienie/problem o charakterze zadania inżynierskiego; umie przygotować pisemny raport z wykonanej pracy i napisać go w sposób zrozumiały z zastosowaniem wlaściwej terminologii; potrafi zaprezentować wyniki swojej pracy w postaci prezentacji ustnej i multimedialnej; . | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BTE_1A_D1-12_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za wyniki własnej pracy i jej wpływy na poprawę bezpieczeństwa, rozumie aspekt społeczny swej dzialalności; potrafi krytycznie ocenić rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa technicznego i wskazać na ich słabe i mocne strony. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia. | |
3,5 | Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość. | |
5,0 | Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli. |
Literatura podstawowa
- Bisewska A., Bisewski T., Jak pisać prace naukowe: poradnik dla studentów, Słońce i Księżyc, Rumia, 2010
- Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
- Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009
- Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Literackie Sp. z o.o., Kraków, 1999
- Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
Literatura dodatkowa
- PKN, PKN-ISO/TR 15489-2:2010 Informacja i dokumentacja -- Zarządzanie dokumentami -- Część 2: Wytyczne